Σε συνεχή ανοδική πορεία βρίσκεται η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Dorian LPG του Τζον Κ. Χατζηπατέρα και αυτό αντικατοπτρίζεται τόσο στα έσοδα και στα κέρδη της εταιρείας, όσο και στην μετοχή της.

Η μετοχή της εταιρείας στην τελευταία διαπραγμάτευση του Χρηματιστηρίου διαμορφώθηκε στα 44,05 δολάρια, εκτοξεύοντας την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας στο 1,79 δισ. δολάρια.

1

Επισημαίνεται ότι στις 2 Νοεμβρίου η μετοχή διαπραγματεύονταν στα 38, 79 δολάρια, ενώ στις 24 Μαΐου στα 25,21 δολάρια.

Υπενθυμίζεται επίσης ότι η εταιρεία για το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους θα μοιράσει στους μετόχους της μέρισμα ύψους 40, 2 εκατ. δολαρίων.

Η εταιρεία Dorian LPG, του Τζων Χατζηπατέρα, διαχειρίζεται 25 πλοία LPG Carriers και κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους είχε έσοδα ύψους 144,7 εκατ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη της ανήλθαν σε 76,5 εκατ. δολάρια.

Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο πέτυχε να έχει μέσο ημερήσιο ναύλο για τα πλοία της στα 65.128 δολάρια. Τα προσαρμοσμένα EBITDA της Dorian για το ίδιο χρονικό διάστημα διαμορφώθηκαν στα 104,6 εκατ. δολάρια.

«Μετά τα προσαρμοσμένα EBITDA σε επίπεδο ρεκόρ, αποφασίσαμε τη διανομή του ένατου στη σειρά μερίσματος, αποδεικνύοντας τη δέσμευσή μας να δημιουργήσουμε αξία για τους μετόχους, διατηρώντας ευελιξία για την ανανέωση του στόλου μας», ανέφερε ο κ. Χατζηπατέρας.

Η αύξηση κατά 57,8 εκατ. δολάρια στα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, σε σύγκριση με το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2022, οφείλεται κυρίως στην αύξηση των εσόδων κατά 68,7 εκατ. δολάρια, 1,3 εκατ. δολάρια στα πραγματοποιηθέντα κέρδη από παράγωγα και 1,2 εκατ. δολάρια στα έσοδα από τόκους και στη μείωση κατά 1,7 εκατ. δολάρια των δαπανών για τόκους και χρηματοοικονομικά έξοδα.

Η τιμή TCE ανά ημέρα λειτουργίας για τον στόλο της εταιρείας ήταν στα 65.128 δολάρια, αύξηση κατά 60,3% από τα 40.632 δολάρια για την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων ανά ημέρα αυξήθηκαν σε 10.858 δολάρια για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, σε σύγκριση με 9.541 δολάρια την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Αξίζει να τονιστεί ότι η επενδυτική τράπεζα Jefferies αύξησε τις προβλέψεις της για τα ναύλα στα VLGC και έδωσε σύσταση “buy” για την Dorian LPG, ενώ ταυτόχρονα, αύξησε την τιμή στόχο για τη μετοχή της στα 50 δολάρια.

Με άλλα λόγια, η πρόβλεψη είναι για μεγαλύτερα περιθώρια ανόδου κατά 18% από τις σημερινή αξία της μετοχής.

Η αύξηση των 57,8 εκατομμυρίων δολαρίων στα προσαρμοσμένα καθαρά έσοδα για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, σε σύγκριση με το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2022, αποδίδεται κυρίως σε αυξήσεις 68,7 εκατομμυρίων δολαρίων σε έσοδα, 1,3 δολάρια σε πραγματοποιηθέντα κέρδη από παράγωγα και 1,2 εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από τόκους και μείωση 1,7 εκατομμυρίων δολαρίων σε τόκους και χρηματοοικονομικά έξοδα. αντισταθμίζεται εν μέρει από τις αυξήσεις 6,7 εκατομμυρίων δολαρίων σε έξοδα ναύλωσης, 5,4 εκατομμύρια δολάρια σε γενικές και διοικητικές δαπάνες, 3,4 εκατομμύρια δολάρια σε λειτουργικά έξοδα πλοίων και 1,1 εκατομμύρια δολάρια σε αποσβέσεις.

Η τιμή TCE ανά ημέρα λειτουργίας για τον στόλο ήταν 65.128 δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, σημειώνοντας αύξηση 60,3% από 40.632 δολάρια για την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, λόγω των υψηλότερων τιμών spot και των μειωμένων τιμών καυσίμων.

Το εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι η συνολική χρησιμοποίηση του στόλου αυξήθηκε από 90,7% που ήταν κατά το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2022 σε 96,5% κατά το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023.

Τα λειτουργικά έξοδα του πλοίου ανά ημέρα αυξήθηκαν σε 10.858 δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023 σε σύγκριση με 9.541 δολάρια την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. .

Τα γενικά και διοικητικά έξοδα ήταν 13,6 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, σημειώνοντας αύξηση 5,4 εκατομμύρια δολάρια ή 66,1%, από 8,2 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2022 και οφείλονταν σε αύξηση 2,7 εκατομμυρίων δολαρίων σε μετρητά μπόνους που προκύπτουν από διαφορές στο χρονοδιάγραμμα των εγκρίσεων μπόνους σε ορισμένους υπαλλήλους στις περιόδους που έληξαν στις 30 Σεπτεμβρίου 2023 και 2022 μαζί με αυξήσεις 2,4 εκατομμυρίων δολαρίων σε αποζημιώσεις βάσει μετοχών και 0,3 εκατομμυρίων δολαρίων σε δαπάνες και παροχές που σχετίζονται με τους εργαζόμενους για τους τρεις μήνες που έληξαν στις 30 Σεπτεμβρίου 2023.

Στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, το ανεξόφλητο υπόλοιπο του μακροπρόθεσμου χρέους, ήταν 631,5 εκατομμύρια δολάρια.

Ο Ιωάννης Κ. Χατζηπατέρας

Ο Ιωάννης Κ. Χατζηπατέρας είναι πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος. Ο Τζον Χατζηπατέρας, που γεννήθηκε το 1950, ασχολείται ενεργά με τη διοίκηση ναυτιλιακών εταιρειών από το 1972. Από το 1972 έως το 1992, ο Γιάννης Χατζηπατέρας ήταν Διευθύνων Σύμβουλος της Peninsular Maritime Ltd., στο Λονδίνο και στη συνέχεια διετέλεσε Πρόεδρος της Eagle Ocean.

Έχει διατελέσει μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας, του Συμβουλίου της Intertanko και είναι μέλος του Baltic Exchange από το 1972 και του Αμερικανικού Γραφείου Ναυτιλίας από το 2011.

Επίσης, υπήρξε μέλος του Συμβουλίου της Σχολής Γλώσσας και Γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου Georgetown και είναι διαχειριστής του Kidscape, ενός κορυφαίου φιλανθρωπικού οργανισμού του Ηνωμένου Βασιλείου. Διετέλεσε Διευθυντής της SEACOR Holdings Inc., ενός παγκόσμιου παρόχου εξοπλισμού θαλάσσιων μεταφορών και υπηρεσιών logistics, από το 2000 έως το 2013.

 

Ο Άλεξ Χατζηπατέρας

Ο Αλέξανδρος Χατζηπατέρας υπηρετεί ως Ανώτερος Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Dorian LPG (ΗΠΑ) LLC και Διευθύνων Σύμβουλος Dorian LPG Management (Αθήνα) από τον Ιούλιο του 2022 και Γραμματέας της Dorian LPG (USA) LLC από τον Ιούλιο του 2013. Στο παρελθόν έχει διατελέσει Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Επιχειρηματικής Ανάπτυξης.

Οι κύριοι τομείς εστίασης του Άλεξ Χατζηπατέρα είναι η εμπορική στρατηγική, οι πωλήσεις και οι αγορές και η διαχείριση των εργασιών της εταιρείας στην Ελλάδα. Από την ένταξή του στην Eagle Ocean το 2006, ο Α. Χατζηπατέρας έχει συμμετάσχει στη διαχείριση του προγράμματος νεότευκτων Aframax και VLGC στα ναυπηγεία Sumitomo Shipyard στην Ιαπωνία και Hyundai Heavy Industries στη Νότια Κορέα και επίσης έχει συμμετάσχει σε ναυλώσεις aframax spot.

Από τον Νοέμβριο του 2016, υπηρετεί ως Διευθυντής στην Επιτροπή Μελών του UK P&I Club. Ο Α. Χατζηπατέρας έχει συνεργαστεί στενά με μεγάλες εταιρείες πετρελαιοειδών για να εξασφαλίσει έγκριση για μελλοντικές ευκαιρίες ναύλωσης και επιχειρηματικής ανάπτυξης νεότευκτων. Πριν από την ένταξή του στην Eagle Ocean, ο Α. Χατζηπατέρας εργάστηκε ως Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης στη Avenue A / Razorfish, μιας κορυφαίας εταιρείας ψηφιακών συμβούλων και διαφημίσεων με έδρα το Σαν Φρανσίσκο.

Ο Α. Χατζηπατέρας αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Georgetown με Bachelor of Arts στην Ιστορία και είναι κάτοχος EMBA από το HEC Paris.

Η οικογένεια

Η οικογένεια Χατζηπατέρα κατάγεται από τις Οινούσσες και θεωρείται από τις παραδοσιακές ναυτιλιακές εταιρείες που κυρίως δραστηριοποιήθηκαν στο Λονδίνο. Γενάρχης της οικογένειας είναι ο πλοίαρχος Κωνσταντίνος Ι. Χατζηπατέρα (1856-1943).

Ο πρωτότοκος γιος του, Ιωάννης (1888 – 1979), μαζί με τα αδέρφια του Νικόλαο (1890-1975) και Αδαμάντιο (1893-1974) μετά την λήξη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου από το Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη, επανεκκίνησαν τις δραστηριότητες τους στο χώρο της ναυτιλίας, ενώ, το 1969 ίδρυσαν ένα πρωτοποριακό επιχειρηματικό εγχείρημα με το όνομα, «Oinoussian Maritime».

Ο πλοίαρχος Ιωάννης Κ. Χατζηπατέρας μαζί με τους γιους του, Κωνσταντίνο (1920- 2000), που νυμφεύθηκε την Μάρω Μ. Λύρα, Μάρκο (1931- ), που νυμφεύθηκε την Καλλιόπη Κ.Δ. Πατέρα, Νικόλαο (1932- ), που νυμφεύθηκε την Ειρήνη Μ. Χρ. Λαιμού και Παντελή (1937-), που νυμφεύθηκε την Μέτα Δ. Δράκου, ίδρυσαν το 1952 στο Λονδίνο την εταιρεία John C. Hadjipateras & Sons, ενώ οι γιοι του το 1969 θα ανοίξουν γραφείο στον Πειραιά, με την επωνυμία Archipelagos Shipping SA.

Τη δεκαετία του 1970 ο Ιωάννης Κ. Χατζηπατέρας, πρωτότοκος γιος του Κώστα Ι. Χατζηπατέρα, μαζί με τον θείο του Νικόλα Μάρκου Λύρα ιδρύουν στον Πειραιά την Dorian (Hellas), με γραφεία και στις ΗΠΑ.

Το 1976 η εταιρεία διέθετε πέντε δεξαμενόπλοια που η μεταφορική τους ικανότητα ανέρχονταν σε 300.000 dwt.

Το 1982 ο στόλος αριθμούσε επτά δεξαμενόπλοια, όμως η χωρητικότητα τους ήταν 800.000 dwt.

Το 1990 η εταιρεία διαχειρίζονταν τρία δεξαμενόπλοια, όπως και στην επόμενη δεκαετία.

Διαβάστε επίσης

Βαφειάς-Χατζηπατέρας: Εντυπωσιακές αποδόσεις για τις μετοχές του κλάδου LPG

Οι 6 εφοπλιστές που έχουν ρευστό πάνω από $2 δισ. – Υψηλά κέρδη και μερίσματα από τις εισηγμένες ναυτιλιακές

Dorian LPG (Τζων Χατζηπατέρας): Καθαρά έσοδα 76,5 εκατ. δολαρίων στο γ’ τρίμηνο