Σκωτσέζικο ντους έκανε χθες η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στους κατασκευαστές, καθώς παρά την αναγνώριση για τη βοήθεια που παρείχαν στη Θεσσαλία λόγω των πλημμυρών της πρόσφατης κακοκαιρία Ντάνιελ, τόσο ο Υπουργός Χρήστος Σταϊκόυρας όσο και ο Υφυπουργός Νίκος Ταχιάος αφήσαν αιχμές για τη στάση τους σε άλλα ζητήματα.

Πιο συγκεκριμένα, ο Υπουργός Υποδομών, μιλώντας σε σχετικό πάνελ για τις υποδομές σχολίασε ότι οι κατασκευαστές αναφέρονται συνέχεια στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των κατασκευών και κάνουν προτάσεις στην πολιτεία για το πως θα δοθούν οι απαραίτητες λύσεις. Χωρίς, ωστόσο, να προτείνουν τι πρέπει να κάνει ο ιδιωτικός τομέας.

1

Η παρέμβαση αυτή, που μεταφράζεται στο ότι ο ιδιωτικός τομέας δε «βάζει πλάτη» στις απανωτές κρίσεις, έχει εντούτοις και ένα δεύτερο επίπεδο ανάγνωσης, καθώς μπορεί να θεωρηθεί ως έμμεση αναφορά στο ζήτημα που έχει προκύψει μεταξύ υπουργείου και κατασκευαστών – παραχωρησιούχων για την αύξηση των διοδίων που έχει ξεκινήσει από τα μέσα Ιουλίου και για το οποίο οι διαπραγματεύσεις ακόμα συνεχίζονται.

Από την άλλη πλευρά ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος μιλώντας στο ίδιο συνέδριο, τόνισε ότι η νέα ηγεσία επιδιώκει το παιχνίδι να είναι «καθαρό» για όλους, αλλά και αυτός με τη σειρά του άφησε αιχμές τονίζοντας ότι τα ΣΔΙΤ με πληρωμές διαθεσιμότητας είναι μια πεπερασμένη τακτική και ότι το εργαλείο αυτό θα πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο για έργα κοινωνικού χαρακτήρα.

Τόνισε, δε, ότι τα ΣΔΙΤ δε θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για οδικά έργα, ενώ φωτογράφισε ως καλύτερη τακτική τις παραχωρήσεις καθώς ο παραχωρησιούχος αναλαμβάνει το κόστος.

Σχετικά με τα έργα στη Θεσσαλία από την ηγεσία ότι θα υπάρξει η δυνατότητα να συμμετέχουν όλες οι εταιρείες στις Fast Track διαδικασίες αποκατάστασης, αλλά τονίστηκε ότι «πολλά πτυχία μικρότερων τάξεων δεν είναι ίσα με ένα εβδόμης (δηλαδή τα πτυχία των μεγάλων κατασκευαστών).

Για το πως θα επηρεαστούν τα υπόλοιπα δημόσια έργα λόγω των έργων αποκατάστασης που πρέπει να γίνουν στη Θεσσαλία, ο υπουργός ανέφερε ότι δεν υπάρχει κανένα ενδεχόμενο τα υπόλοιπα εργοτάξια που έχουν στηθεί στην Ελλάδα να μείνουν παρουσιάζοντας μάλιστα την πορεία εμβληματικών έργων όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης, τον Ε65 και το Πάτρα-Πύργος.

Διαβάστε επίσης:

Συριανός (ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ): Ανάγκη αναθεώρησης των τιμολογίων στις κατασκευές

Χρήστος Παναγιωτόπουλος (ΤΕΡΝΑ): Ο τεχνικός κόσμος της χώρας δέχεται ανίερο πόλεμο λάσπης

Μιτζάλης (ΑΒΑΞ): Η υποστελέχωση των υπηρεσιών προκαλεί παρενέργειες και καθυστερήσεις στην εκτέλεση των έργων