Σε ένα νέο deal προχωρά ο ασιατικός γίγαντας διαδικτυακής μόδας Shein, αυτή τη φορά  με την εξαγορά της βρετανικής Missguided από την Frasers Group, καθώς η εταιρεία με έδρα τη Σιγκαπούρη επιταχύνει τις προσπάθειες επέκτασης και διαφοροποίησης στη δημοφιλή διαδικτυακή αγορά του.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg, η Shein και ο ιδρυτής της Missguided, Nitin Passi, έχουν δημιουργήσει μια κοινοπραξία για τη διαχείριση της επωνυμίας και την πρόσβαση στην πνευματική της ιδιοκτησία βάσει συμφωνίας αδειοδότησης.

Η Shein ανακοίνωσε επίσης ότι θα κατασκευάζει επίσης τα προϊόντα της Missguided μέσω του μοντέλου παραγωγής της κατ’ απαίτηση και θα πουλά στους ιστότοπους των δύο εταιρειών, χωρίς να αποκαλύψει την αξία της συναλλαγής.

Η Frasers, η οποία ανήκει στον Βρετανό δισεκατομμυριούχο αθλητικών ειδών, Mike Ashley, εξαγόρασε το Missguided για 20 εκατομμύρια λίρες (21 εκατομμύρια δολάρια) πέρσι.

Η εταιρεία λιανικής αντιμετώπισε δυσκολίες, καθώς το κόστος εκτινάχθηκε στα ύψη εν μέσω αυξανόμενου πληθωρισμού και παγκόσμιων αναταραχών στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Παγκόσμια ανάπτυξη

Σήμερα, ο εκτελεστικός πρόεδρος της Shein, Ντόναλντ Τανγκ, δηλώνει ότι η εταιρεία στοχεύει «να αναζωογονήσει τη μάρκα Missguided» και να τροφοδοτήσει την παγκόσμια ανάπτυξή της.

Σημειώνεται ότι η εν λόγω εξαγορά, αποτελεί μέρος της προσπάθειας η Shein να επεκταθεί πέρα ​​από τα ομώνυμα ρούχα και τα αξεσουάρ της.

Σε αυτό το πλαίσιο, τον Αύγουστο, απέκτησε επίσης ένα μερίδιο της αμερικανικής Forever 21, προκειμένου να επεκτείνει τις διαδικτυακές της προσφορές και να δημιουργήσει μια παρουσία στις ΗΠΑ.

Στη συμφωνία, η Shein απέκτησε περίπου το ένα τρίτο της Sparc Group, η οποία κατέχει την Forever 21 μέσω μιας κοινοπραξίας που περιλαμβάνει την Authentic Brands Group και τη Simon Property Group.

Σε αντάλλαγμα, η Sparc Group έγινε μέτοχος μειοψηφίας στη Shein. Συγκεκριμένα οικονομικά μεγέθη δεν αποκαλύφθηκαν.

Μια νέα συμφωνία υπεγράφη την περασμένη εβδομάδα μεταξύ Shein και Authentic Brands Group, η οποία επιτρέπει στη Shein να σχεδιάζει, να κατασκευάζει και να διανέμει μια σειρά ρούχων και αξεσουάρ Forever 21.

Η πορεία της Forever 21

Τα προϊόντα Forever 21 θα είναι διαθέσιμα σε 150 εκατομμύρια διαδικτυακούς πελάτες της Shein, δηλώνει η εταιρεία.

Η Forever 21, η οποία είχε 800 καταστήματα στο αποκορύφωμά της και βασιζόταν σε μια στρατηγική βασισμένη σε εμπορικά κέντρα, δυσκολεύτηκε καθώς όλο και περισσότερες αγορές μετακινούνταν στο διαδίκτυο.

Εξαγοράστηκε μετά από πτώχευση το 2020 από μια κοινοπραξία εμπορικών σημάτων, συμπεριλαμβανομένων των Simon Property και Authentic.

Η συνεργασία με τη Shein θα μπορούσε να είναι ένας τρόπος για να επεκτείνει την εμβέλειά της στο διαδίκτυο και να πάρει το όνομά της μπροστά στους αγοραστές της Gen Z, οι οποίοι είναι οι πιο πιστοί πελάτες της Shein.

Ο κολοσσός και τα προβλήματα

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Shein έχει αποκτήσει τεράστιο αποτύπωμα στον διαδικτυακό χώρο της μόδας, αναφέροντας πωλήσεις 22,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρσι.

Καθώς πουλά μερικά από τα προϊόντα μόδας της για λιγότερο από 5 δολάρια, έχει αναδειχθεί γρήγορα σε μια κορυφαία εταιρεία στην αγορά ειδών ένδυσης με εξαιρετικά χαμηλές τιμές,

Ωστόσο, η εταιρεία, η οποία παράγει την πλειονότητα των προϊόντων της στην Κίνα, έχει να αντιμετωπίσει έλεγχο στις ΗΠΑ, καθώς οι νομοθέτες εξετάζουν τυχόν αδιαφάνεια στην αλυσίδα εφοδιασμού, αλλά και χρήση καταναγκαστικής εργασίας.

Υπάρχουν επίσης συνεχείς ανησυχίες για τις εκπομπές άνθρακα λόγω του τεράστιου όγκου ρούχων χαμηλού κόστους, που παράγει ετησίως, τα οποία συχνά κατασκευάζονται από πολυεστέρα.

Διαβάστε επίσης: 

Unilever: Νέος Head of South East Europe ο Δημήτρης Μαγγιώρος

Crown Hellas Can: «Λουκέτο» στο εργοστάσιο της Πάτρας – Σε εθελουσία οι εργαζόμενοι

Η Ελλάδα ενισχύει το σχέδιο εξαγωγής πράσινης ενέργειας στο Ισραήλ μέσω Κύπρου