O 26χρονος γράφει ιστορία στη F1 είναι ο μόνος που έχει βρεθεί επικεφαλής αγώνα για περισσότερους από 1000 γύρους σε μια σεζόν.

Το πέσιμο της καρό σημαίας χτες βράδυ στη Yas Marina έφερε το τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν μπροστά σε νέα ρεκόρ. Ο γιος του Γιος βρίσκεται στο απόγειο της καριέρας του. Μόλις εννιά χρόνια μετά το ντεμπούτο του στη F1, σαρώνει τα πάντα φέτος. Σε 22 αγώνες σημείωσε: 21 τερματισμούς στη δυάδα, 19 νίκες – 10 συνεχόμενες – δώδεκα  pole positions, 11 χατ τρικ, (νίκη, pole, ταχύτερος γύρος). Πόσο καλύτερα μπορεί να κυλήσει μία σεζόν; Σίγουρα όχι πολύ.

1

Ειδικά αν προσθέσει κανείς ότι έφτασε πλέον τις 54 νίκες και βρίσκεται μόνος 3ος στη σχετική λίστα όλων των εποχών, πίσω από Σουμάχερ (91) και Χάμιλτον (103). Κανείς όμως δεν έχει συμπληρώσει πάνω από 1000 γύρους επικεφαλής αγώνα σε μια χρονιά, ο Φερστάπεν έφτασε τους 1003. Ταυτόχρονα οδήγησε όλους τους γύρους το 2023. Μάλιστα στο Άμπου Ντάμπι κέρδισε χτες για 4η συνεχή φορά. Στα 26 του χρόνια ο Μαξ είναι περιζήτητος. Τίποτα δεν προμήνυε όταν παιδί ακόμη, ακολούθησε τον πατέρα του, μετά το χωρισμό των γονιών του μια τέτοια εξέλιξη.

Ότι θα γίνει κορυφαίος σε παγκόσμιο επίπεδο. Προφανώς τις βάσεις έβαλε ο άλλοτε οδηγός της F1, Γιος Φερστάπεν. Ο Μαξ Φερστάπεν είναι ο νεότερος σε ηλικία οδηγός (17 ετών τότε) που συμμετείχε σε GP F1. Ένα χρόνο αργότερα στα 18 του έγινε στην Ισπανία το 2016 ο νεότερος οδηγός που κερδίζει αγώνα. Η πρώτη του νίκη έμελλε να συνοδευτεί από άλλες 53 έως σήμερα. Έχει τρία παγκόσμια πρωταθλήματα συνεχόμενα (2021, 2022, 2023) και είναι φαβορί για 4ο  συνεχόμενο το 2024. Ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull Άντριαν Νιούι έχει τονίσει πως η ικανότητα του πρωταθλητή να αξιοποιεί στο έπακρο τη δυναμική των ελαστικών αποτελεί ένα από τα πιο δυνατά του σημεία.

Βέβαια η φετινή χρονιά ήταν μοναδική γιατί ο Φερστάπεν είχε στα χέρια του ένα μονοθέσιο νικητή την RB19. Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της RBR, Κρίστιαν Χόρνερ τόνισε: «Αυτό το μονοθέσιο θα μείνει στην ιστορία ως ένα πολύ, πολύ ιδιαίτερο αγωνιστικό. Το να έχεις κερδίσει 21 αγώνες από τους 22… απλώς το να χάσεις στη Σιγκαπούρη αφήνει περιθώρια βελτίωσης, τι χρονιά! Νομίζω ότι περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, για όλους τους άντρες και τις γυναίκες στο εργοστάσιο, σε ολόκληρη την επιχείρηση, όλο το προσωπικό υποστήριξης δούλεψε γι’ αυτό. Έχουν παίξει τον ρόλο τους στην κατασκευή και την παράδοση αυτού του μονοθεσίου και στη λειτουργία του. Κερδίσαμε σε 21 από τους 22 αγώνες.

Υπήρχε βροχή, άνεμος, όλα τα είδη συνθηκών και στρατηγικής. Ήταν η πιο εκπληκτική χρονιά και όλοι μπορούν να περηφανευτούν γι’ αυτό που πέτυχαν. Εξακολουθούμε να λειτουργούμε ως ομάδα αγώνων παλιάς σχολής. Περνάμε τα όρια, πιέζουμε τους εαυτούς μας και νομίζω ότι κανείς δεν θέλει να απογοητεύσει τον άλλο. Μόλις η Honda επέστρεψε με έναν ανταγωνιστικό κινητήρα, ήμασταν σε θέση να το εκμεταλλευτούμε και πρέπει να αποτίσω φόρο τιμής για τον ρόλο που έπαιξαν και την αξιοπιστία που είδαμε επίσης. Ελπίζουμε ότι τα μαθήματα από αυτό το μονοθέσιο θα τα εφαρμόσουμε στην RB20, ώστε υπερασπιστούμε τους δύο τίτλους».

Διαβάστε επίσης

F1 Άμπου Ντάμπι: Δώσε ένα τέλος να αρμόζει…