Όντας παγκόσμιος πρωταθλητής για 3η συνεχή φορά, με 50 νίκες, εκ των οποίων οι 15 σε 18 αγώνες φέτος, ήταν ταχύτερος στα ελεύθερα.

Ο Μαξ Φερστάπεν αξιοποίησε στο έπακρο τις δυο περιόδους ελεύθερων δοκιμών στο Grand Prix της Πόλης του Μεξικού. Συμπλήρωσε πάνω από 60 γύρους και ήταν ταχύτερος και στις δύο περιόδους, με χρόνους ταχύτερους από ό,τι στις ίδιες περιόδους πέρυσι, κατά 1 sec στο FP1 και κατά 1,3sec στο FP2.

Στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών συμμετείχαν πέντε νεαροί οδηγοί για πρώτη φορά με Formula 1 ως μέρος του προγράμματος “δοκιμές νέων οδηγών” που ορίζεται στους αθλητικούς κανονισμούς του πρωταθλήματος: ήταν ο Άγγλος οδηγός Όλι Μπήρμαν με Haas, ο Γάλλος Ισάκ Χάντζαρ με AlphaTauri ο Τέο Πουρσέρ με την Alfa Romeo (είχε προβλήματα με τα φρένα), ο Φρεντερίκ Βέστι με τη Mercedes και ο Τζακ Ντούχαν με Alpine. Ταχύτερος όλων ο Μπήρμαν με 1:21.313, σημείωσε τον 15ο χρόνο συνολικά.

MEXICO CITY, MEXICO – OCTOBER 27: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 on track during practice ahead of the F1 Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 27, 2023 in Mexico City, Mexico. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)

Στη 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών οι οδηγοί επικεντρώθηκαν περισσότερο σε προσομοιώσεις αγώνα με τη μέση γόμα. Χρησιμοποίησαν όμως και τη μαλακή (C5) που ήρθε για πρώτη φορά στο Μεξικό ώστε να διαπιστώσουν την ταχύτητά της ενόψει των σημερινών κατατακτήριων δοκιμών τα μεσάνυχτα (απευθείας ΑΝΤ1+). Η διαδικασία περιλάμβανε επίσης δοκιμή μιας νέας έκδοσης της γόμας C4 που αξιολογείται ενόψει του 2024. Πολλά δεδομένα αποκτήθηκαν χάρη στην εργασία των ομάδων που θα αναλυθούν τις επόμενες ημέρες, προτού ληφθεί οριστική απόφαση αν θα χρησιμοποιηθεί. Ο συνολικός αριθμός των γύρων που ολοκλήρωσαν τα πρωτότυπα ελαστικά χωρίς χρώμα στα πλαϊνά ήταν 265, σχεδόν το ένα τέταρτο του συνόλου του γύρου από τις δύο ώρες ελεύθερων δοκιμών.


Συνολικά τους περισσότερους γύρους έβαλε η μέση γόμα C4 (350 γύροι).O αρχιμηχανικός της Pirelli Σιμόνε Μπέρα τόνισε: «Μετά από δύο Σαββατοκύριακα σε μορφή Sprint, η Πόλη του Μεξικού σηματοδοτεί μια επιστροφή στο σύνηθες, με την Παρασκευή να αφιερώνεται κυρίως στην αξιολόγηση των διαφόρων γομών. Όσον αφορά τη σκληρή και τη μαλακή γόμα, δύο στοιχεία πρέπει να ληφθούν υπόψη. Το πρώτο είναι η ταχεία βελτίωση κρατήματος της πίστας, η οποία εξελίσσονταν σταδιακά σε κάθε γύρο.

Το άλλο στοιχείο είναι ο καιρός ειδικά στη δεύτερη περίοδο, επηρέασε την απόδοση των ελαστικών, ιδιαίτερα σε προσομοίωση αγώνα με πολλού γύρους προς το τέλος, όταν οι θερμοκρασίες του αέρα και της πίστας έπεσαν σημαντικά, ακόμη περισσότερο σε σύγκριση με την πρώτη περίοδο λόγω της συννεφιάς και της ψιχάλας. Όπως ήταν αναμενόμενο, η θερμική παραμόρφωση των ελαστικών και η δημιουργία σβόλων ήταν σημαντικός παράγοντας, ειδικά στην πιο μαλακή γόμα και στο εμπρός αριστερά ελαστικό. Σχετική ήταν επίσης η πτώση απόδοσης αυτό θα έχει αντίκτυπο στη στρατηγική.

Στα χαρτιά, η στρατηγική μιας αλλαγής εξακολουθεί να είναι ταχύτερη αλλά δεν αποκλείεται και αυτή των δυο αλλαγών για τις ομάδες. Όλοι θα πρέπει να υιοθετήσουν μια ευέλικτη προσέγγιση, ξεκινώντας πιθανώς τον αγώνα με ένα σαφές σχέδιο και για τις δύο επιλογές και στη συνέχεια με βάση τη συμπεριφορά των ελαστικών στο πρώτο μέρος να αποφασίσουν για τη συνέχεια. Το γεγονός ότι οι συνθήκες της πίστας θα βελτιωθούν πρέπει να ληφθεί υπόψη, καθώς θα μπορούσε να οδηγήσει σε προοδευτική μείωση του κινδύνου δημιουργίας σβόλων».

MEXICO CITY, MEXICO – OCTOBER 27: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 on track during practice ahead of the F1 Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 27, 2023 in Mexico City, Mexico. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)

Μιλώντας μετά τις δοκιμές ο Φερστάπεν τόνισε: «Νομίζω ότι ήταν ένα θετικό ξεκίνημα για το Σαββατοκύριακο, φυσικά, δεν ήταν απλό εκεί έξω σήμερα, υπάρχουν πάντα μερικά πράγματα που πρέπει να βελτιωθούν. Μπορείτε να δείτε ότι η πίστα είναι πολύ ολισθηρή και τα λάστιχα ήταν δύσκολο να επιβιώσουν σε μεγάλες διαδρομές, οπότε υπάρχουν ακόμα μερικά πράγματα στα οποία μπορούμε να δουλέψουμε. Φαινόμαστε ανταγωνιστικοί, οπότε αυτό είναι καλό, ίσως και καλύτερο από το αναμενόμενο. Στις κατατακτήριες δοκιμές οι διαφορές θα είναι μικρές αλλά ο ρυθμός του αγώνα και πάλι θα είναι μια διαφορετική ιστορία».

AUTODROMO HERMANOS RODRIGUEZ, MEXICO – OCTOBER 27: Sir Lewis Hamilton, Mercedes F1 W14 during the Mexico City GP at Autodromo Hermanos Rodriguez on Friday October 27, 2023 in Mexico City, Mexico. (Photo by Sam Bloxham / LAT Images)

Στη Mercedes είναι απογοητευμένοι ο Χάμιλτον τόνισε πως το μονοθέσιο είναι η μέρα με τη νύχτα σε σχέση με το Όστιν την προηγούμενη Κυριακή και έχουν πολύ δουλειά να κάνουν. Από την πλευρά του ο Νόρις ήταν ικανοποιημένος από τη McLaren προειδοποίησε όμως πως είναι δύσκολο να κοντράρεις τη Red Bull. Στο στρατόπεδο της Ferrari ο Σάινθ που ήταν αδιάθετος την Πέμπτη δεν πήγε καλά και δεν ήταν ευχαριστημένος σε αντίθεση με το Λεκλέρκ που ήταν όλο χαμόγελα. Ο Μονεγάσκος επισήμανε κάποια στιγμή αστείους ήχους από την υβριδική μηχανή της Ferrari.

Οι χρόνοι στο FP2 ήταν:

Διαβάστε επίσης:
Ίδρυμα “Αικ. Λασκαρίδη”: “Η ελληνική γραμματεία στην πρώιμη τυπογραφία”

Η ελληνική ναυτιλία στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο: Είχε 2.000 νεκρούς και απώλεσε 372 φορτηγά, 52 επιβατικά και 551 ιστιοφόρα πλοία

Κυριάκος Πιερρακάκης: Έως το τέλος του χρόνου η ρύθμιση για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια – Παραμένει ο στόχος της αλλαγής του άρθρου 16