ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Πιο συγκεκριμένα, τόνισε ότι η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών οικοδόμησε ένα τεράστιο και καινοτόμο χαρτοφυλάκιο έργων, αλλά πλέον αυτό παίζει κρυφτό με το χρόνο καθώς οι προθεσμίες υλοποίησης είναι ασφυκτικές.
Σχετικά με τη νέα ηγεσία ανέφερε ότι είναι λογικό να υπάρχει μία ρευστότητα ώστε να κατανοήσει ο κατασκευαστικός κόσμος τι ζητά ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ενώ δήλωσε ότι κύριο μέλημα είναι η εύρεση χρηματοδότησης για την υλοποίηση έργων στη Θεσσαλία.
Σχετικά με τις καταστροφές στη συγκεκριμένη περιοχή, ο κ. Ταχιάος πρόσθεσε ότι τα απαραίτητα έργα έπρεπε να είχαν παραδοθεί έως το 2025, ενώ ανέφερε ότι οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις οφείλονται κυρίως στην μελετητική ωρίμανση και όχι την κατασκευαστική διαδικασία.
Υπερασπίστηκε, δε, τον κατασκευαστικό κλάδο, καθώς σχολίασε ότι δεν πρέπει να σταυρώνεται και πρέπει επιτέλους να σταματήσει η νοοτροπία του κακού εργολάβου ή του κακού δημάρχου.
Υπερθεμάτισε, δε, την ανάγκη για τη λήψη αποφάσεων για την κατασκευαστική αγορά ενώ πρέπει να γίνουν έργα με στόχο την ανθεκτικότητα των τοπικών κοινωνιών.
Επομένως δρομολογούνται μικρότερα έργα για τοπικές κοινότητες, ώστε να προστατευτούν από πλημμύρες.
Καθαρό παιχνίδι για όλους
Σχετικά με την ταχύτητα των δημοπρατήσεων και το κόστος των έργων, ο υφυπουργός ανέφερε ότι αυτές κολλάνε κυρίως στην ελληνική δικαιοσύνη, η οποία λειτουργεί αργά. Για αυτό το λόγο ζήτησε από την μία πλευρά την κατανόηση της αγοράς, αλλά και τη σωστή προετοιμασία των ενδιαφερομένων εταιριών όσον αφορά τις προσφορές τους, ώστε να μην υπάρχουν ενστάσεις.
Για το έτερο ζήτημα των προϋπολογισμών των έργων, ο κ. Ταχιάος ανέφερε ότι στόχος της υφιστάμενης διοίκησης του υπουργείου είναι να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και να μη χρειάζονται κρατικές παρεμβάσεις.
Όλα τα παραπάνω σύμφωνα με τον υφυπουργό έχουν ως στόχο το «παιχνίδι να είναι καθαρό για όλους».
Ενώ για το θέμα των ΣΔΙΤ ανέφερε ότι δεν πρόκειται για ένα χρηματοδοτικό εργαλείο, καθώς μπορεί να μειώνεται ο κρατικός δανεισμός αλλά αυξάνεται ο ιδιωτικός, ο οποίος είναι ακριβότερος.
Πρόσθεσε, δε, ότι δεν πρέπει τα ΣΔΙΤ να εκλαμβάνονται ως χρηματοδοτικό εργαλείο, έτσι ώστε κάθε κυβέρνηση να λέει ότι έκανε μεγάλα έργα, καθώς με αυτό τον τρόπο υποθηκεύεται το μέλλον των επόμενων γενεών.
Διαβάστε επίσης:
Παραχωρήσεις: Ποιες νέες μεγάλες «μάχες» ακολουθούν μετά την Αττική Οδό – Όλοι οι πρωταγωνιστές
Σταϊκούρας: 6 δέσμες δράσεων για την υλοποίηση δημόσιων έργων
Πόσο κοστίζει η ασφάλεια για φυσικές καταστροφές
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα