Ξέρω καλά ότι εκεί έξω υπάρχουν υπέρμαχοι και πολέμιοι της ηλεκτροκίνησης. Ξέρω πως το ποσοστό αλλάζει κάθε φορά που κάποιος δοκιμάζει ένα ηλεκτρικό όχημα αφού πρώτα ενημερωθεί σωστά για τον τρόπο λειτουργίας του και τις προδιαγραφές του. Αυτό συμβαίνει γιατί τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν μερικά ασύγκριτα πλεονεκτήματα.
Πρώτα απ’ όλα είναι πολύ πιο απλά στη λειτουργία τους, σε κάποια έχει καταργηθεί ακόμη και το κουμπί έναυσης του κινητήρα. Φτάνεις στο αυτοκίνητο, το σύστημα ανιχνεύει το κλειδί, μπαίνεις πατάς γκάζι και φεύγεις.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν κιβώτιο ταχυτήτων. Δεν χρειάζονται υποπολλαπλασιαμό σχέσεων γιατί ο ηλεκτροκινήτηρας διαθέτει σταθερή ροπή.
Έτσι πατάς το γκάζι και επιταχύνει σταθερά όχι κλιμακωτά και πολύ ευχάριστα. Δεν χρειάζεται ο οδηγός να κάνει υπομονή, να υπολογίσει την απόσταση και την δυνατότητα επιτάχυνσης, να κατεβάσει ταχύτητα, να πατήσει βαθιά το γκάζι.
Το ηλεκτρικό όχημα επιταχύνει άμεσα, θετικά χωρίς κανένα κενό. Μετά είναι το μποτιλιάρισμα.
Το ηλεκτρικό όχημα είναι σβηστό, δεν ρυπαίνει, δεν έχει κραδασμούς, δεν κάνει θόρυβο δε σε αγχώνει. Αν θες μέσω της λειτουργίας «one pedal drive» δε χρειάζεται να πατάς ούτε φρένο.
Ταυτόχρονα η κατανάλωση ειδικά εντός πόλης είναι απίστευτα χαμηλή, μπορείς να δεις 18kwh/100km εύκολα, αυτό με θερμοδυναμικό ισοδύναμο αντιστοιχεί σε 2lt καυσίμου.
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ελίσσεται πιο εύκολα στη ρέουσα κυκλοφορία, χάρη στη σταθερή επιτάχυνση που διαθέτει. Είναι πιο ευχάριστο στην οδήγηση γιατί μπορείς να ξεφύγεις εύκολα βασιζόμενος στην ευελιξία του και την αμεσότητά του.
Στο ταξίδι είναι πολύ πιο ξεκούραστο καθώς δεν υπάρχει ο θόρυβος και οι κραδασμοί του κινητήρα. Οι επιβάτες που ταξιδεύουν για πρώτη φορά με ηλεκτρικό δεν πιστεύουν τα χαμηλά επίπεδα θορύβου ενώ ανακαλύπτουν και νέους ανεπαίσθητους αλλά χαρακτηριστικούς αεροδυναμικούς θορύβους που δεν έχουν ξανακούσει.
Προφανώς οι θόρυβοι αυτοί ήταν πάντα εκεί αλλά πλέον γίνονται αντιληπτοί γιατί δεν τους καλύπτει ο θόρυβος της μηχανής.
Ενεργοποιώντας το διατηρητή ταχύτητας (cruise control) στα 120km/h σ’ ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο απολαμβάνεις το πιο ήσυχο ταξίδι που έχεις κάνει ποτέ.
Αρκετοί πολέμιοι της ηλεκτροκίνησης αναφέρονται στο πρόβλημα της φόρτισης και έχουν 100% άδικο.
Καταρχάς φορτιστές υπάρχουν πλέον παντού, πάνω από 4000 δημόσια προσβάσιμοι στη χώρα μας, σχεδόν ένας για κάθε ηλεκτρικό όχημα που κυκλοφορεί.
Χρειάζεται βέβαια η γνώση να αντιλαμβάνεσαι το ρυθμό φόρτισης και τις προδιαγραφές του κάθε φορτιστή. Το «άγχος φόρτισης» επιλύεται με αλλαγή τρόπου σκέψης.
Αντί να περιμένεις πότε θα αδειάσει το όχημα για να βρεις μετά που θα το γεμίσεις, υπολογίζεις πόσες kwh θα χρειαστείς και φροντίζεις να φτιάξεις ένα χρονοδιάγραμμα φόρτισης με βάση τις προδιαγραφές του φορτιστή επιλογής σου, χωρίς να επηρεαστεί η καθημερινότητά σου. Η οποία είναι απείρως καλύτερη με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Διαβάστε επίσης:
ΔΕΗ: Απεξάρτηση από ορυκτά καύσιμα – Απολιγνιτοποίηση και στροφή στις ΑΠΕ και ηλεκτροκίνηση
Ηλεκτροκίνηση: Ποιες οι προοπτικές στην Ελλάδα έως το 2030
BMW X2: Παραγωγή 1000 μοντέλων τη μέρα!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αυτοκινητοβιομηχανία στην ΕΕ: Αυξήθηκαν οριακά οι πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων τον Οκτώβριο
- Δίκη Σπαρτιατών: Ξανά απών ο Βασίλης Στίγκας από το δικαστήριο
- Φρανσουά Πινό: Ο ιδρυτής της Kering (Gucci) εκτός του top 100 των πλουσιότερων ανθρώπων στον κόσμο
- F1 Λας Βέγκας: Ταχύτερος ο Χάμιλτον στα ελεύθερα!