Tο C40 ξεκίνησε ως ένα αυθόρμητο σκίτσο που έφτιαξε ένας από τους σχεδιαστές της ομάδας. Και το σκίτσο του Yury Zamkavenka «έκανε δυνατό ξεκίνημα από την πρώτη στιγμή», σύμφωνα με τον T. Jon Mayer, Επικεφαλής Εξωτερικής Σχεδίασης: «Αυτό δεν γίνεται πολύ συχνά.
Όταν συμβαίνει, είναι πάντοτε μερικές από τις ιδέες που έχουν χαρακτήρα εκείνες που ανθίζουν, επειδή αποτελούν ξεκάθαρη πρόταση από το πρώτο κιόλας σκίτσο», συνεχίζει ο T. Jon, προσθέτοντας ότι η μοναδικότητα του αυτοκινήτου – η θέση του οδηγού που προσφέρει απόλυτο έλεγχο, σε συνδυασμό με ένα αεροδυναμικό σχήμα – γίνεται πολύ ξεκάθαρη όταν εμφανίζεται στον δρόμο δίπλα σε άλλα αυτοκίνητα. «Μία από τις αγαπημένες μου γωνίες παρατήρησης του αυτοκινήτου είναι η “επτά όγδοα πίσω”, που σου προσφέρει θέα της πλευράς και της κουπέ γραμμής του προφίλ», λέει ο T. Jon.
«Μπορείς να δεις τα SUV στοιχεία του, καθώς στέκεται σε αυτούς τους πραγματικά μεγάλους τροχούς. Και ο σκληροτράχηλος χαρακτήρας του συνοδεύεται από μία ιδιαίτερα κομψή προσέγγιση στην οροφή. Βασίζεται στη στιβαρότητα του XC40, αλλά με έναν πιο δυναμικό τρόπο. Αυτοί οι συνδυασμοί τού προσδίδουν μία πλήρως διαφορετική έκφραση, ενώ διατηρούν το σχεδιαστικό DNA μας.»
Το Volvo C40 Recharge είναι το πρώτο μοντέλο στην ιστορία της Volvo που σχεδιάστηκε αποκλειστικά ως αμιγώς ηλεκτρικό: Το χαρακτηριστικό Σφυρί του Θωρ στους προβολείς επαυξάνεται με τη νέα τεχνολογία pixel Led, που προσαρμόζεται αυτόματα στις φωτιστικές συνθήκες και ανάβει ή σβήνει ανεξάρτητες μονάδες για να βελτιστοποιήσει το φωτιστικό μοτίβο. Η νέα σχεδίαση των τροχών, με επιρροές από το πρωτότυπο Volvo 360c του 2018, συμβάλλει στη βελτίωση της αεροδυναμικής, ενώ έχει μία δυναμική όψη που ταιριάζει στο χαρακτήρα της ηλεκτροκίνησης. Η πίσω αεροτομή έχει χαρακτηριστικό σχήμα και αυξάνει την κάθετη δύναμη που σταθεροποιεί το αυτοκίνητο.
Η γραμμή της οροφής παίζει λειτουργικό αλλά και αισθητικό ρόλο, ενισχύοντας την αεροδυναμική αλλά και αποτελώντας ένα χαρακτηριστικό σχεδιαστικό στοιχείο του μοντέλου. Φυσικά, υπάρχουν και τα στοιχεία όπου ο συμβολισμός κυριαρχεί ελαφρά, όπως η κλειστή μάσκα και η έντονη αντίθεση της οροφής. Τα εξίσου εμβληματικά κάθετα πίσω φώτα έχουν πλέον τμηματική διάταξη, απαντώντας έτσι στη σχεδιαστική πρόκληση της επέκτασης ενός μεγάλου φωτιστικού σώματος κατά μήκος της γραμμής οροφής, ενώ δημιουργούν επίσης μια σύγχρονη εκδοχή ενός κλασικού σχεδίου.
Πρόκειται για το DNA που διακρίνεται για τη σκανδιναβική του προσέγγιση στη σχεδιαστική γλώσσα: Οι όγκοι του αμαξώματος προκύπτουν από τη γλυπτική επεξεργασία ενός συμπαγούς σχήματος που σμιλεύεται και διαμορφώνεται έτσι ώστε να δίνει μία αίσθηση καθαρότητας και φινέτσας, εκπέμποντας αυτοπεποίθηση χωρίς να προσπαθεί. «Εκφράζει στιβαρότητα, η οποία συνδέεται και με ένα αίσθημα ασφάλειας», λέει ο T. Jon.
«Υποσυνείδητα, εισπράττει κάνεις την αίσθηση ότι πρόκειται για ένα δυναμικό αλλά και προστατευτικό θηρίο. Ωστόσο, τo σμιλέψαμε με τρόπο που το κάνει όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ και αποτελεσματικό». Χρησιμοποιώντας αυτές τις σχεδιαστικές αρχές – αλλά και αντλώντας έμπνευση από τη γαλήνια ατμόσφαιρα, το φως και τον άπλετο χώρο των σκανδιναβικών τοπίων – η εξωτερική σχεδίαση αποπνέει αυτοπεποίθηση. Και συνδυάζεται με ένα εσωτερικό design στο οποίο κυριαρχούν οι χαλαρωτικοί απόηχοι της φύσης.
Η μεγάλη πανοραμική γυάλινη οροφή ενισχύει την ευάερη αίσθηση της καμπίνας και είναι ιδανική για τις μικρές χειμωνιάτικες μέρες, ενώ τα καλοκαιρινά βράδια προσφέρει ανεμπόδιστη θέα στον λαμπερό ουρανό. «Στη Σουηδία, το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου επικρατεί σκοτεινιά, αλλά όταν ο ήλιος λάμπει τα χρώματα ζωηρεύουν πολύ περισσότερο από οπουδήποτε αλλού», λέει η Lisa Reeves, Επικεφαλής Εξωτερικής Σχεδίασης.
«Το γρασίδι μοιάζει πιο πράσινο και η θάλασσα έχει βαθύτερο μπλε χρώμα. Αυτό είναι κάτι που αντανακλάται και στην αρχιτεκτονική: Τα σπίτια έχουν μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, σχεδιασμένες για να εισέρχεται ανεμπόδιστα το φως στο εσωτερικό τους και το εσωτερικό αίθριο διαχέει το φως μέσα στο οίκημα. Τo φως και η φύση αποτελούν σημαντικά στοιχεία της κουλτούρας, αλλά και βασικό σχεδιαστικό θέμα στο εσωτερικό του C40.»
Η χρωματική απόχρωση Fjord Blue, εμπνευσμένη από τους βαθείς κόλπους της δυτικής σκανδιναβικής ακτής, εισέρχεται από το εξωτερικό και δημιουργεί μία οπτική συνέχεια στην καμπίνα, χρωματίζοντας τα μεγάλα τμήματα μοκέτας που εκτείνονται από το πάτωμα έως τις πλευρές της κονσόλας και τις εμπρός πόρτες. Επιπλέον, προσφέρει μία οπτική βάση για τα ημιδιαφανή γραφικά με οπίσθιο φωτισμό στο ταμπλό και τα τμήματα των εμπρός θυρών, αποτελώντας αναφορά στο δραματικό και συγχρόνως γαλήνιο ορεινό σκηνικό του εθνικού πάρκου Αμπίσκο της Σουηδίας.
«Ιχνηλατήσαμε τη μορφολογία του πάρκου και χρησιμοποιήσαμε τα περιγράμματά του για να δημιουργήσουμε έναν αφηρημένο “ψηφιακό” σχεδιασμό με στρωματικό μοτίβο», λέει η Rekha Meena, Ανώτερη Σχεδιάστρια Χρώματος και Υλικού. «Όταν οι λαμπτήρες LED φωτίζουν τις επιφάνειες, δημιουργείται αυτό το πραγματικά όμορφο και ατμοσφαιρικό τρισδιάστατο αποτέλεσμα.»
Η διάταξη του εσωτερικού προσφέρει μία αίσθηση οργάνωσης και μελετημένης σχεδίασης, με τη λειτουργικότητα να κυριαρχεί. Στο C40 η σχεδίαση δίνει έμφαση στο τακτοποιημένο εσωτερικό, παρέχοντας έξυπνους και μελετημένους τρόπους για την αποθήκευση όλων των σημαντικών αντικειμένων σε κοντινή απόσταση.
Ο μινιμαλισμός είναι κυρίαρχο θέμα, κάτι το οποίο γίνεται ακόμη πιο εμφανές όταν κοιτάζει κάνεις τον πίνακα οργάνων.
Εν αρχή ην η ασφάλεια
Ένα αυτοκίνητο δεν μπορεί ποτέ να είναι αποδοτικό και ασφαλές αν δεν είναι τεχνικά ενήμερο. Ένα σωστά συντηρημένο και τεχνικά άρτιο όχημα μπορεί πολύ εύκολα να εξοικονομήσει ενέργεια και να βοηθήσει τον οδηγό να αποφύγει δυσάρεστες καταστάσεις και να μειώσει σημαντικά τις πιθανότητες ενός ατυχήματος. Πάνω σε αυτόν τον νευραλγικό τομέα τον πιο κρίσιμο ρόλο παίζουν τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων ή πιο απλά KTEO. Ηγετικό ρόλο στα ΚΤΕΟ της χώρας μας έχει η AUTOVISIOΝ, η οποία όχι μόνο διαθέτει το μεγαλύτερο Δίκτυο τεχνικού ελέγχου οχημάτων, αλλά στηρίζει έμπρακτα την οδική ασφάλεια στη χώρα μας.
Ανακαλύψτε το αφιέρωμα «Efficient Cars 2024: C-SUV Electric»
- Τράπεζες: Τι να περιμένουμε το 2025 στα στεγαστικά δάνεια
- «Ημέρα Καριέρας» της ΔΥΠΑ στο Ντίσελντορφ 1.200 θέσεις εργασίας από 45 επιχειρήσεις
- «Κοκκινίζουν» οι μετοχές πληροφορικής – Ποιες εταιρείες έχουν μεγάλες απώλειες
- Μεγάλες αλλαγές στη Δικαιοσύνη: Η στρατηγική για το 2025 και τα άλυτα προβλήματα