ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Ο ΔΕΣΦΑ και η κρατική εταιρεία μεταφοράς φυσικού αερίου της Βόρειας Μακεδονίας Nomagas υπέγραψαν σύμβαση, την Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου, για την επίβλεψη της κατασκευής του διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας-Βόρειας Μακεδονίας (IGNM) στο τμήμα της γειτονικής χώρας, σε συνέχεια της κυβερνητικής συμφωνίας για την κατασκευή του έργου που υπογράφηκε τον Μάρτιο του 2021.
Η σύμβαση αφορά στην επίβλεψη της κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου μήκους 68 χιλιομέτρων εντός της επικράτειας της Βόρειας Μακεδονίας, που θα αποτελέσει τμήμα του διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου μήκους 123 χιλιομέτρων μεταξύ Βόρειας Μακεδονίας και Ελλάδας και αναμένεται να είναι έτοιμος στα τέλη του 2024.
Ο ΔΕΣΦΑ αναδείχθηκε σε ανάδοχο της σχετικής σύμβασης μετά από ανοιχτή διαγωνιστική διαδικασία της Nomagas, στην οποία συμμετείχαν 4 εταιρείες. Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία πρόκειται να χρηματοδοτήσει το έργο με επιχορήγηση 2,475 εκατ. ευρώ μέσω του επενδυτικού πλαισίου Δυτικών Βαλκανίων (WBIF), επέβλεψε τη σχετική διαδικασία.
Ο αγωγός θα εκτείνεται από τη Νέα Μεσημβρία στο Νεγκοτίνο μέσω του σημείου Ευζώνων/Γευγελής, συνδέοντας τα εθνικά συστήματα μεταφοράς φυσικού αερίου της Ελλάδας και της Βόρειας Μακεδονίας, που διαχειρίζονται οι ΔΕΣΦΑ και Nomagas αντίστοιχα.
Η αρχική του χωρητικότητα θα είναι 1,5 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως, με δυνατότητα επέκτασης στα 3 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως, ενώ έχουν πραγματοποιηθεί μελέτες ώστε ο αγωγός να υιοθετήσει τις κατάλληλες προδιαγραφές για τη μεταφορά πράσινου υδρογόνου.
Η συγκεκριμένη επένδυση, η οποία έχει χαρακτηριστεί ως Έργο Αμοιβαίου Ενδιαφέροντος από την Ενεργειακή Κοινότητα, θα ενισχύσει σημαντικά την ασφάλεια εφοδιασμού της Βόρειας Μακεδονίας.
Ο αγωγός θα επιτρέψει στη γειτονική χώρα να προχωρήσει σε περαιτέρω διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού της και να δημιουργήσει πρόσθετους ενεργειακούς διαδρόμους, θέτοντας τις βάσεις για περαιτέρω ολοκλήρωση της αγοράς φυσικού αερίου τόσο στην περιοχή των Δυτικών Βαλκανίων όσο και στην ΕΕ.
Παράλληλα, το έργο ενισχύει περαιτέρω τον ρόλο της Ελλάδας ως ενεργειακής πύλης της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, με τη μεταφορά φυσικού αερίου από το ελληνικό Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου στη Βόρεια Μακεδονία και από εκεί στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Διαβάστε επίσης:
Δάιος Πλαστικά: Συγκυριακή υποχώρηση επιδόσεων στο α’ εξάμηνο
Attica Group: Η νέα σύνθεση του ΔΣ και η ιδιότητα κάθε μέλους