Περιεχόμενα
Black Friday: Νέα Έρευνα του Public Group αποκαλύπτει τι προτίμησαν οι καταναλωτές στην Ελλάδα την περυσινή χρονιά
Με τον χρόνο να κυλά αντίστροφα για την πιο συναρπαστική καταναλωτική εμπειρία της χρονιάς, την Black Friday, αξίζει να δει κανείς πόσο ευχαριστημένοι έμειναν πέρυσι οι Έλληνες καταναλωτές, τι «κυνήγησαν» περισσότερο και ποιος είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής της «Μαύρης Παρασκευής».
Η τεχνολογία στην κορυφή
Γι’ αυτό, η ομάδα του Public Group, από τους μεγάλους πρωταγωνιστές της συγκεκριμένης μέρας, «έτρεξε», για δεύτερη χρονιά, μια σύντομη έρευνα, τα αναλυτικά αποτελέσματα της οποίας μπορείτε να δείτε εδώ, για να μελετήσει την αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών, αλλά και τις κατηγορίες προϊόντων που τους ενδιαφέρουν περισσότερο. Σύμφωνα δε με τα ευρήματα της έρευνας, και την περασμένη χρονιά ο πρωταγωνιστής της Black Friday ήταν τα είδη τεχνολογίας και οι οικιακές συσκευές.
Μάλιστα, αγαπημένες κατηγορίες των καταναλωτών αναδείχθηκαν οι τηλεοράσεις (34%), τα κινητά (25%) και τα laptops (11%). Ακολουθούν τα bluetooth, smartwatches και πολυμηχανήματα, tablets, τα PS5 και desktops.
Τα πιο hot brands της αγοράς
Σε ό,τι αφορά τα brands που μονοπώλησαν το ενδιαφέρον, η hot τριάδα στα smartphone brands είναι η Samsung, η Apple και η Xiaomi, ενώ τα πιο δημοφιλή μοντέλα smartphones της περυσινής Black Friday ήταν τα Samsung Galaxy A52S 5G 128GB Black N, Xiaomi Note 11S 6/64 Grey, Samsung Galaxy A13 128GB N Black, Apple iPhone 11 64GB Black και Samsung Galaxy A13 64GB N Blue.
Στην κατηγορία των τηλεοράσεων ξεχώρισαν τα brands Arielli, United και F&U.
Η οικιακή συσκευή που… τα σαρώνει όλα!
Ένα άλλο άκρως δημοφιλές προϊόν για την Black Friday είναι, όπως αποδεικνύεται, η ηλεκτρική σκούπα.
Κι αυτό γιατί σχεδόν τα 2/3 όσων αγόρασαν οικιακή συσκευή πέρυσι (το 58%) πήραν ηλεκτρική σκούπα!
Τα κλιματιστικά (27%) και τα πλυντήρια (15%) είχαν επίσης την τιμητική τους στην περυσινή Black Friday, καθώς αρκετοί καταναλωτές πραγματοποίησαν μία τέτοια αγορά.
Πρωτεύουσα και στις Black Friday αγορές η Αθήνα
Ποιοι ψωνίζουν, όμως, την Black Friday;
Απ’ ό,τι φαίνεται όλοι!
Άνδρες και γυναίκες ψώνισαν σχεδόν στον ίδιο βαθμό, με τις γυναίκες να έχουν ελαφρύ προβάδισμα στην Black Friday του 2022, με ποσοστό 53%, έναντι 47% για τους άνδρες.
Πιο πολύ, όμως, ψώνισαν οι Αθηναίοι, αφού οι κάτοικοι της πρωτεύουσας, με ποσοστό 75%, φάνηκε πως αξιοποίησαν στο έπακρο τα οικονομικά deals που δημιουργήθηκαν. Ακολούθησαν η Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο και η Λάρισα.
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι, επίσης, πως οι καταναλωτές χτύπησαν τα deals on the go, με τις αγορές να πραγματοποιούνται κατά κύριο λόγο μέσω κάποιας φορητής συσκευής (33% μέσω mobile και 33% μέσω tablet), ενώ το 34% των αγοραστών προτίμησε το πιο παραδοσιακό μέσο του desktop υπολογιστή.
Ανυπομονησία για φέτος!
Φέτος, παράλληλα με την έρευνα που έτρεξε το Public Group σχετικά με την περυσινή Black Friday, οι χρήστες του Instagram είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε ένα διασκεδαστικό poll που δημιούργησαν τα Public στο IG προφίλ τους.
Τα Public ρώτησαν και το 81% των καταναλωτών δήλωσε πως αναμένει με ανυπομονησία την περίοδο της Black Friday για να πραγματοποιήσει αγορές, έναντι του μόλις το 19% που απάντησε αρνητικά. Η πλειοψηφία των καταναλωτών που έκαναν έστω και μια αγορά πέρυσι νιώθουν ικανοποιημένοι από τις Black Friday αγορές τους!
Όσον αφορά στο διαθέσιμο budget, τα 3/4 των χρηστών δήλωσαν πως οι αγορές τους ξεπέρασαν τα 100€, ενώ μόλις το 27% απάντησε πως διέθεσε λιγότερα από 100€.
Όσον αφορά στον τελικό παραλήπτη των αγορών, το 39% των χρηστών έκανε αγορές για προσωπική χρήση, το 55% για προσωπική χρήση αλλά και για να κάνει κάποιο δώρο, ενώ μόλις το 6% αγόρασε προϊόντα για κάποιον άλλο.
Και το 2022, τα είδη τεχνολογίας αποτέλεσαν τον βασιλιά των αγορών, καθώς σχεδόν οι μισοί καταναλωτές που συμμετείχαν στο poll, το 43%, προμηθεύτηκαν προϊόντα από αυτή την κατηγορία. Ακολουθούν οι συσκευές σπιτιού με ποσοστό 16% και τα προϊόντα ψυχαγωγίας με 9%. Αυτό που προκαλεί όμως ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι πως ένα σημαντικό ποσοστό των καταναλωτών, το 32%, αγόρασε οποιοδήποτε προϊόν θεώρησε πως μπήκε σε καλή τιμή.
Αναλύοντας τα κριτήρια των αγοραστών την ημέρα της Black Friday, η συντριπτική πλειοψηφία (86%) απάντησε πως χρειάζεται τις μεγάλες εκπτώσεις, ενώ σημαντικά λιγότεροι χρήστες θα αγοράζουν λόγω των δωρεάν μεταφορικών, του εύχρηστου website και των smart υπηρεσιών.
- Λίβανος: Η Χεζμπολάχ λέει ότι κατέστρεψε 6 ισραηλινά άρματα – Σφοδρές μάχες στα νότια σύνορα με το Ισραήλ
- Νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ο Σωκράτης Φάμελλος
- Ουκρανία: Παρουσίασε συντρίμμια του ρωσικού πυραύλου Oreshnik
- Αντώναρος για εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Δεν έχουν ψηφίσει ούτε το 20% από τα νούμερα που δίνει η Κουμουνδούρου