Πιέσεις ασκεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στους κατασκευαστές, οι οποίοι έχουν αναλάβει ένα τεράστιο ανεκτέλεστο έργων, και πλέον, όπως είχε δηλώσει πριν από δύο εβδομάδες ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ήρθε η ώρα αυτό να γίνει εκτελεστό.

Οι εν λόγω πιέσεις γίνονται εμφανείς μέσω των εξελίξεων για τη Γραμμή του Μετρό 4 που κατασκευάζει η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom και την επέκταση του Τραμ προς τον Πειραιά, που υλοποιεί η ΘΕΜΕΛΗ Α.Ε..

Μάλιστα, η πορεία των δύο αυτών έργων που μπορεί να λειτουργήσει και ως παράδειγμα για τους υπόλοιπους κατασκευαστές δημιουργεί ανησυχία στο υπουργείο Υποδομών, το οποίο προσπαθεί να δώσει ένα ηχηρό μήνυμα.

Αυτό επιδιώκει να το πετύχει μέσω της προειδοποίησης για αφαίρεση του πριμ έγκαιρης υλοποίησης που έχει λάβει ο ΑΒΑΞ για τη Γραμμή 4, ενώ η ΘΕΜΕΛΗ που έχει καθυστερήσει σημαντικά στην πλήρη παράδοση του έργου αναμένεται να κηρυχθεί έκπτωτη

Γραμμή 4: Ολοκλήρωση το 2029 – Αλλιώς επιστροφή 57,7 εκατ. Ευρώ από την κοινοπραξία

Παρά το γεγονός ότι η Ελληνικό Μετρό (σ.σ πρώην Αττικό Μετρό και αναθέτουσα αρχή του έργου της Γραμμής 4) έχει αναγνωρίσει ότι η υλοποίηση του έργου έχει πάει πίσω ένα χρόνο, το υπουργείο Υποδομών επιμένει να ζητά από την κοινοπραξία να παραδώσει τη νέα γραμμή εντός του 2029, όπως ορίζεται στη σύμβαση που υπεγράφη το 2021.

Αναλυτικότερα, όπως έχει τονίσει ο Νίκος Ταχιάος, κατά τη διάρκεια πρόσφατης ομιλίας του σε συνέδριο του ΤΕΕ, ο ανάδοχος (σ.σ. ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom) οφείλει να παραδώσει τη γραμμή 4 εντός του συμβατικού χρόνου, δηλαδή εντός του 2029.

Ανεξάρτητα, από το γεγονός ότι καταγράφονται καθυστερήσεις οι οποίες έχουν να κάνουν με την παράδοση των εργοταξίων από την ΕΡΕΤΒΟ, και τις προσφυγές για τα εργοτάξια στα Εξάρχεια και το Πάρκο Ριζάρη.

Διαφορετικά θα της αφαιρεθεί το πριμ έγκαιρης υλοποίησης ύψους 57,7 εκατ. ευρώ το οποίο έχει λάβει ο όμιλος.

Πρόκειται για ένα από τα μέτρα που θεσμοθέτησε με νόμο η προηγούμενη ηγεσία προκειμένου να μην παγώσουν τα δημόσια έργα λόγω της εκτόξευσης των προϋπολογισμών των δημοσίων έργων που δημιουργούσαν οι αυξήσεις σε τιμές κατασκευαστικών υλικών και το ενεργειακό κόστος.

Πιο συγκεκριμένα, οι ανάδοχοι που δε ζητούσαν παρατάσεις θα μπορούσαν να λάβουν ένα πριμ 5% επί του συμβασιοποιημένου κόστους του έργου. Ο αιτών θα έπρεπε να υποβάλει εγγυητική επιστολή με το ποσό αυτό, και αυτή σε ενδεχόμενο καθυστερήσεων θα άνοιγε ώστε να επιστραφεί στο υπουργείο Υποδομών.

Επέκταση Τραμ προς Πειραιά: Κηρύσσεται έκπτωτη η ΘΕΜΕΛΗ Α.Ε.

Παρά το γεγονός ότι το έργο αξίας 92 εκατ. ευρώ για την επέκταση του Τραμ προς τον Πειραιά λειτουργεί εδώ και ενάμιση χρόνο, το σύνολο της εργολαβίας που είχε αναλάβει η ΘΕΜΕΛΗ Α.Ε. από το 2015 δεν έχει ολοκληρωθεί πλήρως και πλέον η Ελληνικό Μετρό βρίσκεται πολύ κοντά στο να κηρύξει την εταιρεία έκπτωτη.

Αυτό συμβαίνει, καθώς ναι μεν το βασικό κατασκευαστικό σκέλος του έργου έχει παραδοθεί, αλλά εκκρεμούν άλλα έργα όπως ο υποσταθμός και οι υπόλοιπες εργασίες.

Να σημειωθεί ότι η Ελληνικό Μετρό έχει ζητήσει από την εταιρεία να παραδώσει σε εύλογο χρονικό διάστημα το έργο, ειδάλλως η ΘΕΜΕΛΗ θα κηρυχθεί έκπτωτη.

Πρόκειται για ένα έργο, το οποίο έχει υποφέρει από δύο βασικές παθογένειες των διαγωνισμών που έτρεξαν τη δεκαετία του 2000.

Ο πρώτος ήταν οι συνεχείς ενστάσεις εκ μέρους των ενδιαφερομένων, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα η ΘΕΜΕΛΗ να κηρυχθεί ανάδοχος έχοντας δώσει την τέταρτη καλύτερη προσφορά.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η σχετική σύμβαση να υπογραφεί το 2013.

Η αρχική διάρκεια του έργου είχε οριστεί στα σε δύο έτη, αλλά ένα σύνολο παραγόντων οδήγησε στον τριπλασιασμό του χρόνου κατασκευής, ενώ ακόμα και μέχρι σήμερα υπάρχουν μέρη της σύμβασης που δεν έχουν ολοκληρωθεί.

Διαβάστε επίσης:

Χρήστος Σταϊκούρας: «Η Θεσσαλονίκη ψηλά στην ατζέντα της Κυβέρνησης»

Four Seasons, Hilton και Intercontinental κάνουν απόβαση στο Πόρτο Χέλι

Επίδομα θέρμανσης: Έως τις 22 Δεκεμβρίου η καταβολή της πρώτης δόσης