Μπορεί η τεχνολογία να εξελίσσεται και να ωθεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες προς την ηλεκτροκίνηση, όμως η πολυτέλεια, ένα από τα κυριότερα χαρακτηριστικά της Audi, παραμένει σε υψηλά επίπεδα σε συνδυασμό με φιλικότητα προς το περιβάλλον. Το Q5 Sportback ναι μεν ανήκει στη δημοφιλή κατηγορία SUV, έχει όμως μια πιο αθλητική εξωτερική σχεδίαση. Εντυπωσιακό το εμπρός μέρος, δείχνει τον όγκο του και προειδοποιεί ευγενικά τα προπορευόμενα αυτοκίνητα όταν το δουν από τους καθρέπτες τους.
Στο πλαίσιο της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της εταιρίας, το μέσο του προφυλακτήρα είναι διάτρητο με πολλές κυψελοειδείς οπές για την άμεση και αποτελεσματική ψύξη του κινητήρα. Στο αυτοκίνητο δοκιμής έχει προστεθεί στον εξοπλισμό το εξωτερικό διακοσμητικό πακέτο σε μαύρο με Audi Rings και διακριτικά σε μαύρο όπου οι μαύρες λεπτομέρειες προσδίδουν δυναμική κομψότητα.
Διακριτικές και ήρεμες γραμμές στις πλαϊνές πλευρές με μεγάλες πόρτες για εύκολη πρόσβαση των επιβατών. Ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών πέντε ακτινών σε σχήμα V. Φώτα τεχνολογίας led εμπρός και πίσω, όπου κατά την αγορά του οχήματος, υπάρχει μια προαιρετική επιλογή τριών διαφορετικών σχεδιασμών πίσω φώτων. Ράγες οροφής σε μαύρη απόχρωση και αεροτομή που μοιάζει με προέκταση της οροφής καθώς ακολουθεί την καμπύλη της.
Ανοίγοντας την πόρτα, αναδύεται μια αύρα πολυτελούς ατμόσφαιρας: Επενδύσεις καθισμάτων σε δέρμα Fine Nappa, μοτίβο ρόμβων και λογότυπο S line στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων τα οποία αγκαλιάζουν το σώμα σου κρατώντας το σταθερό.
Η επιφάνεια του δέρματος τονίζει τον πολυτελή χαρακτήρα. Σχεδιαστικές πινελιές στο τιμόνι με το λογότυπο S, paddles για αλλαγές σχέσεων και κουμπιά για το σύστημα infotainment ώστε να μην χρειάζεται να αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας με δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης του κινητού Apple Car play – Android Auto. Αρκετές θήκες αποθήκευσης και θύρες USB για φόρτιση.
Τριζωνικός κλιματισμός, όπου και οι επιβάτες που κάθονται στα πίσω καθίσματα μπορούν να επιλέξουν ξεχωριστά την θερμοκρασία που επιθυμούν. Άνετα και πρακτικά τα πίσω καθίσματα με δυνατότητα κίνησης μπρος-πίσω και αλλαγή κλίσης της πλάτης. Ευρύχωρο εσωτερικό, εργονομικός σχεδιασμός με προσοχή στην λεπτομέρεια και την άνεση.
Την κίνηση στο Q5 50 TFSI e quattro δίνει ένα υβριδικό σύνολο αποτελούμενο από έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 2.000 cc και έναν ηλεκτροκινητήρα 105kW συνδυαστικής ισχύος 299PS και ροπής 450 Νm. Κίνηση και στους τέσσερις τροχούς και αυτόματο κιβώτιο S tronic 7 σχέσεων με τις αλλαγές να είναι ανεπαίσθητες, σπάνια νιώθεις την ανάγκη να επέμβεις και να αλλάξεις μόνος σου. Για την ακρίβεια κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας χρησιμοποιήσαμε ελάχιστα τα χειριστήρια πίσω από το τιμόνι και αυτό μόνο για να δούμε την απόκριση, η οποία είναι αναμενόμενα γρήγορη και ακριβής.
Με φορτισμένη την μπαταρία χωρητικότητας 14,4kWh, η κίνηση μες την πόλη γίνεται εξολοκλήρου ηλεκτρικά ενώ και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας ο βενζινοκινητήρας θα ενεργοποιηθεί σε ταχύτητες από 130 km/h και πάνω ή σε συνθήκες μεγάλου φορτίου πιέζοντας το πεντάλ του γκαζιού τέρμα, διατηρώντας την κατανάλωση καυσίμου σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Ενδεικτικά κατά την διάρκεια της δοκιμής μας, η κατανάλωση ήταν 6,2 lt/100km, θα πρέπει όμως να σημειώσουμε πως όταν εκφορτίστηκε η μπαταρία δεν το συνδέσαμε αμέσως για φόρτιση. Ανάμεσα στις τέσσερις διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης: 1) αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση (EV), 2) κύρια χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης για διατήρηση (hold), 3) αύξηση (charge) φόρτισης της μπαταρίας για ηλεκτρική οδήγηση αργότερα, 4) αποτελεσματική αλληλεπίδραση και των δύο (hybrid). Η συνδυαστική ισχύς είναι αρκετή, υπάρχει όμως καθυστέρηση στην απόκριση του γκαζιού, ενώ ο ρυθμός που ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα συνεχίζει αμείωτος και στα τριψήφια νούμερα.
Η ανάρτηση του Q5 έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την άνεση, την ασφάλεια, την ευστάθεια και την ευελιξία σε κάθε οδηγική πρόκληση. Πολλαπλοί σύνδεσμοι εμπρός και πίσω, ισοπεδώνουν το οδόστρωμα και οι ανωμαλίες εντός και εκτός πόλης δεν γίνονται αντιληπτές στο εσωτερικό της καμπίνας, παρά το γεγονός πως οι τροχοί είναι 19’’, βέβαια με ψηλό προφίλ ελαστικού 235/55.
Έχει επιτευχθεί ισορροπία μεταξύ ενδοτικής ρύθμισης, χωρίς όμως να υπάρχουν κλίσεις, που προκαλούν ανασφάλεια κατά την επιτάχυνση και σε επαρχιακούς δρόμους με συνεχείς αλλαγές πορείας. Το τιμόνι έχει την στιβαρότητα και με το βάρος του μεταφέρει την απαραίτητη πληροφορία στον οδηγό. Δεν είναι εύκολο να κρύψεις τους δύο τόνους του εξηλεκτρισμένου Q5 και ενώ θα περίμενε κανείς να το καταλαβαίνει στην οδήγηση, ανάρτηση, ισχύς, χαμηλό κέντρο βάρους και φρένα συντελούν ώστε να μην γίνεται αντιληπτό το συνολικό βάρος το οποίο βέβαια παραμένει υπολογίσιμο μέγεθος.
Το drive select της Audi δεν θα μπορούσε να λείπει, όπου ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στις λειτουργίες : Auto, Comfort, Dynamic, Efficiency και Individual, προσαρμόζοντας κάθε φορά την διαχείριση της ισχύος, την απόκριση του γκαζιού, την δυναμική της ανάρτησης, την ανάκτηση ενέργειας και άλλα. Συνδυάζει τις δυνατότητες ενός ηλεκτροκινητήρα με τα πλεονεκτήματα ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Επιπλέον, η standard τετρακίνηση quattro είναι μόνιμα διαθέσιμη και με το κατάλληλο ελαστικό μπορεί να ανταπεξέλθει σε όλες τις συνθήκες καιρού και οδοστρώματος. Διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα όπως κάμερα συστημάτων υποβοήθησης, κάμερα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και ορίων ταχύτητας, οπτική και ηχητική υποβοήθηση στάθμευσης εμπρός/πίσω (Audi parking aid plus), αυτόματος σταθεροποιητής και περιοριστής ταχύτητας (cruise control), σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (lane departure warning), Audi pre sense city όπου σε προειδοποιεί για εμπόδια στην κίνηση εντός πόλεως, ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο, αυτόματα φώτα, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες και άλλα.
Οι επιλογές στο επίπεδο εξοπλισμού είναι πάρα πολλές με αποτέλεσμα ο κάθε υποψήφιος αγοραστής να μπορεί να το εξατομικεύσει και να το φέρει στα μέτρα του σύμφωνα με τα γούστα του και τις ανάγκες του. Το κοινό στο οποίο απευθύνεται ποικίλει, καθώς εύκολα μπορεί να φιλοξενήσει μια οικογένεια με τις αποσκευές τους, ενώ προκαλεί το ενδιαφέρον και σε κάποιους που αναζητούν ένα ψηλό SUV με σπορ χαρακτηριστικά.
Το γεγονός πως μπορείς να το φορτίζεις και να κινείσαι εντός αστικού ιστού αμιγώς ηλεκτρικά είναι μεγάλο πλεονέκτημα, καθώς η αυτονομία του φτάνει μέχρι και 59 χιλιόμετρα με μία φόρτιση επιλέγοντας την EV λειτουργία. Ο ανταγωνισμός σε αυτήν την πολυτελή κατηγορία των SUV είναι μεγάλος με τα BMW X3, Mercedes GLC Coupe, Volvo XC60, Lexus NX. To Q5 Sportsback είναι δυναμικό εξωτερικά και κομψό εσωτερικά έχει αξιόλογες επιδόσεις και προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Audi Q5 Sportback S line 50 TFSI eQuattro S tronic
Κυβισμός: 1.984 cc
Ισχύς: 299 PS (συνδυαστική ισχύς)
Ροπή: 450 Nm
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς (quattro)
Κιβώτιο: αυτόματο S tronic 7 σχέσεων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4682/1893/1662 mm
Μεταξόνιο: 2819 mm
Χώρος αποσκευών: 455 lt , 1365 lt σε διθέσια διαμόρφωση
Βάρος: 2.160 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 6,1 sec
Τελική ταχύτητα: 239 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,2 lt/100km
Εκπομπές CO2: 42 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 86.236 ευρώ
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ευρωζώνη: Σε χαμηλό 10μήνου η επιχειρηματική δραστηριότητα τον Νοέμβριο – «Βαρίδι» η Γερμανία
- Η Λινού μήνυσε τον Πολάκη για συκοφαντική δυσφήμιση – Έφτασε στην Ευελπίδων με δεκάδες κούτες!
- Διαταράσσει την Ευρώπη το ένταλμα σύλληψης Νετανιάχου: Η Γερμανία εξετάζει τις συνέπειες – Ο Όρμπαν τον καλεί στην Ουγγαρία
- Παρουσίαση του νέου Skoda Elroq