Η πίστα της Αμερικής (Circuit of the Americas) στο Όστιν θέτει μια σημαντική πρόκληση σε ομάδες και οδηγούς.

Η F1 άφησε τον Περσικό Κόλπο και βρίσκεται στην Αμερικάνικη Ήπειρο όπου μέσα σ’ ένα μήνα θα διεξαχθούν 4 αγώνες σε Τέξας (22/10), Μεξικό (29/10), Σάο Πάολο (5/11) και Λας Βέγκας (18/11). Ο αγώνας στο Όστιν του Τέξας και το COTA (Circuit Of The Americas) θα είναι ο 19ος της φετινής χρονιάς. Η αμερικάνικη πίστα μήκους 5513m έχει μερικά μοναδικά χαρακτηριστικά: Περιλαμβάνει 20 στροφές, εκ των οποίων μερικές με πολύ γρήγορες καμπές και δυο μεγάλες ευθείες με αντίστοιχες ζώνες DRS.

1

Το πιο χαρακτηριστικό σημείο της διαδρομής είναι η πρώτη στροφή, με έντονη ανωφέρεια, πολύ φαρδιά, που καταλήγει σε μια αριστερή στροφή 120 μοιρών, όπου πολλά μπορεί να συμβούν και συνήθως συμβαίνουν! Η τριπλέτα στροφών 3 – 6 θυμίζει την αντίστοιχη Maggots – Becketts στο Σίλβερστον, η τριπλέτα στροφών 12 – 15 θυμίζει Χόκενχαϊμ και η τριπλέτα στροφών 16 – 18, την διαβόητη στροφή 8 στην Κωνσταντινούπολη.

Λόγω της τραχύτητας του οδοστρώματος αλλά και των υψηλών ενεργειακών φορτίων, που μεταφέρουν τα ελαστικά στις γρήγορες καμπές, θα είναι διαθέσιμες οι τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας της Pirelli.

TA ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ

  • Οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους στο Circuit of the Americas: τη γόμα C2 ως P Zero λευκή/σκληρή, τη γόμα C3 ως P Zero κίτρινη/μέση και τη γόμα C4 ως P Zero κόκκινη/μαλακή.
To βάθρο του 2022 είχε οδηγούς από 3 ομάδες: Χάμιλτον, Φερστάπεν, Λεκλέρκ. Μαζί τους ο διευθυντής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της RBR, Χέλμουτ Μάρκο.
  • Η μέση και η σκληρή γόμα χρησιμοποιήθηκαν στον περσινό αγώνα. Ο νικητής του περσινού αγώνα Μαξ Φερστάπεν χρησιμοποίησε τη μέση γόμα στο πρώτο και το τελευταίο μέρος του αγώνα και τη σκληρή γόμα στο μεσαίο μέρος. Το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε δυο φορές.
  • Για πρώτη φορά στην ιστορία του το Όστιν θα διεξαχθεί και αγώνας Sprint. Αυτό σημαίνει ότι την Παρασκευή θα υπάρχει μόνο μία ώρα ελεύθερων δοκιμών και μετά κατατακτήριες δοκιμές. Το Σάββατο θα γίνει το Sprint Race (προηγείται το Shootout για να οριστεί η σειρά εκκίνησης του Sprint) ενώ το Grand Prix ως συνήθως διεξάγεται Κυριακή.
  • Ο αγώνας αυτού του Σαββατοκύριακου θα είναι το 75ο Grand Prix που θα φιλοξενηθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες. Συνολικά 11 διαφορετικές διαδρομές έχουν οργανώσει αγώνες Παγκοσμίου Πρωταθλήματος στις ΗΠΑ. Στο Watkins Glen έχουν γίνει τα περισσότερα Grand Prix – 20 συνολικά – και στην Ινδιανάπολη έχουν γίνει 19.
  • Το Όστιν έχει φιλοξενήσει τον αγώνα 10 φορές στο παρελθόν: πέντε από αυτούς τους έχει κερδίσει ο Χάμιλτον, τελευταία φορά που κέρδισε ήταν το 2017. Δέκα χρόνια νωρίτερα, στο Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών του 2007 στην Ινδιανάπολη, ο Λιούις κέρδισε τον πρώτο του αγώνα F1.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε: «Στο Όστιν ξεκινά μια σειρά τεσσάρων αγώνων – τρεις από αυτούς διαδοχικοί – στην Αμερικανική ήπειρο. Όλα αρχίζουν με το Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών: μια χώρα με σημαντική ιστορία στο  μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Η Formula 1 έχει κάνει πραγματικά αισθητή την παρουσία της στις ΗΠΑ μόνο τα τελευταία χρόνια, χάρη στις πρωτοβουλίες της Liberty Media, σε διάφορους τομείς. Το Circuit of the Americas φιλοξενεί το Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών από το 2012, με εξαίρεση το 2020 που ακυρώθηκε λόγω της πανδημίας COVID-19.

Μπορώ να περιγράψω το COTA ως μια πίστα που προσφέρει μια ολοκληρωμένη πρόκληση απαιτώντας από μεσαία έως υψηλά επίπεδα αεροδυναμικής απόδοσης. Η αριστερή πρώτη στροφή, είναι χαρακτηριστική: Έρχεται στο τέλος μιας ανάβασης 22 μέτρων, σε απόσταση μόλις 200 μέτρων.

Κάνει την εκκίνηση ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, με τους οδηγούς να επιλέγουν διάφορες κατευθύνσεις για να βρουν την καλύτερη γραμμή. Μετά από αυτή τη στροφή ακολουθεί μια αλληλουχία γρήγορων καμπών στο πρώτο τομέα μέχρι τη φουρκέτα που είναι η στροφή 11.

Στη συνέχεια ακολουθεί μια μεγάλη ευθεία που οδηγεί στο τελευταίο μέρος της πίστας, η οποία αντίθετα με το πρώτο μέρος χαρακτηρίζεται από μια σειρά πιο αργών στροφών, 90 μοιρών.

Οι δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά είναι κυρίως πλευρικές και είναι αρκετά καλά ισορροπημένες μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα, χωρίς κάποια συγκεκριμένη γωνία του μονοθεσίου να υποβάλλεται σε ιδιαίτερη πίεση. Είναι επίσης σημαντικό να έχει το μονοθέσιο καλή ελκτική πρόσφυση στην έξοδο των αργών στροφών. Παρά τη μερική ασφαλτόστρωση που έγινε πέρυσι, το οδόστρωμα εξακολουθεί να έχει πολλές ανομοιομορφίες.

Οι αναπηδήσεις μπορεί να οδηγήσουν σε ελαφριά ολίσθηση του ελαστικού,  που είναι πιθανή αιτία υπερθέρμανσης. Παρατηρείται πτώση απόδοσης λόγω τοπικής υπερθέρμανσης στο Όστιν, ενώ αντίθετα η μετατόπιση γόμας, είναι αρκετά σπάνιο φαινόμενο.

Δεν είναι ασυνήθιστο να βλέπουμε εναλλαγή από ηλιόλουστες σε βροχερές μέρες, με μεγάλο εύρος θερμοκρασιών. Ο αγώνας στο Όστιν περιλαμβάνει και Sprint, αυτό γίνεται για πρώτη φορά. Αποτελεί μια επιπλέον ευκαιρία να απολαύσουν οι θεατές – που είναι όλο και πιο ενθουσιώδεις για τη σύγχρονη F1 – θεαματική δράση».

Μετά από απουσία 5 αγώνων λόγω τραυματισμού στο χέρι ο Ρικιάρντο επιστρέφει στο κόκπιτ της Alpha Tauri.

 Με τους Φερστάπεν και Red Bull να έχουν εξασφαλίσει τη διατήρηση των τίτλων τους, το ενδιαφέρον στρέφεται στη μάχη της 2ης θέσης στους κατασκευαστές, ανάμεσα στη Mercedes και στη Ferrari. H γερμανική ομάδα έχει προβάδισμα 28 βαθμών και θεωρητικό πλεονέκτημα στο COTA, όπου μπορεί να διευρύνει τη βαθμολογική διαφορά. Βέβαια, το ίδιο ίσχυε και στο Κατάρ αλλά δεν υλοποιήθηκε στο σύνολό του, γιατί οι δυο οδηγοί της Mercedes τράκαραν μεταξύ τους στην εκκίνηση. Στους δυο επόμενους αγώνες, όμως, η κατάσταση αλλάζει, καθώς στο Μεξικό και τη Βραζιλία θεωρητικά πλεονεκτεί η Ferrari. Μένει, λοιπόν, να δούμε πώς θα εξελιχθεί αυτή η συναρπαστική μάχη. Την Κυριακή 22 Οκτωβρίου, θα διεξαχθούν δύο αγώνες την ίδια μέρα σε ώρες Ελλάδας καθώς το Sprint είναι προγραμματισμένο μετά τα μεσάνυχτα καθώς έχουμε 8 ώρες διαφορά από το Όστιν.

Στην εκπομπή «Formula 1 Show»,  που ξεκινά στις 21:00, μια ώρα πριν την απευθείας μετάδοση του αγώνα από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+, μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα μεγάλο αφιέρωμα στον Μαξ Φερστάπεν και μια συνέντευξή του μετά την κατάκτηση του 3ου τίτλου. Στην παρουσίαση της εκπομπής «Formula 1 Show» τον Τάκη Πουρναράκη και τον Πάνο Σεϊτανίδη θα πλαισιώσουν οι Μαρία Θωμά και Κώστας Λεώνης. Στις μεταδόσεις θα βρίσκονται οι Γιώργος Ανανίδας, Κώστας Λεώνης, Τάκης Πουρναράκης και Πάνος Σεϊτανίδης. Ο Τζώρτζης Μαρκογιάννης θα σχολιάζει από τη θέση του οδηγού τις προσπάθειες των συναθλητών του.

Πρόγραμμα Μεταδόσεων 19ου GP

Διαβάστε επίσης

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Το Σεπτέμβριο του ‘24