ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μια αγορά κοντά στα 400 δισεκατομμύρια ευρώ (426,8 δισεκατομμύρια δολάρια) θα σχηματίσει ο κλάδος της ομορφιάς μέχρι το 2030 από 270 δισεκατομμύρια ευρώ τώρα, σύμφωνα με εκτίμηση του CEO της L’Oréal, Nicholas Hieronimus, ο οποίος βρίσκεται στη εταιρεία για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες.
Ο αυτοαποκαλούμενος «beauty junkie», αναφέρει σε συνέντευξή του ότι από τότε που ανέλαβε στην εταιρεία, η βιομηχανία ομορφιάς έχει αλλάξει δραματικά.
Εκτός άλλων, το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα κοινωνικά δίκτυα έχουν διευκολύνει τις νεοφυείς επιχειρήσεις, ο δερματολογικός τομέας έχει έρθει στο επίκεντρο, ενώ οι περισσότεροι άνδρες χρησιμοποιούν προϊόντα ομορφιάς.
Ο Hieronimus, «βλέπει» την ανάπτυξη να προέρχεται από την άνοδο των μεσαίων στρωμάτων καταναλωτών, από ανθρώπους που επιθυμούν προϊόντα υψηλής ποιότητας με υψηλότερες τιμές, καθώς και από μία διευρυνόμενη καταναλωτική βάση πέρα από τις γυναίκες και τους νέους.
Παράλληλα υπογραμμίζει ότι στοχεύει στη δειγματοληψία όλων των προϊόντων που παράγει η κορυφαία εταιρεία που διευθύνει.
«Δοκιμάζω τα προϊόντα μου, δοκιμάζω τον ανταγωνισμό απλώς για να βεβαιωθώ ότι έχουμε το καλύτερο και μερικές φορές βλέπουμε ένα ενδιαφέρον ανταγωνιστικό προϊόν στο οποίο πρέπει να προχωρήσουμε», δηλώνει χαρακτηριστικά.
Το «φαινόμενο AI» και στην ομορφιά
Όπως εκτιμά, αυτό που θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο μέλλον του κλάδου της ομορφιάς, είναι η τεχνολογία που συνεχώς εξελίσσεται και η οποία θα συμβάλει τελικώς στην αύξηση της απόδοσης των προϊόντων ομορφιάς, είτε μέσω διάγνωσης είτε μέσω εξατομικευμένων προϊόντων κατά παραγγελία.
«Ξοδεύουμε περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο ευρώ κάθε χρόνο στην τεχνολογία. Και αυτή είναι η υπόσχεσή μας να γίνουμε ο ηγέτης της τεχνολογίας ομορφιάς. Και, εδώ χρησιμοποιούμε την τεχνητή νοημοσύνη για να ενισχύσουμε τους ερευνητές μας για να εφεύρουν νέους τρόπους για τη διαμόρφωση προϊόντων», εξηγεί.
Ο ίδιος τονίζει ότι είναι ανταγωνιστικός, απαιτητικός με τον εαυτό του και απαιτητικός με τους άλλους, διότι, όπως είπε, οι στόχοι είναι πολύ υψηλοί.
«Το να είμαστε Νο1 και να αυξήσουμε τη διαφορά μας με τον ανταγωνισμό δεν είναι τόσο εύκολο. Πιστεύω στη δύναμη της ομάδας. Μου αρέσει να χτίζω δυναμικές ομάδες. Θέλω να περιβάλλω τον εαυτό μου με πολύ δυνατούς ανθρώπους που μπορεί να είναι πιο δυνατοί από εμένα στον τομέα τους», σημειώνει.
Η «μυστική» συνταγή
«Η μέση θητεία στην εταιρεία των 300 κορυφαίων διευθυντών της L’Oréal, είναι τα 18 χρόνια. Έχουμε αυτό το πολύ δυνατό σώμα ανθρώπων που μοιράζονται το ίδιο πάθος και τον ίδιο τρόπο να διευθύνουν επιχειρήσεις» σημειώνει.
«Φέρνουμε συνεχώς νέα άτομα, ακόμα και σε υψηλό επίπεδο, για να αναζωογονηθούμε.
Η μυστική συνταγή είναι η εξής: Πολύ παθιασμένοι, ανταγωνιστικοί άνθρωποι που αγαπούν την ομορφιά και περνούν καλά.
Στο επίκεντρο η βιωσιμότητα – Οι επενδύσεις
Όπως διευκρινίζει ο Hieronimus, τα στελέχη της εταιρείας ξεκίνησαν να εργάζονται επάνω σε θέματα βιωσιμότητας στις αρχές της δεκαετίας του 2000.
Αυτό οδήγησε την εταιρεία στο να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 90% ενώ αύξησε τη παραγωγή της κατά 45%.
Την ίδια στιγμή, η εταιρεία προτρέπει τους προμηθευτές της, που πρέπει να ασχοληθούν με θέματα βιωσιμότητας, να το κάνουν όσο το δυνατόν ταχύτερα.
«Επενδύουμε επίσης για να βοηθήσουμε τους καταναλωτές να συνεισφέρουν, διότι στο τέλος, για παράδειγμα, αν μιλάμε για συσκευασίες ή πλαστικό, ο καλύτερος τρόπος για να μειώσουμε το πλαστικό είναι να μυήσουμε σε αυτό όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές.
Σήμερα, το 25% των πολυτελών συσκευασιών μας είναι ανακυκλωσιμες –επαναγεμιζόμενες.
Τώρα πρέπει να πείσουμε τους καταναλωτές να «μετατραπούν», δηλώνει χαρακτηριστικά.
Ωστόσο, σημειώνει ότι «Υπάρχουν πολλές δυσκολίες. Έχουμε δεσμευτεί να διαθέτουμε συσκευασίες με 100% ανακυκλωμένο πλαστικό μέχρι το 2030.
Σήμερα η διαθεσιμότητα ανακυκλωμένου πλαστικού δεν είναι αρκετά μεγάλη για να ‘μεταμορφώσουμε’ τα πάντα. Επενδύουμε στο δικό μας VC σε νέες τεχνολογίες που θα παρέχουν απόβλητα για ανακύκλωση».
Δαπάνες για μετατροπή των συνθέσεων
Ταυτόχρονα, επισημαίνει ότι οι νεότερες γενιές δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στη βιωσιμότητα, ενώ εξετάζουν μάρκες που είναι πιο «πράσινες».
Εντούτοις, σύμφωνα με τον CEO της L’Oréal, ο καταναλωτής δεν θα θυσιάσει ποτέ την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα των προϊόντων στον βωμό της βιωσιμότητας.
Έτσι, σύμφωνα με τον Hieronimus, ένα μεγάλο μέρος του 1 δισ. που ξοδεύεται για τον μετασχηματισμού της έρευνας και της ανάπτυξής της εταιρείας, δαπανάται για τη μετατροπή των συνθέσεών της, χωρίς όμως να χάνεται η αποτελεσματικότητά τους.
Νομίζω ότι στο μέλλον, όταν μιλάμε για ανταγωνισμό, σε αυτό θα υπάρξουν νικητές», τονίζει.
Πού θα είναι η L’Oréal σε πέντε χρόνια;
Ο Hieronimus, αναφέρει ότι ο ρόλος του είναι να αναπτύξει την επιχείρηση, ενώ στόχος του είναι σε πολλά χρόνια από τώρα, η εταιρεία να βρίσκεται σε ακόμα καλύτερη κατάσταση από ό,τι ήταν.
«Πριν από μερικά χρόνια, ο ρόλος του CEO ήταν να νικάς τους άλλους, να κερδίζεις το παιχνίδι εναντίον των άλλων.
Πρέπει ακόμα να κερδίσουμε μερίδιο, αλλά όλο και περισσότερο πρέπει να συνεργαζόμαστε. Και μου αρέσει η ιδέα ότι μερικές φορές καλώ τον CEO ενός ή δύο ανταγωνιστών μας για να συνεργαστούμε στη δημιουργία λύσεων για τον κόσμο.
Μου αρέσει όταν ως κλάδος όχι μόνο φροντίζουμε να κάνουμε τους ανθρώπους να δείχνουν όμορφοι, να νιώθουν καλύτερα, αλλά και να συνεργαζόμαστε για να έχουμε θετικό αντίκτυπο στον πλανήτη», καταλήγει ο Hieronimus.
Διαβάστε επίσης:
Σταϊκούρας: Οι μεταφορές συμβάλλουν στην βιώσιμη ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή
Δύο βραβεία για τη DEMO στα ΔΕΗ ΒΙΤΕ AWARDS
Microsoft: «Πράσινο φως» στη Βρετανία για την εξαγορά-μαμούθ $75 δισ. της Activision