Πώς μία εταιρεία με έδρα τον Βόλο κατάφερε να γίνει γνωστή σε όλη την Ευρώπη και τις πέντε ηπείρους για τα έργα της και πλέον να συμμετέχει σε μεγάλα αθλητικά projects, όπως η ανακατασκευή του Camp Nou της Barcelona και το γήπεδο του Μπακού στο Αζερμπαϊτζάν; Ποια είναι η ιστορία της και τι είναι αυτό που την κάνει να έχει το -δικαιολογημένο- θράσος να λέει ότι «είμαστε η καλύτερη ομάδα στον κόσμο».

Ο ιδρυτής της και διευθύνων σύμβουλος της SDENG, Αριστόδημος (Άρης) Θεοδώρου, μιλάει στο mononews σχετικά με την ιστορία και την πορεία της εταιρείας, η οποία έχει ως έδρα το λιμάνι του Βόλου και αποτελείται από Έλληνες επιστήμονες και μηχανικούς με βάση κυρίως το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

1

«Το 2009 ήταν όταν κατάλαβα ότι η κατασκευή είχε αρχίσει να γίνεται πολύ δύσκολη, καθώς είχα πολύ καλή εικόνα από την εταιρεία του πατέρα μου, τη ΘΕΟΣΤΥΛ Α.Ε. Η μοίρα έφερε εμένα και το Βασίλη Γαστή (σ.σ. Αποτελεί το βασικό συνεργάτη του), να εργαστούμε ως μηχανικοί για το ένα έργο των ΕΛΠΕ στην Ελευσίνα.»

«Τότε μας είχε προσλάβει η ισπανική Ισπανική TECNICAS REUNIDAS, η οποία ήταν καταλυτική για τη γέννηση της SDENG, καθώς ήταν αυτή που επέμενε να συνεργαστώ με το Βασίλη και να ιδρύσουμε μία τεχνική εταιρεία. Τελικά μας έπεισε και η SDENG γεννήθηκε το 2010 στο λιμάνι του Βόλου.

Να προσθέσω, επίσης, ότι η TECNICAS REUNIDAS μας πήρε κυριολεκτικά από το χέρι και μας γύρισε σε όλο τον κόσμο φέρνοντας μας σε επαφή με όλους τους μεγάλους EPC Contractors, ενώ παραμένει έως και σήμερα πελάτης μας. Με αποτέλεσμα πλέον να μας επιλέγουν για την τεχνογνωσία μας οι σημαντικότεροι κατασκευαστές των πέντε ηπείρων.

Ο Βασίλης χρειάστηκε λίγο «ψήσιμο» για να πειστεί, καθώς ήταν από την Αθήνα και είχε σπουδάσει μηχανολόγος μηχανικός στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Τελικά τον παρακάλεσα και έμεινε στο Βόλο. Επίσης, ποτέ δε ξεχάσαμε τη σημασία του Πανεπιστημίου καθώς αποτελεί πηγή ταλέντων για εμάς, τα οποία εκπαιδεύουμε και εντάσσουμε στο δυναμικό μας. Στην παρούσα φάση αριθμούμε περισσότερα από 30 άτομα, τα οποία έχουν προσαρμοστεί στη ζωή σε μία πόλη, όπως ο Βόλος, ενώ δε μπορώ να κρύψω ότι γίνονται στόχος μεγάλων εταιριών από το εξωτερικό.

Να πω σε αυτό το σημείο ότι η εργασία σε μία πόλη όπως ο Βόλος είναι ένα βασικό στοιχείο του προϊόντος που παρέχουμε και φαίνεται ότι αρέσει στους παγκόσμιους πελάτες μας».

Ποια έργα αναλαμβάνει η SDENG στο εξωτερικό – Με ποιους Έλληνες έχει συνεργαστεί

Κατά βάση η SDENG ασχολείται με ενεργειακά έργα, αλλά έχει επιλεγεί και για σημαντικές αθλητικές εγκαταστάσεις, όπως το γήπεδο του Μπακού στο Αζερμπαϊτζάν και πλέον το Camp Nou της Βαρκελώνης.

Σχετικά με τα έργα αυτά ο Αριστόδημος Θεοδώρου αναφέρει:

«Το βασικό πορτφόλιο των έργων μας αφορά την ενέργεια και μας επιλέγει σταθερά το παγκόσμιο Lobby για πετρελαϊκά projects, στα οποία εργαζόμαστε ως υπεργολάβοι για το Building Information Modelling, το γνωστό και ως BIM, που αρχίζει να εμφανίζεται και στην Ελλάδα σε μεγάλα έργα όπως η Γραμμή του Μετρό Αθήνας.

Η ενασχόληση με τις αθλητικές εγκαταστάσεις ξεκίνησε το 2014, όταν η αζέρικη κρατική πετρελαϊκή εταιρεία, SOCAR, που είχε κάνει τη δωρεά για την κατασκευή του ολυμπιακού γηπέδου στο Μπακού, μας κάλεσε για να αναλάβουμε τα έργα BIM για λογαριασμό της μεγάλης τουρκικής κατασκευαστικής εταιρείας Tekfen.

Εννέα χρόνια αργότερα, το 2023, καλούμαστε για μία ακόμη φορά να αναλάβουμε τα έργα BIM για ένα κολοσσιαίο γήπεδο, αυτό της Barcelona στο Camp Nou και μας κάλεσε η Limak Holdings».

Για τα έργα που έχει αναλάβει η SDENG για λογαριασμό μεγάλων Ελλήνων κατασκευαστών ο Άρης προσθέτει:

«Η τεχνολογία BIM βρίσκεται στη χώρα μας ακόμα στα σπάργανα, αλλά στα 14 χρόνια ζωής της η SDENG έχει εργαστεί για μεγάλους κατασκευαστές. Για παράδειγμα έχουμε αναλάβει έργα για λογαριασμό της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της Intrakat. Για την τελευταία μάλιστα είχαμε κληθεί να εργαστούμε σε πέντε τουλάχιστον αεροδρόμια που ανέλαβε για λογαριασμό της Fraport. Αυτά ήταν στη Θεσσαλονίκη, τη Μύκονο τη Σαντορίνη, τη Σκιάθο και τη Σάμο».

Τι θα αναλάβει στο Camp Nou

Η SDENG έχει πλέον μπροστά της 24 μήνες για να ολοκληρώσει το σχεδιασμό και τη μελέτη εφαρμογής των 35.000 τόνων δομικού χάλυβα νέων κατασκευών συμπεριλαμβανομένης της state of the art αναρτούμενης στέγης, καθώς επίσης και της 360ο κυκλικής οθόνης στο κέντρο του σταδίου.

Η υλοποίηση του έργου συμπεριλαμβάνει τη συνεργασία με εταιρίες από διάφορα σημεία του κόσμου χρησιμοποιώντας την τεχνολογία ΒΙΜ στο ύψιστο επίπεδο LOD500.

Ανάδοχος του έργου της ανακατασκευής του ιστορικού γηπέδου της ομάδας της Βαρκελώνης είναι η τουρκικών συμφερόντων Limak και η αξία του ανέρχεται στο 1,5 δισ. Ευρώ, ενώ αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο του 2024.

Διαβάστε επίσης:

Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Τρία εργασιακά σενάρια για τους 600 πρώην εργαζόμενους

Coca Cola 3E: Πόσο έχει αυξήσει τις τιμές στα αναψυκτικά

Βιτάλι Μπορίσοφ: Θεμελιώθηκε η επένδυση των 500 εκατ. στην Ελούντα