Οι μετοχές της Meta υποχώρησαν περισσότερο από 4% σε επίπεδο προαγοράς την Πέμπτη, μια ημέρα αφότου η εταιρεία δημοσίευσε ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα για το τρίτο τρίμηνο του 2023, αλλά πρόσφερε επιφυλακτικά σχόλια σχετικά με την πιθανή χαλάρωση των διαφημίσεων λόγω του συνεχιζόμενου πολέμου Ισραήλ-Χαμάς.

Η Meta ανέφερε έσοδα 34,15 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το τρίμηνο, αυξημένα κατά 23% και τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης από το 2021. Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 164% στα 11,58 δισεκατομμύρια δολάρια ή 4,39 δολάρια ανά μετοχή. Όπως αναφέρει δημοσίευμα του CNBC, τόσο τα έσοδα όσο και τα κέρδη ξεπέρασαν τις προσδοκίες της Wall Street, σηματοδοτώντας μια ευπρόσδεκτη αλλαγή για τους επενδυτές μετά την πτώση του βασικού κλάδου των ψηφιακών διαφημίσεων της εταιρείας για τρία συνεχόμενα τρίμηνα το 2022.

1

Οι μετοχές της Meta αρχικά ανέβηκαν μετά την έκθεση, αλλά τα κέρδη διαγράφηκαν όταν η επικεφαλής οικονομικών της Meta Σούζαν Λι προειδοποίησε τους αναλυτές για τις απρόβλεπτες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή. Ως αποτέλεσμα της σύγκρουσης, η Meta έδωσε guidance για το τέταρτο τρίμηνο μεταξύ 36,5 και 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το εύρος είναι μεγαλύτερο από το κενό των 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων που συνήθως προσφέρει η εταιρεία.

«Παρατηρήσαμε πιο ήπιες διαφημίσεις στις αρχές του τέταρτου τριμήνου, που συσχετίζονται με την έναρξη της σύγκρουσης, η οποία αποτυπώνεται στις προοπτικές εσόδων μας για το τέταρτο τρίμηνο», είπε η Λι κατά τη διάρκεια της συνομιλίας με τους αναλυτές.

Ωστόσο, παρά την αβεβαιότητα γύρω από τον πόλεμο, πολλοί αναλυτές παραμένουν αισιόδοξοι για την απόδοση της Meta.

Οι αναλυτές της Evercore είπαν ότι «το μεγάλο αρνητικό» από την κλήση ήταν ότι η ζήτηση για διαφημίσεις επωνυμίας έχει επιβραδυνθεί ως αποτέλεσμα του πολέμου. Σημειώνουν δε ότι το Snap πρόσφερε παρόμοιο σχολιασμό στην πρόσφατη ανάλυση των κερδών του και είπε ότι δεν μοιάζει με τη διαφημιστική παύση που έλαβε χώρα μετά το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία.

«Πιστεύουμε ότι η ζήτηση για διαφημίσεις έχει ήδη αρχίσει να ανακάμπτει στη Meta», ανέφεραν σε σημείωμα την Τετάρτη, προσθέτοντας ότι «πιστεύουν ότι η βραχυπρόθεσμη ζήτηση της αγοράς διαφημίσεων θα είναι πιο ασταθής από ό,τι συνήθως».

Παρά την επιβράδυνση της ζήτησης για διαφημίσεις επωνυμίας, οι αναλυτές της Evercore είπαν ότι πολλά «δουλεύουν» στη Meta. Είπαν ότι η τεχνητή νοημοσύνη οδηγεί τη δέσμευση και το μάντρα του «έτους αποτελεσματικότητας» της εταιρείας επεκτείνεται σε χρόνια αποτελεσματικότητας.

Οι αναλυτές της Morgan Stanley δήλωσαν ότι, ενώ η Meta έχει δει κάποια παύση στη διαφήμιση επώνυμων προϊόντων, πιστεύουν ότι η εταιρεία έχει επηρεαστεί λιγότερο από άλλες. Είπαν ότι οι επενδύσεις τεχνητής νοημοσύνης της Meta και η αυξανόμενη δέσμευσή της στην Reels τους θυμίζουν την εποχή που η εταιρεία ανέπτυξε για πρώτη φορά τις πλατφόρμες Facebook και Instagram.

«Ενώ όλες οι διαφημίσεις μπορεί να επηρεαστούν από τη γεωπολιτική δραστηριότητα, η κατανομή διαφημίσεων παραμένει ένα σχετικό παιχνίδι και πιστεύουμε ότι το χάσμα διαφοροποίησης της Meta διευρύνεται έναντι των περισσότερων παρόμοιων εταιρειών», έγραψαν οι αναλυτές σε σημείωμα της Πέμπτης.

Αναλυτές της Deutsche Bank δήλωσαν ότι πιστεύουν ότι τα θεμελιώδη στοιχεία της επιχείρησης της Meta «παραμένουν τα καλύτερα στην κατηγορία τους» και μπορούν να αντέξουν τον αντίκτυπο της σύγκρουσης. Πρόσθεσαν ότι ο αγωγός της Meta είναι «πλούσιος με προϊόντα» όπως τα ανταγωνιστικά Threads του X και άλλα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που θα μπορούσαν να συμβάλουν στη δέσμευση και τα έσοδα.

«Ως εκ τούτου, έχουμε την αυξανόμενη πεποίθηση στη διατριβή της διαρκούς ανάπτυξης στη Meta παρά τη βραχυπρόθεσμη αστάθεια που σχετίζεται με τη γεωπολιτική αβεβαιότητα», έγραψαν σε σημείωμα της Πέμπτης.

Διαβάστε επίσης:
ΗΠΑ: Άλμα σε υψηλό διετίας η ανάπτυξη στο γ’ τρίμηνο – Στο 4,9% σε ετήσια βάση

Μητσοτάκης από Βρυξέλλες: Τα 4 σημεία για την αντιμετώπιση της κρίσης στη Μέση Ανατολή – Επικοινωνία με τον Αμπάς

Σχέσεις: Τι λέει ο τρόπος που κοιμάστε