Aυξάνει τη συχνότητα των παραδόσεων σε ορισμένα καταστήματα της ισπανικής αγοράς η Zara, στο πλαίσιο μιας δοκιμής που θα μπορούσε να σηματοδοτήσει περαιτέρω επιτάχυνση στην αλυσίδα εφοδιασμού της εταιρείας λιανικής.

Ειδικότερα, η εταιρεία αύξησε τις παραδόσεις σε κάποια καταστήματα στη Μαδρίτη σε τέσσερις φορές την εβδομάδα από τις παραδοσιακές δύο, σύμφωνα με δύο άτομα που γνωρίζουν το θέμα, τα οποία ζήτησαν να μην κατονομαστούν.

1

Σύμφωνα με το Bloomberg, οι πιο συχνές παραδόσεις επιτρέπουν σε εταιρείες όπως η Zara να μειώσουν τον αριθμό των λεγόμενων “χαμένων πωλήσεων”, λόγω μη διαθέσιμου αποθέματος, καθώς επιτρέπει τη διάθεση περισσότερων προϊόντων στους πελάτες.

Την ίδια στιγμή, η μοναδική οργάνωση logistics της μητρικής εταιρείας, Inditex, αποτελεί έναν από τους πυλώνες πάνω στον οποίο έχει γίνει η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής παγκοσμίως στον χώρο της μόδας από άποψη αξίας.

Ενώ οι περισσότερες μεγάλες εταιρείες ένδυσης και αθλητικών ειδών βασίζονται σε κέντρα διανομής σε διάφορα μέρη του κόσμου για την αποστολή προϊόντων σε κοντινές αγορές, τα περισσότερα από τα προϊόντα της Inditex συγκεντρώνονται στην Ισπανία για διανομή και στη συνέχεια αποστέλλονται σε μικρές συσκευασίες σε καταστήματα σε όλο τον κόσμο δύο φορές την εβδομάδα, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό.

Για να βελτιστοποιήσει την κατανομή του στοκ σύμφωνα με τις ανάγκες καθενός από τα 5.745 καταστήματά της, η Inditex χρησιμοποιεί προηγούμενα δεδομένα πωλήσεων, την τρέχουσα διαθεσιμότητα αποθεμάτων καθώς και καθημερινές παραγγελίες από τους υπεύθυνους των καταστημάτων.

Πέρσι η εταιρεία ανέπτυξε ένα νέο μοντέλο, το οποίο υπολογίζει τον βέλτιστο αριθμό μονάδων για κάθε αρχική αποστολή ενός νέου προϊόντος, σύμφωνα με την τελευταία ετήσια έκθεση της εταιρείας, παρόλο που εκπρόσωπος της Inditex αρνήθηκε να σχολιάσει.

Σε κάθε περίπτωση, η εκτέλεση των δοκιμών δεν σημαίνει ότι η εταιρεία θα καταστήσει απαραίτητα το νέο σύστημα παράδοσης μόνιμο ή θα το επεκτείνει.

Στο παρελθόν, άλλες πρωτοβουλίες, όπως οι παραδόσεις αυθημερόν, δεν είχαν αναπτυχθεί ευρέως ή είχαν εγκαταλειφθεί.

Επισημαίνεται ότι ανάλογα με τον τύπο του προϊόντος, τα καταστήματα Zara στη Μαδρίτη είναι εφοδιασμένα από πλατφόρμες logistics στις πόλεις Arteixo, Zaragoza και Meco.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Zara αντιπροσωπεύει περίπου το 32% των καταστημάτων της Inditex παγκοσμίως και το 73% των πωλήσεων.

Υπάρχουν 13 καταστήματα Zara στη Μαδρίτη, συμπεριλαμβανομένου του μεγαλύτερου της εταιρείας.

Διαβάστε επίσης: 

John Paulson: Κρίση και «προδοσία» απειλούν την αυτοκρατορία της Καραϊβικής

Μεσανατολικό: Αλλάζουν ρότα τα τάνκερ LNG;

Κωτσόβολος: Αποκλειστικές συζητήσεις ΔΕΗ με Curry’s