«Συνήθως, οι ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν καταφέρει να υπολογίσουν το ανθρακικό τους αποτύπωμα, γνωρίζουν που βρίσκονται και που θέλουν να πάνε. Έτσι κι αλλιώς, η απανθρακοποίηση θα αποτελέσει βασικό στοιχείο των επόμενων δεκαετιών, καθώς και έναν παράγοντα διαφοροποίησης συγκεκριμένων εταιρειών από τους ανταγωνιστές τους», επισήμανε ο Τζέρι Καλογηράτος, CEO – Capital Product Partners (CPLP), μιλώντας στο συνέδριο της Capital Link και πρόσθεσε:

«Δημοσιεύουμε μια έκθεση βιωσιμότητας κάθε χρόνο, ευθυγραμμισμένη με τους στόχους των Ηνωμένων Εθνών. Πρόκειται για μια εποικοδομητική διαδικασία. Η κοινωνική ευθύνη και διακυβέρνηση έχει σημασία για όλα τα ενδιαφερόμενη μέρη, όπως εργαζόμενους, πελάτες κ.λπ. Οι εκθέσεις επί των προτύπων ESG, παρά τις αδυναμίες τους ορισμένες φορές όσον αφορά στους ορισμούς, είναι χρήσιμες για να γίνουν καλύτερα κατανοητές οι ενέργειες των εταιρειών.»

1

Η Πολέτ Παλαιολόγου, Vice President M&O Division, South East Europe, Black Sea & Adriatic Zone – Bureau Veritas, τόνισε: «Συζητάμε τη μεταμόρφωση στο εσωτερικό της ναυτιλίας, που δεν είναι πια κάτι καινούριο. Τη ζούμε και την έχουμε άλλωστε αναλύσει πολλάκις σε συνέδρια. Η ανάγκη προστασίας του πλανήτη έχει επιφέρει αυξημένο αριθμό κανονισμών, οι οποίοι, συνδυαστικά με τη ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, δημιουργεί δισεπίλυτες εξισώσεις. Οι γεωπολιτικές ειδήσεις, στην Ουκρανία ή στη διώρυγα του Παναμά, αυξάνουν με τη σειρά τους την πολυπλοκότητα, όσο και αν η ναυτιλία είναι συνηθισμένη στις αναταραχές».

Ο Γιώργος Μαργαρώνης, CEO – Latsco Shipping Ltd., τόνισε: «Στην Ελλάδα, οι οικογενειακές επιχειρήσεις αποτελούν την ατμομηχανή της ναυτιλίας, όμως η περιπλοκότητα των κανονισμών επηρεάζουν το επιχειρησιακό πλαίσιο, δυσχεραίνοντας την επιβίωσή τους. Οι κανονισμοί απαιτούν έρευνα για τις προοπτικές συμμόρφωσης, κάτι που οδηγεί με τη σειρά του σε περισσότερες προσλήψεις και ίδρυση νέων τμημάτων.

Η τεχνολογία των εναλλακτικών καυσίμων βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Τα περισσότερα νέα σκάφη κινούνται με LNG, μια καλή αλλά αυστηρά προσωρινή λύση. Γίνεται ολοένα και δυσκολότερο να φανταστεί κανείς τον τρόπο προσαρμογής των μικρότερων σκαφών, αλλά και το αν γίνεται να κατασκευαστούν εγκαίρως οι απαραίτητες υποδομές. Πρέπει να εγκαταλείψουμε τη λογική της μοναδικής λύσης για όλα τα προβλήματα, ψάχνοντας απαντήσεις κατά περίπτωση».

Ο Σταμάτης Τσαντάνης, Chairman & CEO – Seanergy Maritime Holdings Corp. (SHIP); Founder, Chairman & CEO United Maritime Corporation (USEA), τόνισε: «Για εμάς η διαδικασία ξεκίνησε πίσω στο 2015. Δεν υπήρξε ποτέ μια τυπική διαδικασία γραφειοκρατικού χαρακτήρα, αλλά, αντιθέτως, ένα σημαντικό κομμάτι των επιχειρήσεών μας και του DNA μας. Οι στόχοι ESG μάλιστα προσφέρουν αξία στην αλυσίδα μεταφορών που αποτελεί το προϊόν που προσφέρουμε στον κόσμο.

Ακούμε αριθμούς από δισεκατομμύρια μέχρι τρισεκατομμύρια αναφορικά με το κόστος αντικατάστασης του υπάρχοντος στόλου, κάτι που σημαίνει ότι ο υπολογισμός του κόστους παραμένει σήμερα μια μαντεψιά. Δεν ξέρουμε ποια θα είναι η λύση. Πρέπει να επενδύσουμε στα τωρινά μας πλοία, πείθοντας παράλληλα τους εμπλεκόμενους να αναλάβουν το μέρος της ευθύνης που τους αναλογεί».

Ο Γιώργος Σαρόγλου, President – Tsakos Energy Navigation (TNP), τόνισε: «Η ναυτιλία δεν έχει να φοβηθεί κανέναν κανονισμό, και έχει ήδη υιοθετήσει πολλούς. Η εφαρμογή και εξακρίβωση της συμμόρφωσης είναι μια άλλη ιστορία, και είναι ένα στοιχείο απαραίτητο για τη διασφάλιση ίσων ευκαιριών. Πιστεύουμε πως ο IMO θα έπρεπε να είναι ο μοναδικός αρμόδιος νομοθέτης διεθνώς στη ναυτιλία. Εκφράζει μια ποικιλόμορφη και πολυεθνική κοινότητα, κυβερνήσεις αλλά και ΜΚΟ. Αν αφήσουμε την κάθε χώρα ή περιοχή να επιβάλει διαφορετικούς νόμους, αυτό θα δημιουργήσει μια αγορά δύο ταχυτήτων, σύγχυση και επιπλέον κόστος που θα επιβαρύνει τον τελικό καταναλωτή».

Διαβάστε επίσης:

Πάνος Λασκαρίδης: Πάνω από 30 εκατ. ευρώ οι δωρεές του προς το Πολεμικό Ναυτικό!

Drewry: Στα 1.369,06 δολάρια η μεταφορά κοντέινερ

Στη Θεσσαλονίκη για πρώτη φορά το «Celestyal Journey»