ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ιδιαίτερα δραστήριοι παραμένουν οι Έλληνες εφοπλιστές στις νέες παραγγελίες, καθώς από τις αρχές Σεπτεμβρίου έχουν αυξήσει το βιβλίο των παραγγελιών τους με 50 επιπλέον πλοία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε για το mononews η Advanced Shipping and Trading, ελληνικές ναυτιλιακές έχουν κλείσει τους τελευταίους σχεδόν 2,5 μήνες συμφωνίες για την κατασκευή 28 bulkers, 18 τάνκερ και 4 gas carriers.
Βulkers
H Star Bulk συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο Qingdao Yangfan για την κατασκευή δύο μεσαίου μεγέθους bulkers, τύπου kamsarmax, χωρητικότητας 82.000 dwt έκαστο, τα οποία θα παραλάβει το 2026.
Η τιμή τους δεν έχει γίνει γνωστή, ωστόσο, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές το κόστος κατασκευής ενός συμβατικού kamsarmax σε κινεζικό ναυπηγείο κυμαίνεται στα 35 εκατ. δολάρια.
Η Lavinia, συμφερόντων του εφοπλιστή Πάνου Λασκαρίδη θα προσθέσει στον στόλο της έξι νεότευκτα φορτηγά πλοία.
Η ναυτιλιακή, σύμφωνα με την Advanced Shipping and Trading, θα κατασκευάσει τέσσερα bulker χωρητικότητας 82,000 dwt στο ναυπηγείο Qingdao Yangfan.
Με μία δεύτερη συμφωνία παρήγγειλε δύο ακόμη φορτηγά πλοία ίδια χωρητικότητας, στο ναυπηγείο COSCO Yangzhou.
Η παράδοση τους θα ξεκινήσει το 2025 και θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2026.
Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Safe Bulkers, του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, υπέγραψε συμβόλαιo για την κατασκευή δύο πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου διπλού καυσίμου, χωρητικότητας 81,200 dwt, τα οποία θα παραλάβει το τέταρτο τρίμηνο του 2026 και το πρώτο τρίμηνο του 2027.
Το κόστος κατασκευής τους θα ανέλθει σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική στα 45 εκατ. δολάρια έκαστο.
Με τρία νεότευκτα bulkers θα ενισχύσει τον στόλο της η ναυτιλιακή Alassia NewShips Management, συμφερόντων του εφοπλιστή του Νίκου Β. Χατζηιωάννου.
Η εταιρεία επέστρεψε στα ναυπηγεία μετά από δέκα χρόνια, κλείνοντας συμφωνία με το ιαπωνικό Oshima για την κατασκευή ενός bulker kamsarmax χωρητικότητας 82,000 dwt, το οποίο θα παραλάβει το 2025 και δύο φορτηγών πλοίων χωρητικότητας 64,000 dwt έκαστο, που θα παραλάβει το 2024.
Η τιμή δεν έγινε γνωστή.
Η εισηγμένη ναυτιλιακή Diana Shipping, της Σεμίραμις Παληού, υπέγραψε συμφωνία για την κατασκευή δύο kamsarmaxes διπλού καυσίμου μεθανόλης, χωρητικότητας 81,200 dwt, με το κινεζικό ναυπηγείο Tsuneishi Zhoushan στην Κίνα.
To κόστος τους θα ανέλθει στα 46 εκατ. δολάρια έκαστο και θα παραδοθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2027 και το πρώτο εξάμηνο του 2028
Η ναυτιλιακή Latsco, με επικεφαλής τον Πάρη Κασιδόκωστα – Λάτση, έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή τριών πλοίων ultramax, χωρητικότητας 64,000 dwt έκαστο, τα οποία θα παραλάβει το 2025.
Η Meadway Shipping & Trading, του Κώστα Δελαπόρτα, υπέγραψε τον Σεπτέμβριο συμβόλαιο ναυπήγησης ενός bulk carrier με τα ιαπωνικά ναυπηγεία Oshima, αυξάνοντας το βιβλίο των παραγγελιών της στα εννέα φορτηγά πλοία.
Το bulker θα είναι χωρητικότητας 42,300 dwt και θα παραδοθεί στην εταιρεία το 2026.
H Sea Traders του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου προχώρησε σε συμφωνία με το ναυπηγείο Qingdao Yangfan Shipbuilding για την κατασκευή τεσσάρων ακόμη πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, χωρητικότητας 82,000 dwt έκαστο, τα οποία θα παραλάβει το 2026.
Το κόστος κατασκευής θα ανέλθει στα 34 εκατ. δολάρια έκαστο.
Το συνολικό ναυπηγικό πρόγραμμα της ναυτιλιακής αριθμεί συνολικά 22 bulkers.
Tάνκερ
Η Navios Maritime Partners της Ελλάδας της Αγγελικής Φράγκου ενισχύει τον στόλο της με τέσσερα νεότευκτα τάνκερ, χωρητικότητας 115,000 dwt.
H παραγγελία δόθηκε στο ναυπηγείο Zhoushan Changhong της Κίνας και το κόστος θα ανέλθει σε 64,6 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο. Η παράδοση τους προγραμματίστηκε για το πρώτο εξάμηνο του 2026 και το πρώτο εξάμηνο του 2027.
Επίσης, τον Σεπτέμβριο παρήγγειλε σε ιαπωνικό ναυπηγείο δύο μικρότερα δεξαμενόπλοια MR2, χωρητικότητας 50,000 dwt, με τιμή 41,5 εκατ. δολάρια έκαστο.
Σύμφωνα με την Advanced Shipping and Trading, η Dynacom Tankers του Γιώργου Προκοπίου αύξησε πρόσφατα το βιβλίο των παραγγελιών της με δύο τάνκερ χωρητικότητας 75,000 dwt.
Θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Υangzijiang της Κίνας και το κόστους τους θα ανέλθει στα 53 εκατ. δολάρια έκαστο.
Η ναυτιλιακή Athenian Sea Carriers, συμφερόντων της οικογένειας Κυριακού, υπέγραψε συμφωνία με το ναυπηγείο Wuchang Shipbuilding, για τη ναυπήγηση τεσσάρων δεξαμενόπλοιων, συνολικής χωρητικότητας 18,500 dwt.
Το κόστος τους θα ανέλθει στα 30 εκατ. δολάρια έκαστο και θα παραδοθούν το 2026.
H Tsakos Energy Navigation (TEN), συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Τσάκου υπέγραψε συμφωνία με το ναυπηγείο Yangzijiang για την κατασκευή δύο τάνκερ μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου χωρητικότητας 50,000-dwt.
Θα πληρώσει 43,5 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο, ενώ η παράδοση τους ορίστηκε για το πρώτο τρίμηνο του 2026.
Gas carriers
Η Capital Gas συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη προχώρησε στην παραγγελία των δύο πρώτων παγκοσμίως πολύ μεγάλων νεότευκτων πλοίων αμμωνίας, χωρητικότητας 88,000 cbm, τα οποία θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries.
Το κόστος τους σύμφωνα με την Advanced Shipping and Trading θα ανέλθει στα 116 εκατ. δολάρια έκαστο και θα παραδοθούν στην εταιρεία το δεύτερο εξάμηνο του 2027.
Η Erasmus Shipinvest Group, κινεζικών συμφερόντων, τα κεντρικά γραφεία της οποίας βρίσκονται στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα στην περιοχή της Βουλιαγμένης, παρήγγειλε δύο gas carriers, χωρητικότητας 7,500 cbm, στο ιαπωνικό ναυπηγείο Kyokuyo Shipyard.
Το τίμημα της συμφωνία δεν έγινε γνωστό. Θα παραδοθούν στην εταιρεία το 2025.
Διαβάστε ακόμη:
Βραβεία Ωνάση 2023 στα Χρηματοοικονομικά, το διεθνές εμπόριο και τη ναυτιλία
Greener Shipping Summit 2023: «Πού οδεύει η ναυτιλία την επόμενη δεκαετία;»
Διώρυγα του Παναμά: Μέχρι 4 εκατ. δολάρια το κόστος για την παράκαμψη της ουράς των πλοίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Υπουργείο Ανάπτυξης: Πρόστιμα ύψους 5,5 εκατ. ευρώ σε οκτώ πολυεθνικές – Ποιες είναι
- ΙΤΕΠ: «Υψηλή» και «άνιση» φορολογία στα Ξενοδοχεία – Το 19% του κόστους παραγωγής αντιστοιχεί σε φόρους
- Δημοσκόπηση GPO: Η ΝΔ διατηρεί προβάδισμα ασφαλείας από το ΠΑΣΟΚ – Τρίτο κόμμα το ΚΚΕ – Οκτακομματική Βουλή
- Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο: Θετικές προοπτικές για την οικονομία το 2025 – Σημαντικές εξωτερικές προκλήσεις