• Business

    Zoran Bogdanovic (Coca Cola HBC): Αύξηση επιδόσεων στην Ελλάδα με ώθηση από τουρισμό – Οι ανατιμήσεις

    • Άννα Διανά
    O Zoran Bogdanovic, CEO της Coca-Cola HBC

    O Zoran Bogdanovic, CEO της Coca-Cola HBC


    Αυξημένους όγκους πωλήσεων στην Ελλάδα πέτυχε κατά το τρίτο τρίμηνο η Coca Cola HBC «χάρη στην προσεκτικά σχεδιασμένη υλοποίηση της στρατηγικής μας κατά τη διάρκεια μιας ισχυρής τουριστικής περιόδου» σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Zoran Bogdanovic κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές για τα αποτελέσματα του ομίλου.

    Σε αυτό συνέβαλε και η πολιτική ανατιμήσεων την οποία ακολουθεί τα τελευταία δύο χρόνια η εταιρεία.

    Μάλιστα οι επιδόσεις στην Ελλάδα μάλιστα βοήθησαν στο να περιοριστούν οι απώλειες σε όγκο πωλήσεων που καταγράφηκε στον τομέα των αναπτυγμένων αγορών κυρίως λόγω της πτωτικής πορείας που είχε η ιταλική αγορά.

    Όπως είπε χθες κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές για τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου στα ανθρακούχα αναψυκτικά σημειώθηκε χαμηλή μονοψήφια αύξηση με όχημα την Coke Zero και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, τα οποία επωφελήθηκαν από την ισχυρή εποχική δραστηριοποίηση στην αγορά και τις καλές επιδόσεις στο κανάλι κατανάλωσης εκτός σπιτιού. Τα ενεργειακά ποτά παραμένουν σε δυναμική τροχιά καταγράφοντας διψήφια ποσοστά ανάπτυξης.

    Στοχευμένη πολιτική τιμολόγησης με προωθητικές ενέργειες

    Η πολιτική τιμολόγησης που ακολουθεί η εταιρεία, και έχει οδηγήσει σε σημαντική αύξηση της κερδοφορίας γίνεται πλέον πιο στοχευμένη. Όπως ανέφερε ο επικεφαλής του ομίλου η αγορά μάλλον πλησιάζει σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Και αυτό γιατί γίνεται όλο πιο εμφανές ότι  ο πληθωρισμός και η υποχώρηση της οικονομικής δραστηριότητας στις περισσότερες χώρες αρχίζουν να επηρεάζουν την καταναλωτική δαπάνη.

    «Υπάρχει επιβράδυνση στην καταναλωτική δαπάνη, που σε κάποιες χώρες είναι πιο ορατή» σημείωσε ο κ. Bogdanovic, τονίζοντας παράλληλα ότι «από την πλευρά μας προσπαθούμε να αντιδρούμε ανάλογα με τις συνθήκες που διαμορφώνονται και προσαρμόζουμε τη στρατηγική μας διευρύνοντας τις προωθητικές ενέργειες μας».

    Η θετική εικόνα με αύξηση του όγκου πωλήσεων σε αυτές τις συνθήκες και στους τρεις βασικούς πυλώνες της Coca Cola HBC για δύο συνεχόμενα τρίμηνα αποδίδεται σε αυτήν την πολιτική. «Ωστόσο ξέρουμε ότι στο μέλλον πρέπει να προσέξουμε περισσότερο στο να διατηρηθούν προσιτές οι τιμές. Κάτι που σημαίνει πως όσο προχωράμε μπροστά θα επέλθει τελικά και μεγαλύτερη ισορροπία στην ανάπτυξη του ομίλου και το μίγμα τιμών. Όπως επίσης ότι θα δώσουμε περισσότερο χώρο στις προωθητικές ενέργειες που αφορούν προϊόντα που παρουσιάζουν πτώση», επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου.

    Στο εννεάμηνο η Coca-Cola HBC AG αύξησε κατά 17% τον τζίρο της σε οργανική βάση, με τον όγκο να είναι οριακά αυξημένος κατά 0,1%. Επισημαίνεται η περαιτέρω βελτίωση του μεριδίου αγοράς σε αξία και πιο συγκριμένα, κατά 110 μονάδες βάσης στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά και κατά 60 μονάδες βάσης στα ανθρακούχα αναψυκτικά.

    Οι επιδόσεις του τρίτου τριμήνου

    Με βάση τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν για το τρίτο τρίμηνο:

    o          Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 15,3% σε οργανική βάση στο τρίμηνο, με τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις εννιαμήνου να αυξάνονται κατά 17,0% σε οργανική βάση.

    o          Η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 2,2% σε οργανική βάση, οφείλεται κυρίως στις κατηγορίες στρατηγικής μας προτεραιότητας, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 1,5%, τα ποτά ενέργειας 24,8% και τον καφέ 33,5%.

    o          Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο αυξήθηκαν κατά 12,9% σε οργανική βάση, αντικατοπτρίζοντας τα σωρευτικά οφέλη των πρωτοβουλιών διαχείρισης της αύξησης των εσόδων κατά τους τελευταίους δώδεκα μήνες, σε όλες τις κατηγορίες και τις αγορές.

    o          Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,8% σε δημοσιευμένη βάση, με την ισχυρή οργανική ανάπτυξη να αντισταθμίζεται από τον αντίκτυπο των δυσμενών συναλλαγματικών μεταβολών στις αναδυόμενες αγορές.

    o          Περαιτέρω βελτίωση του μεριδίου αγοράς εννιαμήνου σε αξία. Αύξηση κατά 110 μονάδες βάσης στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά και 60 μονάδες βάσης στα ανθρακούχα αναψυκτικά.

    Οι προσδοκίες για το 2023

    Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές για το 2023 οι προσδοκίες παραμένουν αμετάβλητες με αύξηση των καθαρών εσόδων στο άνω άκρο του μεσαίου επιπέδου του εύρους 10-20% σε οργανική βάση για το σύνολο του έτους, μονοψήφια αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό και αύξηση των λειτουργικών κερδών στο  9% με 12% σε οργανική βάση για το 2023 συνολικά.

    Διαβάστε επίσης:

    Βασίλης Κάτσος (VNK Capital): Η χώρα παίρνει πίσω τα ασημικά που έχασε τα προηγούμενα χρόνια

    Αυξάνει τις επενδύσεις στα 600 εκατομμύρια η HIG Capital

    Νέα «μάχη» Σταϊκούρα – εργολάβων για τα δημόσια έργα



    ΣΧΟΛΙΑ