ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Η μάχη για το πράσινο τιμολόγιο έχει ξεκινήσει πριν καν βγει στην αγορά, αφού είναι ένα τιμολόγιο για το οποίο διαφωνούσαν από την αρχή οι προμηθευτές, αλλά σε αυτό θα μπουν αυτόματα 7 εκ. καταναλωτές, από την 1η Ιανουαρίου.
Όμως οι εταιρείες προμήθειας είναι που θα ορίσουν την τιμή του, εκείνη την ημέρα και μπορούν να το κάνουν το πιο ακριβό αποθαρρύνοντας τους καταναλωτές να το κρατήσουν.
Ήδη οι εταιρείες προμήθειας προειδοποιούν ότι το πράσινο τιμολόγιο θα είναι ακριβό και γι αυτό θα πρέπει οι καταναλωτές να επιλέξουν ένα από τα άλλα δικά τους. Αναφέρουν ότι στο ακριβό πράσινο τιμολόγιο θα βρεθούν, χωρίς να το έχουν επιλέξει, 7 εκ. καταναλωτές από την 1η Ιανουαρίου, τη στιγμή που θα υπάρχουν άλλα τιμολόγιά που θα είναι φθηνότερα.
Το αποτέλεσμα θα είναι ή να πληρώσουν πολύ ακριβότερα την ενέργεια του μήνα ή όλοι μαζί οι καταναλωτές να θελήσουν να φύγουν από το πράσινο τιμολόγιο στις αρχές του χρόνου, για να μη βρεθούν με πολύ μεγαλύτερες χρεώσεις ενέργειας από αυτές που θα είχαν αν είχαν το παλιό τους τιμολόγιο ή ένα από τα άλλα που προσφέρουν οι εταιρείες ενέργειας.
O υπουργός Θεόδωρος Σκυλακάκης μιλώντας αποκλειστικά στο mononews.gr, τους απαντά ότι οι καταναλωτές θα μπορούν να επιλέξουν ένα άλλο φθηνό πράσινο τιμολόγιο, γιατί πάντα θα υπάρχει έστω μια εταιρεία να το προσφέρει, όπως πχ η ΔΕΗ. Με την παρέμβασή του ο υπουργός, ουσιαστικά τονίζει ότι η μάχη για το πράσινο τιμολόγιο θα είναι μάχη μεταξύ των διαφορετικών εταιρειών και όχι μεταξύ των τιμολογίων….της ίδιας εταιρείας.
Και σχετικά με τον κίνδυνο το πράσινο τιμολόγιο να κάνει πρεμιέρα με υψηλές τιμές, τονίζει ότι “όσες εταιρείες εμφανίσουν υψηλές τιμές σε αυτό θα κινδυνέψουν από μαζική απώλεια πελατών”… Και εξηγεί ότι το νομοθέτησε για να προστατέψει τον καταναλωτή από κρυφές χρεώσεις και τη δυνατότητα κερδοσκοπίας των προμηθευτών και για να υπάρχει ένα τιμολόγιο στο οποίο θα μπορούν να συγκρίνονται οι τιμές των εταιρειών.
Προειδοποιεί τις εταιρείες ότι οι τιμές στο πράσινο τιμολόγιο θα καθορίζουν ποια εταιρεία είναι η ακριβή και ποια η φθηνή.
Ειδικότερα, ο υπουργός Ενέργειας σημειώνει μιλώντας στο Mononews.gr:
“Αυτό που προτείνουμε στον καταναλωτή είναι αν δει ότι η εταιρεία του προσφέρει υψηλή τιμή στο πράσινο τιμολόγιο, να επιλέξει το πράσινο τιμολόγιο μιας άλλης εταιρείας που θα είναι φθηνότερο. Οι τιμές στο πράσινο τιμολόγιο είναι συγκρίσιμες και σε αυτό θα φαίνεται ποια είναι η φθηνότερη εταιρεία. Οι εναλλακτικοί πάροχοι δεν έχουν το 100% της αγοράς και δεν μπορούν να λειτουργήσουν σαν καρτέλ, υπονομεύοντας όλοι μαζί το πράσινο τιμολόγιο, γιατί θα υπάρχει πάντα έστω μια εταιρεία, πχ η ΔΕΗ, που θα επιλέξει να προσφέρει καλύτερη τιμή στο πράσινο τιμολόγιο και εκείνη τότε θα προσελκύσει όλους τους πελάτες.
Αν λοιπόν κάποιοι επιλέξουν να δώσουν πολύ υψηλή τιμή στο πράσινο τιμολόγιο για να πείσουν τους πελάτες τους να πάνε σε ένα από τα άλλα δικά τους τιμολόγια, μπορεί να βρεθούν χωρίς πελάτες, αν οι πελάτες τους επιλέξουν ένα φθηνότερο πράσινο τιμολόγιο. Και αν αυτές οι εταιρείες έχουν μαζική απώλεια πελατών κανείς δεν πρόκειται να τους στηρίξει….
Όποιος βάλει υψηλή τιμή στο πράσινο τιμολόγιο θα είναι ο ακριβός
“Επίσης”, συνεχίζει ο υπουργός, ” there is not a second chance to make a first impression (δεν υπάρχει δεύτερη ευκαιρία να κάνεις πρώτη εντύπωση) και όποιος βάλει ιδιαίτερα υψηλή τιμή στο πράσινο τιμολόγιο θα είναι ο ακριβός. Και τί θα λένε; Έλα στον ακριβό να αγοράσεις φθηνά; Η βιτρίνα των εταιρειών θα είναι το πράσινο τιμολόγιο. Αν θελήσουν να τιμωρήσουν τον καταναλωτή που είναι στο πράσινο τιμολόγιο, θα τιμωρηθούν οι ίδιες οι εταιρείες γιατί θα τον χάσουν.
Στόχος του Υπουργείου Ενέργειας που το νομοθέτησε είναι να δημιουργήσει μια επιλογή για το σύνολο των καταναλωτών, ένα τιμολόγιο χωρίς κρυφές χρεώσεις προσφορές και εξαιρέσεις στο οποίο να μπορούν να συγκριθούν οι τιμές των εταιρειών. Στα άλλα τιμολόγια έχουν περιθώρια να κερδοσκοπήσουν, οι τιμές δεν είναι καθαρές, μπορεί να έχουν κρυφούς όρους, ή υψηλά πάγια, ή κρυφές χρεώσεις”.
Προμηθευτές: Γιατί δεν μπορεί να είναι ανταγωνιστικό το πράσινο τιμολόγιο
Όπως ανέφερε προχθές επικεφαλής μιας εκ των μεγάλων εταιρειών προμήθειας, “θα προσπαθήσουμε να πάρουμε τους καταναλωτές από το πράσινο τιμολόγιο γιατί επειδή θα είναι ένα τιμολόγιο με πρόβλεψη θα είναι πιο ακριβό γιατί θα έχει risk margin. Δεν θα είναι ανταγωνιστικό. Αντίθετα, ένα ex post τιμολόγιο (με διαμόρφωση τιμής στο τέλος του μήνα) θα είναι πολύ πιο καθαρό στον πελάτη γιατί αν είναι cost plus δεν θα έχει άλλο κόστος πέρα από την τιμή χονδρεμπορικής συν ένα εύλογο περιθώριο κέρδους. Ο καταναλωτής όπου και αν είναι καλό είναι να φροντίσει μέχρι τέλος Φεβρουαρίου να έχει αλλάξει το πράσινο τιμολόγιο”.
Θα μπορεί όμως να γίνει σύγκριση μεταξύ διαφορετικών ειδών τιμολογίων; “Για να συγκρίνει κάποιος τιμολόγια θα πρέπει να δει το τέλος του πρώτου τριμήνου. Οι προσομοιώσεις που έχουμε τρέξει με τιμές για το πράσινο τιμολόγιο σε κάποιες τιμές γίνονται πάρα πολύ ψηλές. Όταν ανεβαίνει η χονδρεμπορική μετά από δύο μήνες οι τιμές ενσωματώνονται στο πράσινο τιμολόγιο και μαζί προστίθεται και το κόστος της πρόβλεψης τιμής”, σημειώνει η ίδια πηγή.
“Στόχος του νόμου είναι να μην μπαίνουν αυτόματα οι καταναλωτές σε τιμολόγιο επιλογής του προμηθευτή. Όμως δεν πρέπει οι καταναλωτές να ανησυχούν για τον προμηθευτή τους. Οι προμηθευτές αυτό το οποίο θέλουν είναι να κρατήσουν τον πελάτη τους και να βγάζουν εύλογο περιθώριο από κάθε πελάτη.
Η ελεύθερη αγορά αναγκάζει όλες τις εταιρείες για να εξασφαλίσουν τον πελάτη να περιορίσουν τις βλέψεις τους για κέρδη και να προσφέρουν τις καλύτερες υπηρεσίες που μπορούν για να κρατήσουν τον πελάτη τους. Ο ανταγωνισμός βοηθάει τον καταναλωτή, βελτιώνει τις εταιρείες και βοηθάει και την κοινωνία” τονίζεται.
Διαβάστε επίσης
Πρωτοχρονιά με εκπλήξεις στην τιμή του πράσινου τιμολογίου – Κομφούζιο για 7 εκατομμύρια καταναλωτές
Πράσινο τιμολόγιο ρεύματος: Δημοσιεύτηκε η υπουργική απόφαση – Τι προβλέπει
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα