ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Για δεύτερη χρονιά, η ομάδα του Public Group έτρεξε μια σύντομη έρευνα, τα αναλυτικά αποτελέσματα της οποίας μπορείτε να δείτε εδώ, με θέμα την αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών αλλά και τις κατηγορίες προϊόντων που …κυνήγησαν περισσότερο στην περσινή Black Friday.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, και την περασμένη χρονιά ο πρωταγωνιστής της «Μαύρης Παρασκευής» είναι τα είδη τεχνολογίας και οι οικιακές συσκευές.
Δημογραφικά χαρακτηριστικά
● Γυναίκες και άνδρες ψώνισαν εξίσου στη Black Friday 2022: Το 53% των καταναλωτών που πραγματοποίησαν αγορές την ημέρα αυτή ήταν γυναίκες και το 47% άνδρες, αυξάνοντας ελαφρώς το ποσοστό των γυναικών, σε σχέση με το 2021.
● Πρωτεύουσα και στις Black Friday αγορές η Αθήνα: Με ποσοστό 75%, οι Αθηναίοι φάνηκε πως αξιοποίησαν στο έπακρο τα οικονομικά deals που δημιουργήθηκαν. Ακολουθεί η Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο και η Λάρισα.
● Οι καταναλωτές χτύπησαν τα deals on the go: Το μεγαλύτερο ποσοστό των αγορών πραγματοποιήθηκε μέσω κάποιας φορητής συσκευής (33% μέσω mobile και 33% μέσω tablet), ενώ το 34% των αγοραστών προτίμησε το πιο παραδοσιακό μέσο του desktop υπολογιστή για τις αγορές τους.
Top κατηγορίες προϊόντων στην Black Friday: Η τεχνολογία στην κορυφή
Και στην περσινή Black Friday, αγαπημένες κατηγορίες των καταναλωτών αναδείχθηκαν οι τηλεοράσεις (34%), τα κινητά (25%) και τα laptops (11%). Ακολουθούν τα bluetooth, smartwatches και πολυμηχανήματα, tablets, τα PS5 και desktops.
Τα πιο hot tech brands ανά κατηγορία:
Η hot τριάδα στα smartphone brands είναι η Samsung, η Apple και η Xiaomi, ενώ τα πιο δημοφιλή μοντέλα smartphones της περσινής Black Friday ήταν τα Samsung Galaxy A52S 5G 128GB Black N, Xiaomi Note 11S 6/64 Grey, Samsung Galaxy A13 128GB N Black, Apple iPhone 11 64GB Black και Samsung Galaxy A13 64GB N Blue. Στην κατηγορία των τηλεοράσεων ξεχώρισαν τα brands Arielli, United και F&U.
Ποιες οικιακές συσκευές αναζητούν οι καταναλωτές στη Black Friday;
Όπως αποδεικνύεται, οι καταναλωτές αγαπούν να …σκουπίζουν μιας και το 58% προμηθεύτηκε ηλεκτρική σκούπα. Τα κλιματιστικά (27%) και τα πλυντήρια (15%) είχαν επίσης την τιμητική τους στην περσινή Black Friday, καθώς αρκετοί καταναλωτές πραγματοποίησαν μία τέτοια αγορά.
Τι ψήφισαν οι χρήστες του Instagram
Φέτος, παράλληλα με την έρευνα που έτρεξε το Public Group σχετικά με την περσινή Black Friday, οι χρήστες του Instagram είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε ένα διασκεδαστικό poll που δημιούργησαν τα Public στο IG προφίλ τους.
Τα Public ρώτησαν και το 81% των καταναλωτών δήλωσε πως αναμένει με ανυπομονησία την περίοδο της Black Friday για να πραγματοποιήσει αγορές, έναντι του μόλις το 19% που απάντησε αρνητικά. Η πλειοψηφία των καταναλωτών που έκαναν έστω και μια αγορά πέρσι, νιώθουν ικανοποιημένοι από τις Black Friday αγορές τους!
Όσον αφορά στο διαθέσιμο budget, τα τρία τέταρτα των χρηστών δήλωσαν πως οι αγορές τους ξεπέρασαν τα 100€, ενώ μόλις το 27% απάντησε πως διέθεσε λιγότερα από 100€.
Όσον αφορά στον τελικό παραλήπτη των αγορών, το 39% των χρηστών έκανε αγορές για προσωπική χρήση, το 55% για προσωπική χρήση αλλά και για να κάνει κάποιο δώρο, ενώ μόλις το 6% αγόρασε προϊόντα για κάποιον άλλο.
Και το 2022, τα είδη τεχνολογίας αποτέλεσαν τον βασιλιά των αγορών, καθώς σχεδόν οι μισοί καταναλωτές που συμμετείχαν στο poll, το 43%, προμηθεύτηκαν προϊόντα από αυτή την κατηγορία. Ακολουθούν οι συσκευές σπιτιού με ποσοστό 16% και τα προϊόντα ψυχαγωγίας με 9%.
Αυτό που προκαλεί όμως ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι πως ένα σημαντικό ποσοστό των καταναλωτών, το 32%, αγόρασε οποιοδήποτε προϊόν θεώρησε πως μπήκε σε καλή τιμή.
Αναλύοντας τα κριτήρια των αγοραστών την ημέρα της Black Friday, η συντριπτική πλειοψηφία (86%) απάντησε πως χρειάζεται τις μεγάλες εκπτώσεις, ενώ σημαντικά λιγότεροι χρήστες θα αγοράζουν λόγω των δωρεάν μεταφορικών, του εύχρηστου website και των smart υπηρεσιών.
Διαβάστε επίσης:
Συνεργασία Εθνικής Τράπεζας και Aegean
Starbucks: Πόσο θα αυξήσει τους μισθούς στις ΗΠΑ από το νέο έτος
VODAFONE POSIDONIA: Ολοκληρώθηκε επιτυχώς η χαρτογράφηση της Ποσειδωνίας στη Σύρο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΖΙΜ: Κερδοφορία 1,13 δισ. δολάρια για το γ’ τρίμηνο – Ναυπηγεί 46 πλοία κοντέινερ
- Σούπερ μάρκετ: Τι μένει στα ταμεία τους από τον τζίρο των 12,3 δις
- Ο Γιώργος και Μάριος Γιαλόζογλου πούλησαν πλοίο με κέρδος 7,6 εκατ. δολάρια – Αγόρασαν και δεύτερο ακτοπλοϊκό
- ΕΛΓΑ: Σήμερα πληρώνονται οι ενστάσεις των 4 τελευταίων ετών – Αφορούν 2.400 δικαιούχους