Πλησιάζει η μέρα που αρκετοί κάτοικοι σε πυκνοκατοικημένες γειτονιές στην Αθήνα όπως η Κυψέλη και το Κολωνάκι δεν θα μπορούν να ξεπαρκάρουν σε ώρα αιχμής. Όπως ακριβώς συμβαίνει σε Κωνσταντινούπολη και Κάιρο εδώ και χρόνια.

Φέτος κατά μέσο όρο μια μετακίνηση 30 λεπτών σε κατάσταση ελεύθερης ροής, καθυστερεί 19 λεπτά επιπλέον λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Παραδοσιακά λόγω εορτών η μεγαλύτερη συμφόρηση παρατηρείται Νοέμβριο και Δεκέμβριο όπου ο χρόνος διπλασιάζεται φτάνοντας από τη μισή στη μια ώρα.

Τις επόμενες μέρες το πρόβλημα θα κορυφωθεί. Ειδικά στο ξεκίνημα της εβδομάδας κάθε Δευτέρα και Τρίτη πρωί στους δρόμους της Αθήνας τις πρωινές ώρες 8:00-10:00 ο δείκτης κυκλοφοριακής συμφόρησης αγγίζει το 90% με τις καθυστερήσεις στους δρόμους της Αθήνας να φτάνουν τα 27 λεπτά για μια διαδρομή 30 λεπτών.

Η συμφόρηση πλέον δεν μειώνεται αισθητά στο διάστημα από 10:00 ως 13:00 όπως συνέβαινε παλιότερα. Αντίθετα παραμένει ως ένα βαθμό και αυξάνεται εκ νέου από τις 14:00 το μεσημέρι έως τις 19:00 το απόγευμα.

Πλέον ομαλή ροή τις καθημερινές παρατηρείται μόνο μετά τις 22:00 το βράδυ. Όλα αυτά δημιουργούν ένα ασφυκτικό περιβάλλον για τους κατοίκους του Λεκανοπεδίου οι οποίοι υποφέρουν καθημερινά. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ποτάμι της οργής και της ντροπής, ο Κηφισός.

Χωρίς ίχνος υπερβολής η κίνηση διαλύει σχέσεις, καριέρες, προσπάθειες, σχέδια και έχει σοβαρό αντίκτυπο στην οικονομία αλλά και στην υγεία των πολιτών. Χιλιάδες είναι οι θάνατοι από ατμοσφαιρική ρύπανση δύσκολο να καταγραφούν με ακρίβεια οι σοβαρές επιπτώσεις που προκαλεί στην υγεία των ανθρώπων το στρες από το κυκλοφοριακό.

Οι παράγοντες που επηρεάζουν την κίνηση είναι με σειρά προτεραιότητας:

1. Υπερπληθυσμός στο Λεκανοπέδιο, δεν επαρκεί η υπάρχουσα υποδομή για την εξυπηρέτηση 5 εκ. κατοίκων.
2. Κυκλοφορία 3πλάσιου αριθμού οχημάτων (3 εκ.) από τη χωρητικότητα των δρόμων.
3. Συχνότητα και αλληλουχία ΜΜΜ. Ποιότητα προσφερόμενης υπηρεσίας.
4. Μη εφαρμογή του νόμου για ασφαλιστική, τεχνική ενημερότητα οχημάτων.
5. Μη αστυνόμευση της παράνομης στάθμευσης, μη συμμόρφωση των οδηγών με τον ΚΟΚ.
6. Κακή νοοτροπία, συνήθεια.
7. Κυκλοφορία τριπλάσιων ταξί από το κανονικό.

Πως μπορεί να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό;

1. Πολιτική αποκέντρωσης ξεκινώντας από τα Υπουργεία, τη Βουλή και τη Δημόσια Διοίκηση. Μεταφορά σε άλλες πόλεις της χώρας.
2. Αποθάρρυνση διαμπερούς κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης.
3. Μεταβολές ωραρίου καταστημάτων, δημόσιων υπηρεσιών, εφοδιασμού.
4. Αυστηρή εφαρμογή του νόμου για ασφαλιστική, τεχνική ενημερότητα οχημάτων. Υπολογίζετε πως ένα εκατομμύριο παλιά οχήματα θα καταστούν ασύμφορα αν εφαρμοστεί ο νόμος. Σήμερα είναι ανασφάλιστα σχεδόν τα μισά οχήματα στο Λεκανοπέδιο.
5. Γίνονται σημαντικές προσπάθειες με την επέκταση του Μετρό και προμήθεια νέων λεωφορείων ηλεκτρικών και φυσικού αερίου. Όταν ολοκληρωθούν θα ανακόψουν πρόσκαιρα το ρυθμό αύξησης του προβλήματος.
6. Αυστηρή αστυνόμευση παράνομης στάθμευσης και άλλων παραβάσεων του ΚΟΚ (κίνηση στις λεωφορειολωρίδες, Δακτύλιος).
7. Απόσυρση αδειών ταξί με ταυτόχρονη αύξηση του κομίστρου.

Διαβάστε επίσης:

ACTION 24: Το 7ο επεισόδιο της εκπομπής «ΕΕΕ ΡΕ ΚΟΣΜΕ» έχει ιταλική φινέτσα

Efficient Cars 2023-2024

Ο Μέσι θα κλείσει την καριέρα του στους Νιούελς Ολντ Μπόις!