Ο Φερστάπεν πήρε αυτό το Σαββατοκύριακο τον 3ο συνεχόμενο τίτλο στην καριέρα του και δηλώνει ότι θέλει και άλλες νίκες.
Ο Μαξ Φερστάπεν το βράδυ του Σαββάτου τερματίζοντας δεύτερος πίσω από τον Πιάστρι εξασφάλισε τη διατήρηση του τίτλου για 2η συνεχή χρονιά.
Πήρε τον τίτλο για πρώτη φορά το 2021, τον διατήρησε πέρυσι, τον διατήρησε και φέτος.
Έτσι μπήκε σ’ ένα πολύ κλειστό club εκλεκτών αυτό των 3 φορές παγκόσμιων πρωταθλητών που έχει άλλα πέντε μέλη: Μπράμπαμ, Στιούαρτ, Πικέ, Λάουντα, Σένα.
Θα περίμενε κανείς χτες το βράδυ ο Φερστάπεν να είναι πιο χαλαρός. Αντίθετα εκκίνησε από την pole και πήρε τη νίκη χωρίς να πιεστεί ιδιαίτερα. Με την κούραση λόγω των συνθηκών αγώνα να είναι μεγάλη, ένας φυσιολογικός άνθρωπος θα έφερνε απλά το μονοθέσιο στον τερματισμό. Όχι όμως ο Μαξ.
Ο Φερστάπεν στον τελευταίο γύρο, πιέζοντας οριακά σημείωσε και τον ταχύτερο χρόνο, εξασφαλίζοντας έτσι και το βαθμό του ταχύτερου γύρου. Παρότι δεν τον χρειάζεται είναι ήδη πρωταθλητής.
Μάλιστα στις δηλώσεις του αμέσως μετά ξεκαθάρισε ότι θέλει να κερδίσει και στους 5 αγώνες που απομένουν σε Αμερική (2), Μεξικό Βραζιλία, ΗΑΕ.
Ο γιος του Γιος βρίσκεται στο απόγειο της καριέρας του. Μόλις εννέα χρόνια μετά το ντεμπούτο του στη Fοrmula 1, σαρώνει τα πάντα φέτος.
Σε 17 αγώνες έχει πετύχει: Δεκαέξι τερματισμούς στη δυάδα, δεκατέσσερις νίκες – δέκα συνεχόμενες – δέκα pole positions, επτά ταχύτερους γύρους, δυο στα τέσσερα στα Sprint.
Πόσο καλύτερα μπορεί να κυλήσει μία σεζόν από αυτή που απολαμβάνει φέτος; Σίγουρα όχι πολύ. Στα 26 του χρόνια ο Μαξ είναι περιζήτητος. Τίποτα δεν προμήνυε, όταν παιδί ακόμη ακολούθησε τον πατέρα του, μετά τον χωρισμό των γονιών του, μια τέτοια εξέλιξη. Ότι θα γίνει κορυφαίος σε παγκόσμιο επίπεδο.
Προφανώς τις βάσεις έβαλε ο άλλοτε οδηγός της Formula 1, Γιος Φερστάπεν, που με τη σειρά του δεν υπήρξε ποτέ πρότυπο καλής συμπεριφοράς ή κορυφαίου αθλητή.
Κατάφερε, όμως, να δημιουργήσει έναν μεγάλο πρωταθλητή, αυτό του πιστώνεται.
Ο Μαξ Φερστάπεν είναι ο νεότερος σε ηλικία οδηγός (17 ετών τότε) που συμμετείχε σε Γκραν Πρι Formula 1. Έναν χρόνο αργότερα, στα 18 του, έγινε στην Ισπανία το 2016 ο νεότερος οδηγός που κερδίζει αγώνα.
Η πρώτη του νίκη έμελλε να συνοδευτεί από άλλες 48 έως σήμερα. Έχει 3 παγκόσμιους τίτλους σε μια ηλικία που οι συνομήλικοί του και κατ’ επέκταση αντίπαλοί του έχουν ελάχιστη εμπειρία σε αυτό το επίπεδο, ενώ ο Ολλανδός μετρά 180 εκκινήσεις.
Έχει «ψηθεί», έχει φάει τα μούτρα του, έχει περάσει τόσες φορές τα όρια, που πλέον μπορεί να τα διακρίνει και να τα τηρεί.
Το παρατσούκλι «Crash-tappen», που τον συντρόφευε τα πρώτα χρόνια, δεν έχει αντίκρισμα πλέον, ενώ η εμπειρία του εξασφαλίζει ακόμα μία υπερπολύτιμη γνώση: αυτή της διαχείρισης των ελαστικών.
Ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull Άντριαν Νιούι (o καλύτερος αεροδυναμιστής στη Formula 1) έχει τονίσει πως η ικανότητα του πρωταθλητή να αξιοποιεί στο έπακρο τη δυναμική των ελαστικών αποτελεί ένα από τα πιο δυνατά του σημεία.
Έχει εμμονή με το κυνήγι της απόλυτης απόδοσης και η πεισματική άρνησή του να αφήσει οτιδήποτε- ούτε καν τον βαθμό του γρήγορου γύρου- καταδεικνύει πως κάθε φορά που βγαίνει στην πίστα θέλει να είναι μπροστά από όλους. Δικαίως η ομάδα είναι επικεντρωμένη γύρω του σε όλα τα επίπεδα και του προσφέρει μια σταθερή απόδοση στο πέρασμα του χρόνου, με πρόσωπα-κλειδιά, που ξέρουν τον δρόμο προς την κορυφή και ταυτόχρονα δηλώνουν… αιώνια πίστη στην ομάδα.
Με αλάνθαστα και γρήγορα pit stop, με σωστές στρατηγικές και με τον έτερο οδηγό της ομάδας Σέρτζιο Πέρεζ περιθωριοποιημένο, η RB19 σαρώνει τον ανταγωνισμό και αγώνα με τον αγώνα διαφαίνεται ότι μόνο αντιγράφοντας μπορούν να τους πλησιάσουν οι αντίπαλοι. Την ίδια στιγμή το συμβόλαιο του Φερστάπεν γράφει «έως και το 2028»
Αυτή είναι η τρομερή χρονική συγκυρία, ο Μαξ βρίσκεται στο απόγειο της καριέρας του στην καλύτερη φάση μιας σπουδαίας ομάδας: Η Red Bull Racing αποδίδει τα μέγιστα, ενώ ταυτόχρονα ο ανταγωνισμός φέτος αποδεικνύεται κατώτερος των περιστάσεων.
Η Mercedes επέμεινε σε λάθος σχεδιαστικό concept και πέταξε δύο χρονιές στα σκουπίδια, η Ferrari έκανε αλλαγές προσώπων σε λάθος χρόνους, η McLaren αντέγραψε με καθυστέρηση την RB19, ενώ η Aston Martin, που το έκανε από νωρίς, ήταν τόσο πίσω πέρυσι, που δεν θα μπορούσε να αποτελέσει αντίπαλο δέος από τη μία ημέρα στην άλλη.
Ακόμα κι αν στην πορεία της σεζόν η ψαλίδα μίκρυνε υπέρ της McLaren, η Red Bull φαντάζει να έχει τα πάντα υπέρ της εν όψει 2024 και ο Φερστάπεν είναι φαβορί για τέταρτο σερί τίτλο.
Θα μπορούσε κάλλιστα, χωρίς να κινδυνέψει να χάσει το πρωτάθλημα φέτος, να παρατείνει για κάναν μήνα τις διακοπές του στη Σαρδηνία με την Κέλι Πικέ (κόρη του Νέλσον Πικέ, τρεις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή) και να εμφανιστεί κατευθείαν στο Τέξας χωρίς να χάσει το προβάδισμα στη βαθμολογία.
Αλλά αυτό δεν είναι στον χαρακτήρα του Μαξ, που τα θέλει όλα στο max. Δεν θα μας εκπλήξει αν πάρει άλλες 5 νίκες στους 5 τελευταίους φετινούς αγώνες. Γίνονται;
Διαβάστε επίσης:
F1 Κατάρ: Νίκη Φερστάπεν, σύγκρουση Mercedes!
F1 Κατάρ: Ο Φερστάπεν στην pole!
GP Κατάρ: Φωτεινές νύχτες στην έρημο!
Δείτε πώς διαμορφώνονται οι χάρτες των αποτελεσμάτων για δήμους και περιφέρειες
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike