ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε χρονιά-ρεκόρ για τη Fraport Greece εξελίσσεται το 2023 με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για 33,8 εκατ. επιβάτες, ενώ το 2022 είχαν φτάσει στα 31,9 εκατ. επιβάτες. Από τα μέχρι στιγμής δεδομένα για το δεκάμηνο της τρέχουσας χρονιάς προκύπτει ότι κατά τη διάρκεια αυτών των μηνών τα αεροδρόμια της Fraport εξυπηρέτησαν 32,3 εκατομμύρια επιβάτες (αύξηση 8,4% σε ετήσια βάση) με τη διεθνή κίνηση να αντιστοιχεί στο 80%. Ο ρόλος της Fraport Greece στην προσέλκυση τουριστικών ροών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους ήταν εξαιρετικά σημαντικός.
Οπως τόνισε o γενικός διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργος Βήλος, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης δημοσιογράφων, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης επανήλθε στον παλιό καλό του εαυτό καθώς είχε επηρεαστεί το 2022 από την πανδημία του κορονοϊού αλλά και τον πόλεμο στην Ουκρανία, καθώς ήταν μεγάλος ο αριθμός των επιβατών που προερχόταν από τη Ρωσία, την Ουκρανία και τη Λευκορωσία.
Όσον αφορά τις συνεργασίες με τις αεροπορικές εταιρίες ο κ. Βήλος δήλωσε ότι υπάρχουν συμφωνίες με 110 αεροπορικές εταιρείες, εκτελούνται 900 δρομολόγια σε 42 αγορές. Αυτές είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, που παραμένει ο κεντρικός πυλώνας ενώ ακολουθούν η Γερμανία, η Σκανδιναβία, η Ιταλία, η Πολωνία, η Ολλανδία, η Γαλλία, η Αυστρία και η Τσεχία. Επιπλέον, φέτος προστέθηκαν 64 νέα δρομολόγια από τα οποία τα 10 ήταν στην Ρόδο, 8 στα Χανιά, 7 σε Θεσσαλονίκη και Κέρκυρα και 6 στο Άκτιο, το οποίο θεωρείται σαν ένα δυναμικά ανερχόμενος προορισμός.
Που επενδύει η Fraport – Ποιες οι προκλήσεις για τον ελληνικό τουρισμό
Για το ρόλο της εταιρείας για την προσέλκυση των τουριστικών ροών και τις επενδύσεις στις οποίες έχει προχωρήσει ο κ. Βήλος ανέφερε τα εξής:
- Έχουν επενδυθεί συνολικά 1,8 δισ. ευρώ για τη δημιουργία σύγχρονων και ασφαλών πυλών εισόδου στη χώρα,
- Σε ετήσια βάση επενδύονται επιπλέον 50 εκατ. ευρώ για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων σχεδιάζονται περαιτέρω επεκτάσεις σε ορισμένα από αυτά όπως π.χ. στη Σαντορίνη.
- Παρέχονται σημαντικά οικονομικά κίνητρα για την προσέλκυση επιπλέον πτήσεων κατά τους χειμερινούς και περιφερειακούς μήνες,
- Δημιουργούνται συμπράξεις με τους εθνικούς και τοπικούς φορείς χαράσσοντας και υλοποιώντας από κοινού προωθητικά προγράμματα σε αγορές στόχους,
- Οι 14 προορισμοί στα μεγαλύτερα διεθνή συνέδρια, καθώς και μέσω των καναλιών επικοινωνίας της εταιρείας, όπως είναι τα social media και το περιοδικό ‘’Incredible Greece’’.
- Αναπτύσσονται συνεργασίες με όλες τις αεροπορικές εταιρείες, προκειμένου να διατηρούνται τα υφιστάμενα δρομολόγια, αλλά κυρίως να προσελκύονται νέα σε όλους τους προορισμούς που εξυπηρετεί η Fraport
Όσον αφορά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τουρισμός στη χώρα μας, ο κ. Βήλος τις συνόψισε ως εξής:
- Έλλειψη προσωπικού σε όλη την τουριστική αλυσίδα με αρνητικό αντίκτυπο στο επίπεδο εξυπηρέτησης,
- Άνοδος του επιπέδου τιμών με επίπτωση στη ζήτηση για τα επόμενα χρόνια,
- Επιδείνωση της σχέσης ποιότητας τιμής που εντείνει τον ανταγωνισμό με τις γειτονικές χώρες,
- Ανάγκη για επενδύσεις σε υποδομές προκειμένου να εξυπηρετούνται οι αυξημένες τουριστικές ροές,
- Αλλαγή στρατηγικής από το «ήλιος και θάλασσα» σε πιο ολοκληρωμένες/εναλλακτικές τουριστικές εμπειρίες,
- Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, με αλλαγή κουλτούρας και επιχειρησιακού μοντέλου από όλους του εμπλεκόμενους φορείς,
- Γεωπολιτική αστάθεια, στην ευρύτερη περιοχή με δυνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό,
- Βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και ανάγκη για επενδύσεις με περιβαλλοντικά θετικό πρόσημο και με επίκεντρο τις τοπικές κοινωνίες.
Διαβάστε επίσης