• Ναυτιλία

    Κατάληψη πλοίου στην Ερυθρά Θάλασσα – Φόβοι για προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα

    • Bloomberg
    Το πλοίο Galaxy Leader πηγή: Kristijan Bracun/MarineTraffic

    Το πλοίο Galaxy Leader πηγή: Kristijan Bracun/MarineTraffic


    Η κατάληψη πλοίου στην Ερυθρά Θάλασσα από αντάρτες Χούτι, οι οποίοι υποστηρίζονται από το Ιράν, εντείνει τους φόβους ότι ο πόλεμος Ισραήλ-Χαμάς θα μπορούσε να προκαλέσει προβλήματα σε μία σημαντική θαλάσσια διαδρομή.

    Η Nippon Yusen KK, με έδρα στο Τόκιο, ανακοίνωσε ότι το Galaxy Leader, ένα πλοίο μεταφοράς οχημάτων το οποίο είχε ναυλώσει, κατελήφθη στο νότιο τμήμα της Ερυθράς Θάλασσας την Κυριακή. Η εταιρεία δεν γνωρίζει την τρέχουσα θέση του πλοίου, το οποίο έχει πλήρωμα 25 ατόμων και δεν μεταφέρει φορτίο, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της εταιρείας.

    Το Galaxy Leader ανήκει σε μια μονάδα της Ray Shipping Group, του Ισραηλινού επιχειρηματία Rami Ungar, σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται το Bloomberg.

    Το γραφείο του Ισραηλινού πρωθυπουργού Μπένζαμιν Νετανιάχου καταδίκασε την κατάσχεση του πλοίου. Εκπρόσωπος της οργάνωσης Χούτι δήλωσε την Κυριακή ότι θα συνεχίσει να στοχεύει σε ισραηλινά πλοία μέχρι να τελειώσει η στρατιωτική επιχείρηση κατά της Χαμάς.

    Το περιστατικό εγείρει ανησυχίες για τους κινδύνους σε μια από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές διαδρομές στον κόσμο.

    Κλιμάκωση των εντάσεων

    Αν και ο αντίκτυπος της σύγκρουσης στη Μέση Ανατολή περιορίζεται μέχρι στιγμής σε μία συμφόρηση στα ισραηλινά λιμάνια, η εξέλιξη αυτή στην Ερυθρά Θάλασσα αποτελεί μια «σημαντική κλιμάκωση των εντάσεων» στην ευρύτερη περιοχή, επισημαίνει ο Kenneth Loh, αναλυτής του Bloomberg Intelligence που καλύπτει τους κλάδους ναυτιλίας και logistics.

    «Ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες μπορεί να αποφασίσουν να παρακάμψουν την περιοχή για λόγους ασφαλείας, πράγμα που σημαίνει πρόσθετο κόστος και καθυστερήσεις», επισήμανε.

    «Αυτό θα μπορούσε να πυροδοτήσει ένα ντόμινο στις αλυσίδες εφοδιασμού παγκοσμίως, που θα θυμίζει τη συμφόρηση της εποχής της πανδημίας και το χάος στην εφοδιαστική αλυσίδα».

    Ο Ιάπωνας υπουργός Εμπορίου Yasutoshi Nishimura είπε ότι η διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας χρησιμοποιείται για τη μεταφορά διαφόρων εμπορευμάτων και τα προβλήματα στην περιοχή θα μπορούσαν να επηρεάσουν την οικονομία της χώρας.

    Επισήμανε ότι αν και δεν υπάρχει άμεσος αντίκτυπος, η Ιαπωνία παρακολουθεί για τυχόν επιπτώσεις στις αλυσίδες εφοδιασμού και τον πληθωρισμό με μια αίσθηση επείγοντος.

    Η ιαπωνική κυβέρνηση συλλέγει επί του παρόντος πληροφορίες μέσω των σχετικών υπουργείων και υπηρεσιών, δήλωσε τη Δευτέρα ο επικεφαλής γραμματέας του υπουργικού συμβουλίου Hirokazu Matsuno.

    Η χώρα συνεργάζεται με την ισραηλινή κυβέρνηση καθώς και με την ομάδα Χούτι, τη Σαουδική Αραβία, το Ομάν και το Ιράν με στόχο την απελευθέρωση του πλοίου, είπε.

    Τα μέλη του πληρώματος του Galaxy Leader είναι από τη Βουλγαρία, την Ουκρανία, τη Ρουμανία, το Μεξικό και τις Φιλιππίνες, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Nippon Yusen.

    Το πλοίο είχε ξεφορτώσει το εμπόρευμα του σε λιμάνι της Τουρκίας και κατευθυνόταν στον τερματικό σταθμό Pipavav στις ακτές της Ινδίας.

    Διαβάστε ακόμη:

    Άλλα δύο πλοία ναυπηγεί η Evalend του Κρίτωνα Λεντούδη – Συνολικά επενδύει 1,050 δισ. δολάρια

    Ποιος είναι ο Πήτερ Γ. Λιβανός για τον οποίο οι «πόρτες» των τραπεζών είναι πάντα ανοιχτές

    Οι 6 εφοπλιστές που έχουν ρευστό πάνω από $2 δις – Υψηλά κέρδη και μερίσματα από τις εισηγμένες ναυτιλιακές



    ΣΧΟΛΙΑ