ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Πιστεύουμε στο μέλλον του καυσίμου LNG, σχεδόν το 90% των επενδύσεών μας σχετίζεται με το LNG, είτε με πλοία LNG είτε με πλοία διπλού καυσίμου LNG, τύπου Aframax, Suezmax. Επίσης εξετάζουμε και την κατηγορία VLCC», τόνισε ο εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης, μιλώντας στο φόρουμ 23rd World LNG Summit & Awards.
Ο πρόεδρος της Capital Maritime & Trading Corp, αναπτύσσοντας τις απόψεις του σχετικά την πράσινη μετάβαση, στάθηκε στη δέσμευση της εταιρείας του για την προστασία του περιβάλλοντος και τόνισε χαρακτηριστικά:
«Το LNG είναι περίπου 25% καθαρότερο. Αυτό είναι γεγονός. Η ναυτιλιακή βιομηχανία μας δεν επιδοτείται, έτσι η δέσμευσή μας για το περιβάλλον είναι πραγματική. Προχωράμε, πληρώνουμε με δικά μας χρήματα και κατασκευάζουμε νέα πλοία. Το κάνουμε αυτό επειδή είμαστε παραδοσιακές εταιρείες, νοιαζόμαστε για το περιβάλλον, νοιαζόμαστε για το μέλλον, και προχωράμε με αυτό, χωρίς να έχουμε ναύλωση εκ των προτέρων. Επομένως, επιλέξαμε το LNG, ένα προϊόν που είναι πιο καθαρό και για τα επόμενα τουλάχιστον 10-15 χρόνια».
Αναφερόμενος στην χρήση της αμμωνίας, ο Βαγγέλης Μαρινάκης, ήταν επιφυλακτικός και είπε: «Είναι κάτι που ήρθε πρόσφατα. Την εξετάζουμε εδώ και έναν χρόνο. Αλλά και στις δύο περιπτώσεις, όταν παραγγέλνουμε τα VLACs, το θέμα είναι ότι το επιπλέον κόστος για την κατασκευή ενός πλοίου για να φορτώνει 98% αμμωνία δεν είναι τόσο μεγάλο. Φυσικά, το έξοδο είναι πολύ μεγαλύτερο στη μηχανή, αν πάμε για διπλό καύσιμο αμμωνίας, εκεί μιλάμε για πολύ μεγαλύτερα νούμερα. Αλλά πιστεύουμε ότι η αμμωνία είναι κάτι που έρχεται και θέλαμε να συμμετέχουμε σε αυτό. Το ίδιο περίπου ισχύει και για ένα πλοίο μεταφοράς CO2»,
Όσον αφορά τον πόλεμο Ουκρανίας – Ρωσίας, ο Βαγγέλης Μαρινάκης, τόνισε:
«Ανεξαρτήτως του αν ο πόλεμος τελειώσει τώρα, σε έναν χρόνο ή σε δύο χρόνια, η Ευρώπη θα δεχθεί λιγότερο φυσικό αέριο από τη Ρωσία, γεγονός που σημαίνει ότι θα υπάρχουν περισσότερες μεταφορές LNG μέσα στα επόμενα έτη. Φυσικά όλες αυτές οι γεωπολιτικές αλλαγές και οι πόλεμοι είναι κάτι εξαιρετικά σκληρό.
Ειδικά όταν βλέπεις παιδιά να χάνουν τη ζωή τους. Αλλά όσον αφορά τη ναυτιλία, όλη αυτή η αβεβαιότητα δημιουργεί καινούργιους εμπορικούς δρόμους και φυσικά χρειάζονται πλοία. Ειδικά όταν πρόκειται για την ενέργεια, τόσο για LNG όσο και για πετρέλαιο, μιλάμε για στρατηγικές τοποθετήσεις, που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των χωρών».
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία του Βαγγέλη Μαρινάκη, Capital Maritime & Trading Corp. και και η Capital GP L.L.C., υπέγραψαν πριν λίγες ημέρες συμφωνία που προβλέπει την απόκτηση 11 νεότευκτων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου από την Capital Maritime, συνολικού τιμήματος 3,13 δισ. δολαρίων, σηματοδοτώντας την είσοδο της εταιρείας σε μια νέα εποχή με έμφαση στο φυσικό αέριο ως καύσιμο και στην αποκλειστική εστίαση στην αγορά της μεταφοράς ενέργειας.
Τα συγκεκριμένα πλοία, χωρητικότητας 174,000 κυβικών μέτρων το καθένα, είναι κατασκευασμένα από τα κορυφαία ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries στη Νότιο Κορέα και αναμένεται να παραδοθούν σε επιφανείς ναυλωτές όπως η Qatar Energy Trading LLC, η Tokyo LNG Tanker Co. Ltd., η LNG Marine Transport Limited.
Διαβάστε επίσης:
Το FSRU Alexandroupolis του Πήτερ Λιβανού ύψωσε ελληνική σημαία και έρχεται στην Ελλάδα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δημοσκόπηση GPO: Η ΝΔ διατηρεί προβάδισμα ασφαλείας από το ΠΑΣΟΚ – Τρίτο κόμμα το ΚΚΕ – Οκτακομματική Βουλή
- Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο: Θετικές προοπτικές για την οικονομία το 2025 – Σημαντικές εξωτερικές προκλήσεις
- Public: Εγγύηση Χαμηλότερης Τιμής στο 99,98% των Προϊόντων – Ρεκόρ Ικανοποίησης Πελατών
- Jefferies για Εθνική Τράπεζα: Κορυφαία επιλογή από τις ευρωπαϊκές μετοχές το 2025