Ιταλική φινέτσα και Alfa Romeo, δύο λέξεις που πάντα πάνε μαζί και πλέον συμβαδίζουν με τον εξηλεκτρισμό της τεχνολογίας. Παρότι η εταιρία έχει ως στόχο την μείωση (-40%) των εκπομπών CO2 , συνδυάζει την ισχύ, την αισθητική και την πράσινη τεχνολογία με απολαυστικό τρόπο. Ο σχεδιασμός της Tonale Veloce στηρίζεται στην κλασική ιταλική αισθητική αλλά ενσωματώνει μοντέρνα στοιχεία. Τα χαρακτηριστικά φώτα LED και η χαρακτηριστική γρίλια της Alfa Romeo στο κέντρο του προφυλακτήρα προσδίδουν στο αυτοκίνητο μια ξεχωριστή ταυτότητα. Κομψό και αθλητικό ταυτόχρονα. Διχρωμία στον εμπρός προφυλακτήρα με μαύρες λεπτομέρειες και αεραγωγούς τόσο για την καλύτερη αναπνοή του κινητήρα όσο και για την καλύτερη κατεύθυνση της ροής αέρα στους τροχούς.
Μαύροι καθρέπτες με την ιταλική σημαία στο άκρο τους, ζάντες 19’’ με τους πέντε κύκλους, κόκκινες δαγκάνες, αναγραφή VELOCE στα πλαϊνά, φιμέ πίσω τζάμια, δύο απολήξεις εξάτμισης μεγάλης διαμέτρου είναι χαρακτηριστικά που προσδίδουν σπορ εμφάνιση κάνοντάς την μοναδική. Μαγνητίζει το βλέμμα του διπλανού οδηγού ή του πεζού που διασχίζει τον δρόμο.
Το εσωτερικό της εξίσου εντυπωσιακό, με ποιοτικά υλικά, δερμάτινες επενδύσεις αλκαντάρα με κόκκινες ραφές και τεχνολογικές προσθήκες που βελτιώνουν την άνεση και τη συνδεσιμότητα. Ανοίγοντας την πόρτα του οδηγού αντικρύζει κανείς ένα κάθισμα τύπου μπάκετ και ένα flat bottom τιμόνι με δύο ευμεγέθη αλουμινένια χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων (paddles) στο πίσω μέρος του και κάπως έτσι η αδρεναλίνη ανεβαίνει. Δεν αργείς να προσαρμοστείς στην θέση οδήγησης που διαθέτει πληθώρα ρυθμίσεων, δίνοντας εξαιρετική ορατότητα η οποία απαιτείται για τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου.
Δύο μεγάλες οθόνες, μία για τον οδηγό όπου μπορεί να επιλέξει ποιες πληροφορίες χρειάζεται να βλέπει και μία 10,25’’ στην μέση της κονσόλας για το σύστημα infotainment όπου από εκεί μπορεί να συνδέσει ασύρματα το κινητό (Apple Car Play και Android Auto), να χειριστεί τον διζωνικό κλιματισμό, να αλλάξει τις ρυθμίσεις φωτισμού στο εσωτερικό. Επιπλέον ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που προτιμά να έχει ενεργοποιημένα ανάλογα τις συνθήκες, να ρυθμίσει την μουσική απολαμβάνοντας εξαιρετική ποιότητα ήχου κ.α. Αρκετοί χώροι αποθήκευσης στην κεντρική κονσόλα τόσο στο υποβραχιόνιο όσο και μπροστά από αυτό αλλά και σε όλες τις πόρτες. Άνετο το εσωτερικό και στα πίσω καθίσματα όπου μπορούν να φιλοξενηθούν τρεις ενήλικες. Θύρες USB type A και type C και στην κεντρική κονσόλα εμπρός αλλά και πίσω για τους επιβάτες.
Στην έκδοση της δοκιμής μας η Tonale Veloce κινείται μέσω ενός τετρακύλινδρου τούρμπο βενζινοκινητήρα 1.3 lt απόδοσης 180 ps και ενός ισχυρού ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 122PS ο οποίος βρίσκεται τοποθετημένος στον πίσω άξονα και δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς. Έτσι η Alfa Romeo είναι 4κινητη αλλά χωρίς μεταφορά ισχύος από το εμπρός μέρος στο πίσω. Συνδυαστικά φτάνει σε ισχύ τα 280PS και ροπή 253 Nm, ενώνοντας με αυτόν τρόπο την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση με την αδιαμφισβήτητη ισχύ της Alfa Romeo. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μια μπαταρία 15.5kwh. Η μπαταρία ζυγίζει 125 kg και είναι τοποθετημένη στο πίσω μέρος ώστε η plug-in Tonale να διαθέτει κατανομή βάρους 50/50 εμπρός/πίσω.
Από την μία κινείσαι αθόρυβα και ηλεκτρικά εντός πόλης με αυτονομία που ξεπερνά σε πραγματικές συνθήκες τα 50km, από την άλλη όταν ο βενζινοκινητήρας παίρνει μπρος νιώθεις σα να ξυπνάει η Alfa Romeo. O ήχος σε παρασέρνει να βυθίσεις λίγο παραπάνω το πεντάλ του γκαζιού και η επιτάχυνση είναι καταιγιστική ικανοποιεί τον γνήσιο Alfisti, που επιλέγει πάντα το D στον περιστροφικό διακόπτη DNA. Με την ρύθμιση D (Dynamic) έχεις πιο άμεση απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού, πιο σκληρή ρύθμιση ανάρτησης και βελτιωμένη αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης. Υπάρχουν έχει δύο ακόμη επιλογές, Ν (Normal) και Α (Advanced Efficiency) ομολογώ ότι δεν με απασχόλησαν ιδιαίτερα. Όσο για την ανάρτηση, χρησιμοποιεί γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση στην έκδοση Veloce της δοκιμής μας.
Παρόλο που πρόκειται για SUV μικρής κατηγορίας, λόγω του χαμηλού κέντρου βάρους (από τις μπαταρίες) έχει επιτευχθεί ισορροπία κρατήματος. Διαθέτει δύο ρυθμίσεις ανάρτησης, όπου στην μαλακή ρύθμιση κινείσαι άνετα εντός της πόλης και απολαμβάνεις ένα ταξίδι στην εθνική οδό χωρίς να κουράζεσαι, ενώ όταν βρεθείς σε ένα επαρχιακό πιο κλειστό κομμάτι με συνεχείς εναλλαγές κατεύθυνσης, η σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης περιορίζει τις κλίσεις και το τιμόνι γίνεται πιο ακριβές. Πάντως θα θέλαμε περισσότερη πληροφορία από το τιμόνι. Η καλή ηχομόνωση σε συνδυασμό με όλα τα προηγούμενα προσφέρει αξιοσημείωτη ποιότητα κύλισης.
Μιλώντας για ενεργητική ασφάλεια μπορούμε να δώσουμε τα εύσημα στην ιταλική εταιρία. Πληθώρα συστημάτων ασφαλείας όπως: Αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, όπου τα τρία συστήματα (Intelligent adaptive cruise control, Lane centering, Traffic jam assist) αλληλοεπιδρούν για να διατηρήσουν τη σωστή θέση στον δρόμο με ελάχιστη παρέμβαση του οδηγού μειώνοντας την πιθανότητα σύγκρουσης, Blind spot Monitoring (εντοπισμός τυφλού σημείου) που προειδοποιεί τον οδηγό αλλά προσφέρει και διορθωτικό ελιγμό για την αποφυγή σύγκρουσης ακόμη και όταν κινείται με όπισθεν στο παρκάρισμα σε καταστάσεις μειωμένης ορατότητας, Κάμερα 360ο , σύστημα Αναγνώρισης οδικών σημάτων, Αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα Ανίχνευσης κόπωσης του οδηγού κλπ..
Η εταιρεία συνδυάζει την συναισθηματική σχεδίαση, τη στιβαρή κατασκευή και την ηλεκτροκίνηση, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει. Η Tonale Veloce Plug-in Hybrid αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα για την Alfa Romeo προς την κατεύθυνση της βιώσιμης κινητικότητας, χωρίς να συμβιβάζεται σε ισχύ και σε απόδοση. Η πρώτη εξηλεκτρισμένη Alfa Romeo, παραμένει Alfa Romeo. Στην κατηγορία των μικρών πολυτελών SUV υπάρχει σκληρός ανταγωνισμός με τις, BMW X1, Mercedes GLA, Audi Q3, Volvo XC40. Όμως αν θέλεις να μην περνάς απαρατήρητος αν σε γοητεύει η φινέτσα και το στυλ τότε η Tonale αποτελεί επιλογή.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Tonale Plug-in Hybrid Q4
Κυβισμός: 1.332 cc
Ισχύς: 280 PS (συνδυαστική ισχύς)
Ροπή: 270 Nm
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων
Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4528 / 1841 / 1601 mm
Μεταξόνιο: 2636 mm
Χώρος αποσκευών: 385 lt , 1430 lt σε διθέσια διαμόρφωση
Βάρος: 1910 kg
Επιτάχυνση 0-100km/h: 6.2 sec
Τελική ταχύτητα: 206 km/h
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 6,6 lt/100km, 17kwh/100km
Εκπομπές CO2: 29 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 60.592ευρώ
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ