Με έντονο φθινοπωρινό κλίμα, έχοντας ως προορισμό την όμορφη Στερεά Ελλάδα και επίκεντρο την πόλη του Καρπενησίου.

Παρά τη δυνατή βροχή, τις ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής λόγω καιρικών συνθηκών και τεχνικών προβλημάτων, αλλά και την αντικατάσταση αυτοκινήτων με πιο καινούργια, ώστε να ανταπεξέλθουν καλύτερα στα περίπου 550 χιλιόμετρα που θα ακολουθούσαν, 60 πανέμορφα κλασικά αυτοκίνητα και πληρώματα από την Ελλάδα και άλλες χώρες της Ευρώπης, με το παλαιότερο να είναι ένα MG του 1950, παρατάχθηκαν στο χώρο της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας, και εκκίνησαν για το πρώτο σκέλος με προορισμό την Ευρυτανία, υπό το βλέμμα τοπικών παραγόντων και χορηγών της εκδήλωσης.

1

Η εκκίνηση δόθηκε από τον Αντιπρόεδρο της FIVA-Τεχνικής Επιτροπής, κύριο Laurent Heriou, που συμμετείχε και εκείνος με τη σύζυγό του στην κατηγορία Touring, ενώ από τα πρώτα χιλιόμετρα φάνηκε ξεκάθαρα, ότι τα πληρώματα των δύο κατηγοριών Classic Regularity και Touring, θα είχαν έντονο συναγωνισμό, σε μια  πανέμορφη διαδρομή με πολλές ειδικές δοκιμασίες και χρονομετρήσεις, που επιμελήθηκαν ο έμπειρος αλυτάρχης κ. Άγγελος Κουνέλης με τους συνεργάτες του.

Η διαδρομή της πρώτης μέρας διέσχισε όμορφες περιοχές της Φθιώτιδας και περιλάμβανε μια στάση για έλεγχο χρόνου στην κεντρική πλατεία της Μακρακώμης, όπου ο Δήμος υποδέχθηκε τους συμμετέχοντες με σνακ και αναψυκτικά.

Ακολούθησαν μαγευτικές διαδρομές με ειδικές δοκιμασίες, από τον Άγιο Γεώργιο και τον Τυμφρηστό, με τελικό προορισμό το Καρπενήσι και το ξενοδοχείο Montana, που ήταν το επίκεντρο του αγώνα καθ’ όλη τη διάρκειά του. Τα αποτελέσματα της πρώτης μέρας που δίνονταν live από την Anube/Regularity Master, επιβεβαίωσαν ότι στην κατηγορία Regularity περισσότερα από 10  πληρώματα ήταν ικανά να διεκδικήσουν την καραμούζα, παραδοσιακό έπαθλο του Διεθνούς Ράλι της ΦΙΛΠΑ, με ελάχιστες διαφορές στις ποινές για τους πέντε πρώτους Δημακαρέα-Abastado, Κατοχιανό-Χρηστακέα, Crucifix-Σταυρόπουλο, Κοφινά-Κοφινά και Andonov-Andonova.

H κατηγορία Touring από πολύ νωρίς εξελίχθηκε σε οικογενειακή υπόθεση, με το πλήρωμα των πατέρα και γιού Χρυσανθόπουλου, να ξεχωρίζουν, έχοντας πίσω τους με μεγάλη διαφορά τους Κλουκίνα-Λάμπρου, τους περσινούς νικητές Φίλη-Ξηρό και τους Οικονόμου-Αντωνάτου. Η δεύτερη μέρα του Διεθνούς Ράλλυ ΦΙΛΠΑ εκκίνησε πανηγυρικά από την κεντρική πλατεία του Καρπενησίου με την παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Ευρυτανίας και του Δημάρχου Καρπενησίου, και ήταν πολλοί οι φίλοι που θαύμασαν από κοντά τις κλασικές καλλονές-πρωταγωνίστριες του αγώνα, ενώ πολλά από τα πληρώματα μοιράστηκαν με το κοινό τις εμπειρίες τους και έδωσαν πληροφορίες για τα αυτοκίνητά τους.

Η πανέμορφη διαδρομή 132 χλμ. που διέσχισαν οι αγωνιζόμενοι πέρασε από το Βελούχι, τα Αμπέλια, τη Βίνιανη, τα Καπνοχώρια και κατέληξε στην Επισκοπή, όπου υπήρχε προγραμματισμένο μεσημεριανό γεύμα.

Οι αγωνιζόμενοι στην Touring είχαν ελεύθερη επιστροφή, ενώ τα πληρώματα της Classic Regularity, μετά την μικρή ξεκούραση ξεκίνησαν για ένα συγκλονιστικό από πλευράς διαδρομών και τοπίου σκέλος, περνώντας από την Τσέρκοβα, τον Ασπρόπυργο, τον Προυσσό, το Μεγάλο & Μικρό Χωριό και κατέληξαν αργότερα πίσω στο Καρπενήσι.

Μετά το τέλος της δεύτερης μέρας, την πρωτοπορία της Classic Regularity πήραν οι Crucifix-Σταυρόπουλος, με μικρή διαφορά από τα υπόλοιπα 4 πληρώματα Δημακαρέας-Abastado, Andonov-Andonova, Κατοχιανός-Χρηστακέας και Κατσαούνης-Μανσόλας, όλοι τους με κάτω από 50 βαθμούς ποινής.

Στην Touring δεν άλλαξε κάτι με τους Νίκο και Στέλιο Χρυσανθόπουλο να προηγούνται με διαφορά, ενώ στην πρώτη τετράδα πλασαρίστηκε με αξιώσεις για το βάθρο, το πλήρωμα Σουραλή-Καουτσκής.

Την τρίτη και τελευταία μέρα του αγώνα, η δράση ξεκίνησε κάτω από δυνατή βροχή στο ξενοδοχείο Montana, με τα αυτοκίνητα να διέρχονται από εξίσου μαγευτικά τοπία της Ευρυτανικής γης, Παππαδιά, Δάφνη, Βίνιανη, Κερασοχώρι, Άγιος Προκόπιος με κατεύθυνση την εντυπωσιακή Γέφυρα της Τατάρνας, όπου υπήρχε σταθμός ελέγχου χρόνου και η Αντιδήμαρχος Αγράφων μοίρασε στους αγωνιζόμενους τοπικά προϊόντα και μίλησε για την ιστορία της γέφυρας.

Μετά τη μικρή στάση για ξεκούραση, και με την Touring να έχει τερματίσει τον αγώνα και να απολαμβάνει την εκπληκτική θέα, η Classic Regularity ξεκίνησε το τελευταίο σκέλος, κυκλώνοντας την πανέμορφη Λίμνη Κρεμαστών, μέσω Αλευράδας, Λουτρών, Χαραυγής, Νέα Βίνιανη, Καλεσμένο και τερματισμό στο Καρπενήσι.

Τα πληρώματα κάλυψαν συνολικά Ε.Δ.Α. συνολικού μήκους 193χλμ. (Classic Regularity) και 97 χλμ.(Touring), και νικητές του 51ου Διεθνούς Ράλ της ΦΙΛΠΑ αναδείχθηκαν στην Classic Regularity οι Μ. Δημακαρέας-Α. Abastado με Golf GTI του 1985, δεύτεροι οι Γ. Κατοχιανός-Γ. Χρηστακέας με Innocenti Mini του 1973, και τρίτοι οι G. Andonov-J. Andonova με Mercedes Benz 200E του 1992.

Στην κατηγορία Touring, πρώτοι τερμάτισαν οι Ν. Χρυσανθόπουλος-Σ. Χρυσανθόπουλος με Fiat 127 του 1979, δεύτεροι οι Ι. Κλουκίνας- Γ. Λάμπρου με Lotus Elan του 1992, και τρίτοι οι Ε. Φίλης-Τ. Ξηρός με Porsche 356B του 1961.

Στην κατηγορία Porsche Cup, για τον εορτασμό των 75 χρόνων της μάρκας, νικητές αναδείχθηκαν στην κατηγορία Classic Regularity, οι Ι. Κατσαούνης-Μ, Μανσόλας με\ 911 του 1965, δεύτεροι οι Χ. Διαμαντόπουλος-Γ. Γιαννίτσιος με 924 του 1981 και τρίτοι οι Ν. Παλυβός-Α. Παλυβός με 911Τ του 1972., ενώ στην κατηγορία Touring πρώτοι τερμάτισαν οι Ε. Φίλης-Τ. Ξηρός με 356Β του 1961, δεύτεροι οι Α. Σινάνογλου- Α. Σινάνογλου με 911S του 1977 και τρίτοι οι Λ. Παπάζογλου-Μ. Νικολοπούλου με 914 του 1970.

Η Hyundai Ελλάς υποστήριξε την διοργάνωση του 51ου Διεθνούς Ράλλυ ΦΙΛΠΑ με την παροχή οχημάτων TUCSON και SANTA FE, καθώς αποτελούν ιδανικά μέσα μετακίνησης και για ειδικές διαδρομές όπως αυτές που ακολούθησαν τα κλασικά οχήματα διασχίζοντας υπέροχα δάση και μαγευτικές τοποθεσίες με προορισμό το Καρπενήσι που αποτέλεσε το επίκεντρο του αγώνα καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης.

Διαβάστε επίσης

GP Κατάρ: Φωτεινές νύχτες στην έρημο!

Porsche Carrera Panamericana!

Lamborghini Huracan και Ferrari Portofino Μ προκάλεσαν το τραγικό δυστύχημα με τους δύο νεκρούς [εικόνες]