Σταθερά ανοδική πορεία ακόμη και σε περιόδους κρίσης εμφανίζει η Mapei Ελλάς, με τον τζίρο της να υπερδιπλασιάζεται μέσα σε μια πενταετία.

Η εν Ελλάδι θυγατρική της ιταλικής Mapei, μιας εκ των κορυφαίων εταιρειών δομικών υλικών με τζίρο 4,2 δισεκ. ευρώ (2022) και 90 εργοστάσια σε όλο τον κόσμο, όχι μόνο εμφανίζεται ανθεκτική στις κρίσεις, αλλά έχει καταφέρει να καταστεί εξαγωγικό κέντρο για την ευρύτερη περιοχή.

1

«Η επένδυση στην Ελλάδα έχει εξελιχθεί σε ιδιαίτερης στρατηγικής σημασίας για τη Mapei» επεσήμανε η Veronica Squinzi ιδιοκτήτρια και CEO του ιταλικού πολυεθνικού ομίλου, σε δημοσιογραφική ενημέρωση χθες στην Αθήνα.

Η Mapei Ελλάς ιδρύθηκε το 2001 ως αμιγώς εμπορική εταιρεία. Το 2010 σε μια περίοδο που η χώρα έμπαινε στα «πέτρινα χρόνια» των μνημονίων η Mapei μπήκε στην παραγωγή  με την κατασκευή εργοστασίου στη Ριτσώνα.

Σήμερα εξετάζει τη δημιουργία ενός δεύτερου εργοστασίου στην περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Ανοιχτό το ενδεχόμενο εξαγορών στην Ελλάδα

Παράλληλα ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο επέκτασης μέσω εξαγοράς, μιας πρακτικής που η μητρική έχει αξιοποιήσει στο έπακρο κάνοντας 18 εξαγορές τα τελευταία χρόνια  για να μεγαλώσει το αποτύπωμά της παγκοσμίως.

«Οι εξαγορές είναι σημαντικές γιατί μας επιτρέπουν να μπαίνουμε ταχύτερα σε νέες αγορές και να ενισχύουμε τη θέση μας» τόνισε η κ. Squinzi συμπληρώνοντας ότι και στην Ελλάδα αυτό μπορεί να συμβεί αν βρεθούν επιχειρήσεις που ταιριάζουν με τη φιλοσοφία ανάπτυξης της Mapei.

Πάντως στην Ελλάδα παρά τις κρίσεις η εταιρεία, η οποία βάσει τζίρου είναι τρίτη στην αγορά, διαγράφει ανοδική πορεία.

Οι ανατιμήσεις δεν φρέναραν τη ζήτηση

«Η ζήτηση είναι πάντα ανοδική. Εκτός από την περίοδο της πανδημίας ακόμη και στις περιόδους της κρίσης με τη χαμηλή οικοδομική δραστηριότητα δεν είχαμε ποτέ πτώση» επεσήμανε ο επικεφαλής της Mapei Ελλάς, κ. Σπύρος Παπαγιαννάκης.

Ούτε οι ανατιμήσεις στις οποίες έχει προχωρήσει μετά την εκτίναξη των τιμών των πρώτων υλών δεν έχουν βάλει φρένο στη ζήτηση, καθώς αυτή είναι συνάρτηση τόσο των μεγάλων έργων στα οποία συμμετέχει (Μετρό Αθήνας, γέφυρες στην Εγνατία οδό), αλλά και των ξενοδοχειακών μονάδων σε τουριστικές περιοχές.

«Ο τουριστικός τομέας έχει μακροχρόνιο σχεδιασμό και δεν σταματά» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαγιαννάκης.

Ο τζίρος αναπτύσσεται κάθε χρόνο με ανάπτυξη 15-25% και φέτος εκτιμάται ότι η χρονιά θα κλείσει στα 35 εκατ. ευρώ.

Οι πιο δυνατές αγορές της Mapei είναι η Αθήνα, η Κρήτη αλλά και άλλες τουριστικές περιοχές όπως η Ρόδος.

Η βόρεια Ελλάδα ανεβαίνει σταθερά τα τελευταία χρόνια με την εταιρεία να προχωρά πρόσφατα στο άνοιγμα υποκαταστήματος στη Θεσσαλονίκη.

Εξαγωγικός κόμβος η Ελλάδα

Η εξαγωγική δραστηριότητα είναι έντονη, καθώς η Mapei Ελλάς εξάγει σε Λίβανο, Ισραήλ, Κύπρο, Μάλτα και Αλβανία.

Με τις νέες γεωπολιτικές συγκρούσεις στην περιοχή του Ισραήλ, η Mapei δεν αναμένει να επηρεαστεί.

Δεν διαθέτει εργοστάσιο στο Ισραήλ, ενώ όπως είπε ο κ. Παπαγιάννακης, οι τουριστικές ροές και σε κάποιες περιπτώσεις η μετεγκατάσταση από Λίβανο και Ισραήλ προς την Κύπρο δείχνουν περισσότερο προς ανάπτυξη.

Όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης οι επενδύσεις στην Ελλάδα είναι αυτές που έχουν οδηγήσει στη  μεγέθυνση της εταιρείας, που σε κάποια προϊόντα αλλά και στο B2B είναι leader της αγοράς.

Επενδυτικό πλάνο 30 εκατ. ευρώ σε μια επταετία

Από το 2016-2023 έχουν υλοποιηθεί επενδυτικό πλάνο ύψους 30 εκατ. ευρώ.

«Επενδύουμε ασταμάτητα και αυτό είναι κάτι που το χρωστάμε στην οικογένεια -30 εκατ. Ευρώ επενδύσεις. Ασταμάτητα παρά την κατάσταση της χώρας και το χρωστάμε στην οικογένεια Squinzi που δεν φοβήθηκε την κρίση στη χώρα.

Από το 2013-2023 η εταιρεία είχε 190 εκατ. ευρώ πωλήσεις αποδίδοντας πίσω σε ΦΠΑ και φόρους 18,5 εκατ. ευρώ και 25,6 εκατ. ευρώ  σε μισθούς και κοινωνικές εισφορές. Οι εργαζόμενοι επτά χρόνια πριν ήταν 50 και σήμερα είμαστε 94» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαγιαννάκης.

Για το 2024 η εταιρεία έχει προγραμματίσει επένδυση ύψους 3 εκατ. ευρώ σε μηχανήματα παραγωγής υγρών παστωδών προϊόντων ενώ φέτος ολοκλήρωσε στρατηγικής σημασίας επένδυση μονάδας θραύσης ανθρακικού ασβεστίου ύψους 4,5 εκατ. ευρώ.

Η επένδυση αυτή ενισχύει τη θέση της εταιρείας στον κλάδο μειώνοντας το κόστος παραγωγής βελτιώνοντας την αυτονομία και τη διαπραγματευτική της δύναμη.

H τρίτη γενιά στο «τιμόνι» της πολυεθνικής

H Mapei, ιδρύθηκε το 1937 και σήμερα διοικείται από την τρίτη γενιά, τη Veronica Squinzi και τον αδελφό της.

Η διαδικασία της διεθνοποίησης ξεκίνησε το 1978 από τον Καναδά όπου ιδρύθηκε η πρώτη θυγατρική.

Έκτοτε μέσα από πράσινες επενδύσεις και εξαγορές η Mapei είναι σήμερα παρούσα σε 57 χώρες, με 90 εργοστάσια και 32 εργαστήρια.

Όπως είπε η επικεφαλής του ομίλου ένας από τους πυλώνες ανάπτυξης είναι το γεγονός ότι αναπτύσσεται με βάση τις τοπικές ανάγκες.

Όπως χαρακτηριστικά είπε «Είμαστε Ιταλοί στην Ιταλία, Έλληνες στην Ελλάδα».

Διαβάστε επίσης:

Νικητές και χαμένοι στη μάχη των σούπερ μάρκετ

Εριέττα Κούρκουλου Λάτση: To «Ιερό Λάμα» της έκλεισε δύο χρόνια και βλέπει εξωτερικό

Βιολάντα: Τα τρικαλινά μπισκότα στις μεγάλες αλυσίδες του εξωτερικού