Ζήτημα άμεσης προτεραιότητας για την τοπική οικονομία χαρακτηρίζει ο Βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος την εξασφάλιση και εκταμίευση κονδυλίων ώστε να προχωρήσουν το συντομότερο οι εργασίες απομάκρυνσης των φερτών υλικών από τον βυθό του λιμανιού του Βόλου.

Οι προσχώσεις από τους τόνους λάσπης και φερτών υλικών που κατέληξαν στο λιμάνι μετά τις κακοκαιρίες Daniel & Elias προκάλεσαν μειώσεις βυθισμάτων που σε σημεία φτάνουν έως και τα δυο μέτρα.

1

Με ερώτηση που κατέθεσε κάλεσε τους Υπουργούς Ναυτιλίας και Πολιτικής Προστασίας να ενεργήσουν άμεσα για τον άμεσο καθαρισμό και την εκβάθυνση σε πολλά σημεία του λιμανιού, καθώς ο αντίκτυπος στην οικονομική ζωή της περιοχής είναι ήδη μεγάλος. Το λιμάνι δεν μπορεί πλέον να εξυπηρετήσει πλοία με μεγάλο βύθισμα καθώς πολλά κρουαζιερόπλοια δεν μπορούν να δέσουν και εμπορευματικά πλοία δεν μπορούν να προσεγγίσουν. Αλυσιδωτά, αυτό έχει επιπτώσεις στην βιομηχανική δραστηριότητα της περιοχής λόγω των προβλημάτων που δημιουργούνται στην μεταφορά προϊόντων και την παραλαβή πρώτων υλών.

Όπως επισημαίνεται στην ερώτηση, το βύθισμα στο εμπορικό λιμάνι στα Πευκάκια έχει μειωθεί στα μόλις έξι μέτρα. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των πρακτόρων πλοίων, από τις αρχές Νοεμβρίου η εμπορική δραστηριότητα έχει μειωθεί και πλέον οι εταιρείες με μεγάλα εμπορικά πλοία αναζητούν να εξυπηρετηθούν από άλλα λιμάνια. Παρόμοια είναι η εικόνα και στη β’ προβλήτα του Λιμένα, όπου δένουν τα κρουαζιερόπλοια. Στο σημείο έχει μειωθεί το βάθος με αποτέλεσμα να μην μπορεί να προσεγγίσει κρουαζιερόπλοιο με βύθισμα πάνω από 7,5 μέτρα. Η νέα συνθήκη, συνεπάγεται μείωση των αφίξεων των κρουαζιερόπλοιων στο μισό, αφού πλέον δυνατότητα προσέγγισης έχουν μόνο μικρής κλίμακας κρουαζιερόπλοια της τάξεως των 100-150μ.

Οι μαζικές ακυρώσεις αφίξεων κρουαζιερόπλοιων που αναμένεται να υπάρξουν το επόμενο διάστημα θα έχει αποτέλεσμα την απώλεια χιλιάδων ευρώ για το λιμάνι του Βόλου και την τοπική οικονομία, σύμφωνα με τους εκπροσώπους των τουριστικών πρακτόρων. Την ίδια ώρα, οι εκπρόσωποι του Οργανισμού Λιμένος Βόλου αναφέρουν ότι οι εργασίες απομάκρυνσης των φερτών υλών από τον βυθό (τεχνική βυθοκόρησης) αναμένεται να κοστίσουν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.

Ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος καταλήγει στην ερώτηση: «Το λιμάνι είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το τοπικό εισόδημα, την τοπική αγορά εργασίας και την τοπική ανάπτυξη, γι’ αυτό είναι κρίσιμο τα αρμόδια Υπουργεία να ενεργήσουν χωρίς καθυστέρηση σε μια περίοδο που η Μαγνησία δοκιμάζεται από τις επιπτώσεις των καταστροφών».

Διαβάστε επίσης:

Αμερικανική χρεοκοπημένη εταιρεία ζητάει αποζημίωση 316 εκατ. δολαρίων από την MSC

Dorian LPG (Τζον Χατζηπατέρας): Ναυπηγεί πλοίο αξίας 125 εκατ. δολαρίων

Το FSRU Alexandroupolis του Πήτερ Λιβανού ύψωσε ελληνική σημαία και έρχεται στην Ελλάδα