ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το πρώτο επιβατικό υδροπλάνο είναι μία στροφή πριν την αποθαλάσσωσή του, με τη Hellenic Seaplanes να ξεκινά άμεσα την εφαρμογή του δυναμικού της πλάνου για πτήσεις, ανεβάζοντας τον πήχη στις μεταφορές της χώρας.
Οπως αναφέρει η ανακοίνωση της Hellenic Seaplanes, το νέο επιχειρηματικό μοντέλο μεταφοράς παρότι έχει περάσει χίλια κύματα τα τελευταία δέκα χρόνια μέχρι την εκκίνησή του, «πετάει» από πάνω του την ταμπέλα του φιλόδοξου project και γίνεται πλέον άμεσα εφαρμόσιμο, αρχής γενομένης από την τουριστική σεζόν του 2024.
Πρωτεργάτης σε αυτήν την καινούργια αρχή των υδροπλάνων στην Ελλάδα είναι η Hellenic Seaplanes και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλός της, Νικόλας Χαραλάμπους. Αν και η αγορά των υδροπλάνων αποτέλεσε μήλον της έριδος από ξένους και Έλληνες επενδυτές στο πέρασμα των χρόνων, η αεροπορική εταιρεία έγινε η πρώτη που φέρνει τη νέα εποχή στην αεροπλοΐα της Ελλάδας, προσγειώνοντας στη χώρα το πρώτο υδροπλάνο του στόλου της, στις αρχές του περασμένου Αυγούστου.
Το νεοαφιχθέν επιβατικό υδροπλάνο που πλέον στεγάζεται στη βάση υποστήριξής της Ifly στα Μέγαρα, πρόκειται για ένα Caravan C-208, της αμερικάνικης κατασκευάστριας εταιρείας, CESSNA περιμένει την νηολόγηση του από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας.
To συγκεκριμένο υδροπλάνο πρόκειται για αμφίβιο τύπο αεροσκάφους που θα δραστηριοποιηθεί στο δίκτυο υδατοδρομίων της Ελλάδας με τη χρήση πλωτήρων σε συνδυασμό με το υπάρχον δίκτυο αεροδρομίων.
Το Cessna Caravan C-208 είναι ιδανικό για οργανωμένα-τακτικά αεροπορικά δρομολόγια, ναυλωμένες (charter) ιδιωτικές πτήσεις καθώς και ταξίδια περιηγητικού-τουριστικού περιεχομένου.
Το πολυτελές υδροπλάνο διαθέτει χωρητικότητα 8-12 θέσεων και με μέση ταχύτητα τα 300 χλμ./ώρα, προορίζεται να δώσει έξυπνες λύσεις για γρήγορη μετακίνηση ντόπιων αλλά και τουριστών επιβατών μέσα σε λίγα μόλις λεπτά.
Η Hellenic Seaplanes προχώρησε πρόσφατα στο ντύσιμο του πρώτου της αεροσκάφους, «περνώντας» την εταιρική της ταυτότητα και τα χρώματά της στο εξωτερικό και στο εσωτερικό μέρος του, με το σύνθημα της εταιρείας Ενώνουμε την Ελλάδα – Connecting Greece να κυριαρχεί και να υπενθυμίζει την αποστολή της για πτήσεις από λιμάνι σε λιμάνι, σε όλη την Ελλάδα!
Η άφιξη του πρώτου επιβατικού υδροπλάνου στην Ελλάδα αποτελεί μόνο την αρχή καθώς όπως προκύπτει από την εταιρεία στόχος είναι η ενίσχυση του στόλου της με άλλα δύο υδροπλάνα μέσα στο επόμενο έτος ώστε βάσει του επιχειρησιακού της σχεδιασμού να είναι έτοιμη να ικανοποιήσει πολλαπλές πτήσεις στους τουριστικούς προορισμούς και τα νησιά!
Παράλληλα με τις προετοιμασίες για τα εναρκτήρια δρομολόγια με υδροπλάνα, γίνεται αγώνας δρόμου ώστε να είναι εξίσου έτοιμες οι λειτουργικές συνθήκες που θα επιτρέψουν τις πρώτες αποθαλασσώσεις, αναφέρει η ανακοίνωση.
«Στο κέντρο του ενδιαφέροντος αυτών είναι η προσπάθεια που γίνεται για την εξασφάλιση των απαραίτητων αδειών όπως επίσης και η επιχειρησιακή ετοιμότητα των πρώτων υδατοδρομίων που θα ανοίξουν τις πύλες τους για να υποδεχτούν επιβάτες.
Τα τελευταία νέα σχετικά με την αδειοδότηση των υδροπλάνων φέρνουν στο προσκήνιο την έντονη κινητικότητα της Hellenic Seaplanes για τη νηολόγηση του πρώτου αεροσκάφους της ώστε να ακολουθήσουν και τα επόμενα υδροπλάνα, όπου εκτελείται από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α.).
Παρότι δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία έως τώρα, η πλευρά των υδροπλάνων ευελπιστεί ότι θα λάβει εγκαίρως όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις, για να δραστηριοποιηθεί τους πρώτους μήνες του 2024 στο δίκτυο υδατοδρομίων που έχει δημιουργήσει», τονίζει.
Υδροπλάνα και Κρουαζιέρα
Για τα πρώτα δρομολόγια των υδροπλάνων τα οποία θα μπορούν να εξυπηρετούν με περιηγητικές πτήσεις (sightseeing) τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων παρέχοντάς τους ένα μοναδικό τρόπο να δουν και να κρατήσουν στη μνήμη τους τα αξιοθέατα του προορισμού τους, αναφέρθηκε ο CEO της Hellenic Seaplanes Νικόλας Χαραλάμπους, κατά τις δηλώσεις του όπου η Hellenic Seaplanes «ανοίγει φτερά» και στο Ιόνιο. Η εταιρεία έχει ήδη ενημερώσει την διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Κέρκυρας για την πρόθεση της να επιχειρεί στο Ιόνιο Πέλαγος με βάση το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας. Όπως αναφέρει ο κ. Νικόλας Χαραλάμπους, επίκεινται συνέργειες με έναν άλλο τομέα με ιδιαίτερο τουριστικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα και την οικονομία, την Κρουαζιέρα. Μια σύμπραξη αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
Η Κέρκυρα και τα γύρω νησιά με τις ομορφιές του Ιονίου Πελάγους προσελκύουν κάθε χρόνο εκατοντάδες δρομολόγια με κρουαζιερόπλοια. Υπολογίζεται ότι ετησίως στην Κέρκυρα «δένουν» περί τα 500 κρουαζιερόπλοια κατά μέσο όρο με περίπου 750.000 επιβάτες που «κατεβαίνουν» για αρκετές ώρες στο νησί. Δεδομένου ότι η Κέρκυρα συνήθως λειτουργεί και ως home port για εταιρείες κρουαζιέρας αλλά και ότι οι εγκαταστάσεις του υδατοδρομίου είναι στον ίδιο χώρο με τις εγκαταστάσεις λειτουργίας των κρουαζιερόπλοιων, γίνεται σαφές ότι οι δύο αυτές δραστηριότητες, υδροπλάνα και κρουαζιέρα, πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για μια κερδοφόρα σύμπραξη.
Οι επιβάτες συνήθως αποβιβάζονται στην Κέρκυρα για οκτώ ώρες, όπου θα έχουν την ευκαιρία να επιβιβαστούν σε ένα υδροπλάνο και είτε να κάνουν περιήγηση δια αέρος με χαμηλή πτήση για να απολαύσουν και με αυτόν τον τρόπο το νησί, είτε μέσα σε 15-20 λεπτά να βρεθούν στις μοναδικές ομορφιές των Παξών ή ακόμα και στα Διαπόντια νησιά. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται πρόσθετα οικονομικά οφέλη για όλη την περιοχή με ένα νέο τουριστικό προϊόν ενώ ο επισκέπτης βλέπει στην ουσία περισσότερη Ελλάδα. Υδροπλάνα και κρουαζιέρα θα μπορούν να παρέχουν στους επιβάτες ένα μοναδικό πακέτο υπηρεσιών «μοντέλου Καραϊβικής» που θα τους μείνει αξέχαστο.
Ο επιχειρησιακός σχεδιασμός για τα υδατοδρόμια στην Ελλάδα εάν όλα κυλήσουν ομαλά, περιλαμβάνει και την ενεργοποίηση του δικτύου υδατοδρομίων Πελοποννήσου και Σποράδων, αξιοποιώντας τις αδειοδοτημένες υποδομές σε Καλαμάτα, Κυλλήνη, Πάτρα, Σκύρο, Σκοπέλο, Βόλο και Αλόννησο.
Όπως υποστηρίζεται τα δρομολόγια των υδροπλάνων σχεδιάζονται να είναι καθημερινά, επιτρέποντας την χρήση των αεροσκαφών και για charter πτήσεις κατόπιν διαθεσιμότητάς τους, ενώ ο προγραμματισμός της εταιρείας για το προσεχές καλοκαίρι θα περιλαμβάνει και πακέτα περιηγητικών πτήσεων πάνω από δημοφιλή θέρετρα και νησιωτικούς και παραθαλάσσιους προορισμούς.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας