Το φαινόμενο της κακοκαιρίας Daniel ήταν πρωτοφανές και ασφαλώς δεν μπορεί να αποτελεί το μέτρο στη διαστασιολόγηση των κατασκευών, τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, μιλώντας το Σάββατο στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN και την εκπομπή «Τώρα Μαζί».

Ο κ. Ταχιάος σημείωσε ότι την επόμενη ημέρα μετά το καταστροφικό πέρασμα του Daniel από τη Θεσσαλία, «ο δρόμος που θα ακολουθήσει η Κυβέρνηση είναι η ισορροπία ανάμεσα στην αντοχή των υποδομών και την ανθεκτικότητα των τοπικών κοινωνιών».

1

Ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε ότι οι αποφάσεις προς αυτή την κατεύθυνση θα είναι γρήγορες, αλλά όχι εν θερμώ και αφού προηγουμένως έχει ολοκληρωθεί η επιστημονική αξιολόγηση των επιπτώσεων της κακοκαιρίας από τους ειδικούς πραγματογνώμονες.

Ο Υφυπουργός Υποδομών επισήμανε ότι στο σχεδιασμό θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη το περιβαλλοντικό κόστος, καθώς δεν θα πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις που θα οδηγούν εν τέλει στην υποβάθμιση του περιβάλλοντος.

Ταυτόχρονα, πρόσθεσε πως κρίσιμη παράμετρος είναι η ορθολογική αξιοποίηση των οικονομικών πόρων που διαθέτει η χώρα, προκειμένου τα έργα υποδομής να ενσωματώνουν τις προκλήσεις που συνεπάγεται η κλιματική κρίση με σεβασμό στα χρήματα των φορολογουμένων και πλήρη διαφάνεια.

Αυτό που προέχει τώρα, είπε ο κ. Ταχιάος, είναι η άμεση ανακούφιση των πληγέντων, καθώς ήδη ξεκίνησε η καταβολή των αποζημιώσεων για βασικές ανάγκες και οικοσκευή, ενώ συνεχίζονται με ταχείς ρυθμούς οι αυτοψίες σε αγροτικές εκμεταλλεύσεις, επιχειρήσεις και κτιριακές υποδομές που επλήγησαν από την σφοδρή κακοκαιρία.

Για την Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης, ο κ. Ταχιάος εκτίμησε ότι το αργότερο έως τα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας θα ξεκινήσει η κυκλοφορία και των βαρέων οχημάτων, χωρίς να αποκλείει μάλιστα ότι αυτό μπορεί να γίνει και αρκετά συντομότερα, αφού την εξέλιξη του φαινομένου την υπαγορεύει η φύση.

Επίσης, ο Υφυπουργός Υποδομών υπενθύμισε ότι έγιναν παρεμβάσεις στα διόδια της Ε65, της Ιόνιας Οδού, της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου και της Εγνατίας Οδού ώστε να μην επιβαρύνεται το μεταφορικό κόστος.

Συμπλήρωσε ακόμα ότι σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογούνται μεγάλες ανατιμήσεις στις τιμές των προϊόντων, κάνοντας λόγο για φαινόμενα αισχροκέρδειας.

Σε ό,τι αφορά, τέλος, τις ζημιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ο Υφυπουργός Υποδομών ανέφερε ότι εκτείνονται σε ένα μήκος 50 χιλιομέτρων περίπου, από τον Δομοκό έως τον Κραννώνα, καθώς και στα δίκτυα που συνδέουν τη Λάρισα με τον Βόλο και τα Τρίκαλα με την Καλαμπάκα, ενώ επλήγησαν και τα συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης.

Το Σαββατοκύριακο ο κ. Ταχιάος επισκέπτεται με κλιμάκια μηχανικών τις πληγείσες περιοχές στην περιοχή της Θεσσαλίας.

Διαβάστε επίσης:

Μητσοτάκης από Θεσσαλονίκη: Θα «τρέξουμε» γρήγορα, για πρόσβαση σε ποιοτικές υπηρεσίες υγείας

Χωρίς νερό για δωδέκατη μέρα ο Βόλος – Σταθερά τα νερά της Κάρλας

ΑΔΜΗΕ-ΔΕΣΦΑ: Δυο νέοι ενεργειακοί άξονες διασύνδεσης με την Ευρώπη