ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Kαι εξηγεί ότι για άλλη μια φορά, η αγορά των Capesize μας απέδειξε ότι η μεταβλητότητα που σημειώνουν τα ναυτιλιακά ναύλα δεν συσχετίζεται με κανέναν δείκτη και με καμία άλλη κατηγορία επένδυσης.
Οι spot τιμές των ναύλων στα Capes διπλασιάστηκαν μέσα σε ένα μήνα περνώντας τις 30.000 δολάρια την ημέρα, στη συνέχεια μια σκληρή διόρθωση επανάφερε τα ναύλα στο επίπεδο των 15.000 δολαρίων σε λιγότερο από δύο εβδομάδες για να ακολουθήσει μια απότομη ανάκαμψη τις τελευταίες ημέρες.
Αν και αυτή η μεγάλη μεταβλητότητα είναι χαρακτηριστικό της spot αγοράς, τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης στα ναύλα (freight futures – FFAs) επικεντρώνονται μόνο στο μέσο όρο των τιμών, καθώς στη λήξη τους διακανονίζονται (settle) στο μηνιαίο μέσο όρο των spot τιμών.
Ως αποτέλεσμα, παρά την αύξηση της μεταβλητότητας στις spot τιμές των ναύλων, οι futures traders δεν ήταν διατεθειμένοι να ακολουθήσουν τα σκαμπανεβάσματα των spot τιμών στον ίδιο βαθμό, αναφέρει ο κ. Σοφιός.
Άλλωστε, το συμβόλαιο του τέταρτου τριμήνου στα capesize διαπραγματεύεται σε ένα σχετικά στενό εύρος τιμών (+ ή – 2.000 δολάρια) εδώ και έξι μήνες παρά τις έντονες διακυμάνσεις στα spot ναύλα.
Απομένουν λιγότερες από 50 ημέρες μέχρι τις διακοπές των Χριστουγέννων και παρόλο που συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι οι μέσες τιμές των ναύλων τελικά θα είναι υψηλότερες από αυτές που αποτυπώνει η καμπύλη των futures, ο χρόνος εξαντλείται για ακόμη μία δραματική κίνηση των τιμών, προς οποιαδήποτε κατεύθυνση.
Ωστόσο, το τέταρτο τρίμηνο πιθανότατα θα διακανονιστεί (settle) πάνω από το τρίτο τρίμηνο, αντίθετα από τις αρχικές προσδοκίες της αγοράς, κάτι που συνάδει με την άποψή μας ότι η αγορά των Capesize έχει επιστρέψει στα πριν από τον Covid θεμελιώδη μεγέθη και ότι η καμπύλη των futures θα πρέπει πλέον να το αντικατοπτρίζει αυτό.
Ακόμη βέβαια, για το 2024 εξακολουθούμε να βλέπουμε τα futures του τρίτου και του τέταρτου τριμήνου να διαπραγματεύονται λίγο-πολύ στις ίδιες τιμές, κάτι το οποίο πιστεύουμε ότι είναι απίθανο να υλοποιηθεί.
Καθώς βλέπουμε τις χαμηλές τιμές στις οποίες διαπραγματεύονται τα futures του πρώτου τριμήνου του 2024 (κάτω από τις 9.000 δολάρια την ημέρα για όλες τις κατηγορίες φορτηγών πλοίων) αναρωτιόμαστε εάν η ευκαιρία που φαίνεται να υπάρχει για ένα ράλι – έκπληξη, αντίθετα από την πορεία που θα περίμενε κανείς για αυτή την εποχή, αξίζει το όποιο ρίσκο.
Δεν υπάρχει κρυστάλλινη σφαίρα για να βλέπουμε το μέλλον αλλά αυτό είναι το πιο ελκυστικό μέρος της καμπύλης των futures για αυτούς που έχουν δυνατό στομάχι, καταλήγει ο κ. Σοφιός.
Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).
Διαβάστε ακόμη:
Διώρυγα του Παναμά: Μέχρι 4 εκατ. δολάρια το κόστος για την παράκαμψη της ουράς των πλοίων
Κινεζικές επενδύσεις 15,6 δισ. δολαρίων στη Διώρυγα του Σουέζ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σωκράτης Φάμελλος: Είναι μια καλή μέρα για τον ΣΥΡΙΖΑ, είναι μια καλή μέρα για την αριστερά
- Τουρισμός: Πανευρωπαϊκή πρωτιά της Ελλάδας στη φορολογία των ξενοδοχείων
- Γιώργος Οικονόμου: Επιμένει για την «άλωση» της Performance με στόχο την Αλίκη Παληού, η οποία «πυροβολεί» στο αδύνατο σημείο του
- Τι μαγειρεύει ο maître Λιβάνιος, τα ραντεβού του Εξάρχου και το ράλι στην Αττικής, τα μυστικά της ΓΕΚ και τα 19 ευρώ, το beef Σταϊκούρα – Ταχιάου, τι θα στηρίξει ο Μηταράκης, και ο καινοτόμος Ρέμος