Το ελληνικό τουριστικό προϊόν πρέπει να προσαρμοστεί στην κλιματική αλλαγή είπε χθες, ο Ανδρέας Ανδρεάδης, Διευθύνων Σύμβουλος του τουριστικού ομίλου Sani/Ikos, μιλώντας στο συνέδριο του Κύκλου Ιδεών «Η Ελλάδα Μετά».

«Η κλιματική αλλαγή μεταβάλλει την εποχικότητα του τουρισμού, επιμηκύνοντας την τουριστική σεζόν σε περισσότερους μήνες», τόνισε και ταυτόχρονα σημείωσε ότι «για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο θα πρέπει να προσαρμοστούμε στις υψηλότερες θερμοκρασίες και τα νέα δεδομένα».

«Συνολικά αν επιδείξουμε την αναγκαία αντίληψη και προσαρμοστικότητα ως επιχειρήσεις και Πολιτεία, το αποτύπωμα της κλιματικής αλλαγής μπορεί να αποδειχθεί και θετικό, και αυτό είναι στο χέρι μας», τόνισε.

«Η επιμήκυνση της σεζόν με την αύξηση της ελκυστικότητας και της επισκεψιμότητας περισσότερων μηνών το έτος, είναι ένα μεγάλο ζητούμενο για τον τουρισμό, γιατί η μονόπλευρη τουριστική κίνηση μόνο Ιούλιο και Αύγουστο είναι μεγάλο πρόβλημα και κάνει ζημιά», σημείωσε ο κ. Ανδρεάδης.

«Μια καλύτερη τουριστική ανάπτυξη σε 7-8 μήνες είναι μια μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα και πρόκληση» είπε.

Από την άλλη, ωστόσο, τόνισε την ανάγκη η τουριστική βιομηχανία να προετοιμαστεί και να προχωρήσει σε δράσεις μείωσης των εκπομπών άνθρακα, να κάνει διαχείριση πλαστικών, νερού και απορριμμάτων, εξοικονόμηση ενέργειας και πιστοποιήσεις.

Eυρύ πρόγραμμα ESG με στόχο το Triple Zero

«Εμείς στον όμιλο Sani/Ikos, έχουμε σε εξέλιξη ένα ευρύ πρόγραμμα ESG με στόχο το Triple Zero, δηλαδή μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα μέχρι το 2030, μηδενικά απόβλητα και μηδενικό πλαστικό μια χρήσης.

Το μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα το πετυχαίνουμε με επενδύσεις σε εξηλεκτρισμό εγκαταστάσεων, έργα πράσινης ενέργειας και εξοικονόμηση ενέργειας. Ήδη όλη η ηλεκτροδότηση των εγκαταστάσεών μας γίνεται από 100% πράσινη ενέργεια και έχουμε φτάσει στο μηδέν στις εκπομπές Scope1 και Scope2.

Για τον στόχο για μηδενικά απόβλητα, που ήδη έχουμε πετύχει για το μεγαλύτερο μέρος των εγκαταστάσεών μας, τον πετυχαίνουμε με κομποστοποίηση, με πλήρη ανακύκλωση και εξοικονόμηση τροφίμων, και στο μηδενικό πλαστικό θα έχουμε φτάσει το 2024» τόνισε.

«Οι τρεις αυτοί στόχοι χρειάζονται επενδύσεις, ομάδες που τα διαχειρίζονται και πιστοποιήσεις αλλά  συνυπολογίσουμε το κόστος τους με τα οφέλη που δημιουργούν αποδεικνύεται ότι η στρατηγική βιωσιμότητας είναι εξαιρετικά επωφελής και οικονομικά.

Το όφελος είναι πολύ μεγαλύτερο, λόγω της μείωσης κόστους δανεισμού, τη μείωση του κόστους ενέργειας  και την αύξηση της ζήτησης στην πελατείας μας, γιατί το 76% των πολιτών προτιμά να ταξιδεύει με βιώσιμο τρόπο», σημείωσε ο επικεφαλής του ομίλου Sani/Ikos.

Επομένως, το να λέμε ότι η στρατηγικές βιωσιμότητας κοστίζουν και είναι δύσκολες είναι στο μυαλό μας καθώς αποδεικνύεται ακριβώς το αντίθετο», διαβεβαίωσε ο κ. Ανδρεάδης.

Τέλος, αναφερόμενος στην πορεία του 2ο23 για τον ελληνικό τουρισμό, είπε ότι τα τουριστικά έσοδα του 2023 είπε ότι φτάνουν τα 20 δισ. ευρώ κάνοντας ένα ρεκόρ και ξεπερνώντας τα έσοδα του 2019.

Διαβάστε επίσης:

Big deal: Η GIC εξαγόρασε το 35% της Hotel Investment Partners μετά τη Sani/Ikos

Σταύρος Ανδρεάδης: Πράσινο φως για τον πρώτο ουρανοξύστη της Θεσσαλονίκης

«Πράσινο φως» από Επιτροπή Ανταγωνισμού στο deal ΑΚΤΩΡ – Intrakat – Τι είπε ο Αλ. Εξάρχου για τα επόμενα βήματα