Πριν από οτιδήποτε άλλο θέλω να εκφράσω τα βαθύτατα συλλυπητήρια μου προς την οικογένεια του αδικοχαμένου μωρού. Θέλω επίσης να ξεκαθαρίσω πως δεν είναι αρμοδιότητά μου να αποδώσω ευθύνες. Στόχος αυτού του κειμένου είναι να σταθεί σε όσα μπορούν να αξιοποιηθούν ως γνώση απ’ όλους τους ευάλωτους χρήστες της οδού. Ως τέτοιοι λογίζονται, οι πεζοί και οι αναβάτες (πατίνι, ποδήλατο, σκούτερ, μηχανή). Είναι κομβικής σημασίας να τηρούμε τον ΚΟΚ ώστε να συνυπάρχουμε. Πρέπει λοιπόν ως πεζοί να διασχίζουμε κάθετα το δρόμο μόνο από διαβάσεις. Η διάβαση ήταν στην επόμενη γωνία Ιάσονος και Καρτάλη στα 30m από το σημείο του δυστυχήματος. Το βράδυ πρέπει να φροντίζουμε να είμαστε ορατοί με ανακλαστικό γιλέκο. Το ανακλαστικό είναι ορατό στα 100m, το λευκό στα 70m, το μαύρο στα 30m.
Όσον αφορά στην ταχύτητα της μηχανής μ’ έναν απλό υπολογισμό που βασίζεται στην εικόνα, θεωρώντας μέσο μήκος αυτοκινήτου τα 4m, εκτιμώ ότι διανύει 16m/sec είναι λοιπόν περίπου στα 60km/h. Ένας οδηγός που κινείται με 60 km/h χρειάζεται περίπου δυο sec ή 33m για να συνειδητοποιήσει τον κίνδυνο και να αντιδράσει πατώντας φρένο.
Αντιλαμβάνεστε λοιπόν πόσο εύκολα μπορεί να γίνει το κακό από τη μια στιγμή στην άλλη. Είναι βασικό να ελέγχουμε επανειλημμένα προτού κατέβουμε στο κατάστρωμα του δρόμου – ξανά και ξανά – αν έρχεται κάποιος. Μετά κινούμαστε από τη συντομότερη διαδρομή (ευθεία, ποτέ διαγώνια) ώστε να μείνουμε όσο λιγότερο γίνεται εκτεθειμένοι στο κατάστρωμα του δρόμου. Δεν τρέχουμε για να μην σκοντάψουμε, ούτε σταματάμε στη μέση του δρόμου.
Τα παρκαρισμένα επί της οδού Ιάσονος, οχήματα (παράνομα;) περιόριζαν την ορατότητα στο επίμαχο σημείο. Τέλος είναι καθοριστικής σημασίας να μειωθούν τα όρια ταχύτητας στην πόλη στα 30km/h.
Πέρα από τη μείωση του θορύβου και των ρύπων, θα έχουμε και αυξημένες πιθανότητες να μειωθούν δυστυχήματα όπως το προχθεσινό, ή τουλάχιστον οι συνέπειές τους, να μην έχουμε δηλαδή απώλεια ζωής.
Διαβάστε επίσης
Τραγωδία στον Βόλο: «Φταίει ο παππούς που έχασα τον έλεγχο», λέει ο οδηγός της μηχανής
Τραγωδία στο Βόλο: Νεκρό βρέφος 3 μηνών – Παρασύρθηκε από μοτοσικλέτα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα