Το εύρος και η ευελιξία των επιχειρηματικών κινήσεων της Αγγελικής Φράγκου είναι πράγματι εντυπωσιακές, αξιοπρόσεκτες και αποτελούν αντικείμενο μελέτης από τους ναυτιλιακούς παράγοντες.

Από τις πέντε εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες που διέθετε στα Χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης και του Όσλο το 2018 σήμερα φαίνεται ότι μάλλον θα διατηρήσει μόνο μία, που αποτελεί και τη ναυαρχίδα των ναυτιλιακών εταιρειών της.

1

Πρόκειται για την Navios Maritime Partners, η οποία, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, ο στόλος της αποτελείται από 185 πλοία και είναι ένας συνδυασμός πλοίων Ultra-Handymax, Panamax, Capesize, Containerships και Crude, Product and Chemical Tankers. Η εταιρεία είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και η μετοχή της έκλεισε χθες στα 22,37 δολάρια

Η μεταφορική ικανότητα των πλοίων της εταιρείας ανέρχεται σε 15,7 εκατομμύρια dwt και 235.414 teu και η μέση ηλικία τους είναι 9,8 έτη. Η εταιρεία ναυπηγεί επίσης και 22 νεότευκτα πλοία που θα παραδοθούν στους επόμενους 26 μήνε.

Οι επιχειρηματικές επιλογές της Αγγελικής Φράγκου, συνήθως, ακολουθούν ένα διαφορετικό δρόμο από αυτόν που ακολουθούν οι άλλοι εφοπλιστές. Σε μια περίοδο που οι εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες ιδρύουν εταιρείες spin off, η Καρδαμυλίτισσα καπετάνισσα γιγαντώνει την Navios Maritime Partners, συγχωνεύει εταιρείες και αποσύρει εταιρείες από το Χρηματιστήριο.

Πριν λίγες ημέρες, η Αγγελική Φράγκου, διατύπωσε δημόσια πρόταση για να αποκτήσει την εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο logistics Navios Maritime Holdings.

Μέσω της θυγατρικής της εταιρείας N Logistics Holdings Corporation, η Αγγελική Φράγκου πληρώνει 2,28 δολάρια ανά μετοχή, με ένα premium περίπου 43% στην τιμή κλεισίματος της κοινής μετοχής της Navios Holdings στις 12 Σεπτεμβρίου, την τελευταία ημέρα διαπραγμάτευσης πριν καταθέσει την προσφορά της.

Η αρχική προσφορά εξαγοράς ήταν 1,84 δολάρια σε μετρητά ανά κοινή μετοχή, με ένα premium 17% σε σχέση με την τιμή κλεισίματος της 12ης Σεπτεμβρίου, πράγμα που σημαίνει ότι η Αγγελική Φράγκου βελτίωσε την προσφορά κατά 0,44 δολάρια.

Η εξαγορά αναμένεται να κλείσει έως το πρώτο τρίμηνο του 2024. Ωστόσο, η διαδικασία υπόκειται στην έγκριση των μετόχων σε ειδική συνεδρίαση που θα πραγματοποιηθεί σε εύθετο χρόνο, καθώς και σε άλλους συνήθεις όρους κλεισίματος.

Η Αγγελική Φράγκου κατέχει ένα μερίδιο ελέγχου της Navios Holdings περί το 64%, σύμφωνα με την τελευταία ετήσια έκθεσή της. Η εταιρεία κατέχει 10,3% συμμετοχή στον ναυτιλιακό κολοσσό Navios Maritime Partners και 63,8% συμμετοχή στην Navios South American Logistics, έναν πάροχο logistics και υποδομής στην περιοχή Hidrovia της Νότιας Αμερικής.

Οι επιχειρηματικές κινήσεις συνεχώς αιφνιδιάζουν την ναυτιλιακή κοινότητα. Να θυμίσουμε ότι η Αγγελική Φράγκου, προηγουμένους μήνες αγόρασε από την μητρική εταιρεία Navios Maritime Holdings συνολικά 36 πλοία έναντι 835 εκατομμυρίων δολαρίων, δημιουργώντας μια νέα αρχιτεκτονική δομή διαχείρισης του στόλου της.

Αλλά να υπενθυμίσουμε τι έπραξε η Αγγελική Φράγκου δημιουργώντας το καινούργιο της μοντέλο πλοιοδιαχείρισης. Ο τότε σχεδιασμός αποτελείτο από δύο επιχειρηματικές κινήσεις. Η πρώτη κίνηση είχε σχέση με την Navios Maritime Containers, η οποία διέθετε 26 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και εισήγαγε μετοχές της στο Nasdaq.

Η δεύτερη επιχειρηματική κίνηση αφορούσε στη συγχώνευση των εταιρειών Navios Maritime Midstream Partners και Navios Maritime Midstream Partners L.P με στόχο την βελτίωση της κεφαλαιοποίησης και της εμπορευσιμότητας των μετοχών. Οι εταιρίες διαχειρίζονταν δεξαμενόπλοια.

Στη συνέχεια η Navios Maritime Partners απορρόφησε την εταιρεία containerships του ομίλου, Navios Maritime Containers, με τη μετοχή της τελευταίας να διαγράφεται από το χρηματιστηριακό ταμπλό. Η Navios Maritime Partners έφτασε να διαχειρίζεται 85 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, 49 δεξαμενόπλοια και 36 πλοία containers, συνολικής χωρητικότητας 7,8 εκατ. dwt.

Τότε, η Αγγελική Φράγκου, δήλωσε ότι η συναλλαγή καθιστά τη Navios Partners μία από τις δέκα μεγαλύτερες εισηγμένες στο αμερικανικό χρηματιστήριο με στόλο ξηρού φορτίου.

Στη συνέχεια, η Αγγελική Φράγκου προχώρησε στη συγχώνευση της Navios Maritime Partners L.P με τη Navios Maritime Acquisition Corporation, η οποία διαχειρίζονταν δεξαμενόπλοια, με αποτέλεσμα η νέα εταιρεία να διαμορφώσει ένα στόλο από 140 πλοία διαφόρων τύπων.

Στη διάρκεια του 23ου Οικονομικού συνεδρίου για την Ναυτιλία του Marine Money, η Αγγελική Φράγκου, επιχείρησε να αιτιολογήσει το εγχείρημα της:

“Δημιουργήσαμε τη μεγαλύτερη εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία με 140 πλοία σε τρεις τομείς κυρίως στην φορτηγό ναυτιλία στα δεξαμενόπλοια και στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Έχουμε δεκαπέντε τύπους πλοίων συνολικά . Δημιουργήσαμε μία εταιρεία με 4,5 δισεκατομμύρια δολάρια περιουσιακά στοιχεία. Έχει πλεονεκτήματα η συγκεκριμένη επιχειρηματική κίνηση. Αυτό που προσπαθούμε να πετύχουμε είναι η εξισορρόπηση των εταιρειών που έχουν ένα τύπο πλοίου και να αντιμετωπίσουμε τη διακύμανση των τιμών της ναυλαγοράς σε διάφορους τομείς. Και αυτό το μάθαμε από το παρελθόν. Έχεις σημαντικά πλεονεκτήματα ως προς τη διαχείριση. Εξισορροπώντας τις διακυμάνσεις της αγοράς, πετυχαίνεις, έχοντας μία εταιρεία με μεικτό στόλο”.

Ποια είναι η Αγγελική Φράγκου

Η Αγγελική Φράγκου είναι κόρη του Καρδαμυλίτη καπετάν Νικόλα Φράγκου, ιδρυτή της οικογενειακής ναυτιλιακής εταιρείας. Ωστόσο, στις αρχές της δεκαετίας του ’90 χάραξε την δική της ρότα στη ναυτιλία και διευθύνει σήμερα ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται πάνω από 200 πλοία.

Το έτος 2017, η Αγγελική Φράγκου συμπεριελήφθη από τους Lloyd’s ανάμεσα στους 100 πλουσιότερους του κόσμου και στις κορυφαίες 10 γυναίκες της παγκόσμιας ναυτιλίας. Η Αγγελική Φράγκου σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Farleigh Dickinson στο Νιου Τζέρσεϊ των ΗΠΑ και ακολούθως πήρε master από το Columbia University. Στη συνέχεια, το 1987 εργάστηκε ως αναλύτρια στην Republic National Bank, όπου παρέμεινε ως το 1989.

Σε ηλικία, μόλις 25 ετών αγοράζει το πρώτο της πλοίο, το Fulvia και ίδρυσε την εταιρία Franser και αργότερα την Maritime Enterprises Management. Εξαγόρασε στη συνέχεια την International Shipping Enterprises, την οποία το 2004 εισήγαγε στην δευτερογενή αγορά της Νέας Υόρκης, αντλώντας περί τα 200 εκατ. δολάρια.

Η επόμενη κίνηση ήταν εντυπωσιακή, δεδομένου εξαγόρασε τη ναυτιλιακή εταιρεία Navios της οικογένειας Δαυίδ. Η μεγάλη και εντυπωσιακή άνοδος της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης έγινε όταν εισήγαγε τις μετοχές της Navios Maritime Partners το 2007 και της Navios Maritime Acquisition ένα χρόνο αργότερα, το 2008.

Διαβάστε επίσης:
Αρθρο παρέμβαση: Ο Πιερρακάκης μπορεί να κάνει την «επανάσταση» στα Πανεπιστήμια

Γάζα: Οι νεκροί ξεπέρασαν τους 8.000

Μάχη για τον ηλεκτρικό χώρο: Τι θέλει το Υπουργείο, τι διεκδικεί η βιομηχανία