ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μεγαλύτερα έσοδα από τα εισιτήρια και τις κάρτες καταγράφει για το 2022 ο ΟΑΣΑ σε σύγκριση με τα προ-πανδημίας επίπεδα, ωστόσο σημαντικά αυξημένες είναι οι επιχορηγήσεις του Οργανισμού και των θυγατρικών του ΟΣΥ (έχει αναλάβει τις οδικές αστικές συγκοινωνίες) και ΣΤΑΣΥ (δημόσια εταιρεία αξιοποίησης και λειτουργίας του Μετρό Αθήνας) συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2021.
Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στα οικονομικά αποτελέσματα του ΟΑΣΑ για τη χρονιά που μας πέρασε ο οργανισμός κατέγραψε αύξηση 55% στην παροχή υπηρεσιών συγκοινωνιακού έργου, δηλαδή τα έσοδα από τις κάρτες και τα εισιτήρια, καθώς αυτά διαμορφώθηκαν από τα 135,2 εκατ.ευρώ για το 2021 στα 209,3 εκατ. Ευρώ για τη χρονιά που μας πέρασε.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε σύγκριση με τα προ-πανδημίας επίπεδα, έχοντας δηλαδή ως σημείο αναφοράς το 2019, η αύξηση των εσόδων από τα εισιτήρια για το 2022 διαμορφώθηκε στο 13,8%.
Εν τούτοις, όπως καταγράφεται στην έκθεση πεπραγμένων για το 2022, ο αριθμός των επιβιβάσεων έχει μειωθεί κατά 192,4 εκατομμύρια σε βάθος πενταετίας, χωρίς ωστόσο αυτό να επηρεάζει τα έσοδα του ΟΑΣΑ από τα εισιτήρια και τις κάρτες.
Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι παρά το γεγονός ότι ο αριθμός επιβατών έχει μειωθεί από τα 606,6 εκατ. επιβιβάσεις το 2017 στα 414,2 εκατ. επιβιβάσεις για το 2022, είναι πλέον περισσότεροι αυτοί που αγοράζουν και επικυρώνουν εισιτήρια και κάρτες.
Όσον αφορά τα συνολικά ετήσια οικονομικά αποτελέσματα του 2022 ο ΟΑΣΑ έχει κύκλο εργασιών 217,6 εκατ. Ευρώ έναντι 141,2 εκατ. Ευρώ, τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 6,5 εκατ. Ευρώ έναντι ζημιών 3,8 εκατ. Ευρώ και τα μετά φόρων κέρδη ανήλθαν στα 3,3 εκατ. Ευρώ έναντι ζημιών 6,7 εκατ. Ευρώ για την ίδια περίοδο το 2021.
Τι επιχορηγήσεις έλαβε ο ΟΑΣΑ και οι θυγατρικές του
Αυξητικά, ωστόσο, κινούνται και οι επιχορηγήσεις που έχει δώσει το Δημόσιο προς τον ΟΑΣΑ και τις θυγατρικές του για τη λειτουργία και τις έκτακτες ανάγκες τους, όπως για παράδειγμα τις αποζημιώσεις λόγω Covid και την αύξηση του ενεργειακού κόστους.
Αναλυτικότερα, οι επιχορηγήσεις έχουν αυξηθεί κατά 6,5% καθώς καθ’όλη τη διάρκεια του 2022 ανήλθαν στα 274,6 εκατ. Ευρώ έναντι των 257,7 εκατ.ευρώ που δόθηκαν το 2021.
Η μεγαλύτερη επιχορήγηση δόθηκε στη ΣΤΑΣΥ και ανέρχεται στα 113,6 εκατ. Ευρώ.
Εάν λάβουμε υπόψη το ύψος των επιδοτήσεων τα μεγαλύτερα ποσά δόθηκαν για:
- Την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης για τη ΣΤΑΣΥ (25,9 εκατ.ευρώ)
- Τη σύμβαση παραχώρησης με τα ΚΤΕΛ για τα δρομολόγια του ΟΑΣΑ για την Περιφέρεια Αττικής (25,83 εκατ.).
- Την τακτική επιχορήγηση της ΣΤΑΣΥ (25,83 εκατ.ευρώ με την αύξηση σε ετήσια βάση να διαμορφώνεται στο 17,4%)
- Την πληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών της ΣΤΑΣΥ προς τη ΔΕΗ (25,9 εκατ. Ευρώ, η οποία είναι αρκετά πιο αυξημένη σε σχέση με τις 34.004 ευρώ που είχαν δοθεί το 2021).
- Την έκτακτη στήριξη της ΣΤΑΣΥ για την ενεργειακή κρίση (26 εκατ. ευρώ)
- Τη τακτική επιχορήγηση της ΣΤΑΣΥ (25,1 εκατ. ευρώ),
- Την ενίσχυση της ΟΣΥ για την ενεργειακή κρίση (16,8 εκατ. ευρώ)
- Την επιχορήγηση του Ενιαίου Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου-ΑΣΣΚ (16,3 εκατ. ευρώ).
Διαβάστε επίσης:
Πράσινα Λεωφορεία: Υπογράφεται η σύμβαση για τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία με τον Όμιλο Κοπελούζου
ΟΑΣΑ: Επανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή της βορειοανατολικής Αττικής
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- TikTok: Δεκτή έγινε η προσφυγή του στο Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ κατά του νόμου Μπάιντεν
- Ευρωαγορές: Κλείνουν ελαφρώς υψηλότερα καθώς οι επενδυτές αναμένουν την απόφαση της Fed- η Renault σημειώνει άλμα 5%
- Μπέρμποκ: Προειδοποιεί την Τουρκία να μην επιτίθεται εναντίον των Κούρδων στη Συρία – Πυρά και κατά του Ισραήλ
- Ζελένσκι: Δεν είμαστε σε θέση να απωθήσουμε τα ρωσικά στρατεύματα από την Κριμαία