Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίστηκαν το καλοκαίρι οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών σε νεότευκτα πλοία, δίνοντας έμφαση στα bulkers.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η ναυλομεσιτική Advanced Shipping & Trading κατά το διάστημα Ιουνίου-Αυγούστου 2023, οι εγχώριοι πλοιοκτήτες έκλεισαν συμφωνίες με ναυπηγεία για την κατασκευή 75 πλοίων, ενώ ορισμένες από αυτές περιλαμβάνουν option για επιπλέον έξι.

1

Αυξημένο ενδιαφέρον υπήρξε για τον κλάδο ξηρού φορτίου, καθώς έγιναν παραγγελίες 40 νέων bulkers και ακολούθησαν τα τάνκερ (29 πλοία), τα gas carries (4) και τα containerships (2).

Παραγγελίες νέων πλοίων το διάστημα Ιουνίου-Αυγούστου 2023 πηγή: Advanced Shipping & Trading
Παραγγελίες νέων πλοίων το διάστημα Ιουνίου-Αυγούστου 2023 πηγή: Advanced Shipping & Trading

Bulkers

Mεταξύ άλλων, η Alpha Bulkers της Άννας Αγγελικούση συμφώνησε με το κινεζικό ναυπηγείο Cosco Zhoushan για την κατασκευή δύο φορτηγών πλοίων χωρητικότητας 63,500 dwt, στην τιμή των 32,5 εκατ. δολαρίων έκαστο. Θα τα παραλάβει το 2026.

Η εταιρεία του Dynacom του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου υπέγραψε συμφωνία για τη κατασκευή 8 bulkers χωρητικότητας 85,000 dwt, με κόστος 37 εκατ. δολάρια έκαστο. Η παράδοση τους θα ξεκινήσει το 2025 και θα ολοκληρωθεί το 2027.

Σύμφωνα με την Advanced Shipping & Trading, η Atlantic Bulk Carriers της οικογένειας Κουμάνταρου, προχώρησε στην παραγγελία τριών bulkers χωρητικότητας 63,500 dwt, που θα κατασκευαστούν σε κινεζικό ναυπηγείο και θα παραδοθούν το 2025. Το κόστος τους θα ανέλθει σε 32 εκατ. δολάρια έκαστο.

Η ελληνικών συμφερόντων JME Navigation έχει παραγγείλει δύο bulkers χωρητικότητας 64,000 dwt σε κινεζικό ναυπηγείο, τα οποία θα παραλάβει το 2025. Το κόστος κατασκευής δεν έχει γίνει γνωστό.

Οι εταιρείες συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, Cardiff Marine και TMS Dry, παρήγγειλαν συνολικά, σύμφωνα με την Advanced Shipping & Trading, έξι bulkers το καλοκαίρι, τα οποία θα κατασκευαστούν στο κινεζικό ναυπηγείο Chengxi Shipyard.

Η ναυτιλιακή εταιρεία Globus Maritime συμφερόντων του Αθανάσιου Φειδάκη συνεχίζει την ανανέωση του στόλου της με την παραγγελία δύο ακόμη πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, αυξάνοντας τα υπό κατασκευή πλοία της σε πέντε.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία έκλεισε συμφωνία για την κατασκευή δύο bulkers υψηλής απόδοσης καυσίμων, χωρητικότητας 64,000 dwt έκαστο, τα οποία θα κατασκευαστούν σε γνωστό ιαπωνικό ναυπηγείο. Η παράδοσης τους ορίστηκε για το το δεύτερο εξάμηνο του 2026.

Το κόστος τους θα κυμανθεί στα 75,5 εκατ. δολάρια και η επένδυση θα χρηματοδοτηθεί μέσω δανεισμού και ιδίων κεφαλαίων.

Τάνκερ

Σε μία κίνηση έκπληξη, η ναυτιλιακή Chemnav Shipmanagement συμφερόντων του εφοπλιστή Παύλου Κορώνη προχώρησε το καλοκαίρι  σε νέα παραγγελία τάνκερ μετά από 17 χρόνια.

Σύμφωνα με την Advanced Shipping & Trading, έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας K Shipbuilding για την κατασκευή δύο τάνκερ MR χωρητικότητας 50,000 dwt.

To κόστος κατασκευής τους θα ανέλθει στα 47 εκατ. δολάρια έκαστο, θα διαθέτουν scrubber και θα παραδοθούν στη ναυτιλιακή το πρώτο εξάμηνο του 2025.

Η οικογένεια Προκοπίου, μέσω της Dynacom Tankers παρήγγειλε δύο δεξαμενόπλοια VLCC, αξίας 115 εκατ. δολ. έκαστο στο ναυπηγείο New Times της Κίνας, τα οποία θα παραλάβει το 2026.

Η ναυτιλιακή εταιρεία Evalend Shipping του Κρίτωνα Λεντούδη, υπέγραψε συμφωνία με το ναυπηγείο Yangzijiang Shipbuilding για τη ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων, συνολικής αξίας 200 εκατομμυρίων δολαρίων. H παράδοση του ορίστηκε για το 2026.

Με έως και τέσσερα νέα τάνκερ θα ενισχύσει τον στόλο της η ναυτιλιακή Atlas Maritime, συμφερόντων του εφοπλιστή Λέοντα Πατίτσα.

Σύμφωνα με την ναυλομεσιτική, η εταιρεία έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο DH Shipbuilding της Νοτίου Κορέας, για την κατασκευή αρχικά δύο και με option για δύο ακόμη δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 158,000 dwt.

Τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με scrubber και το κόστος τους θα ανέλθει σε 84 εκατ. δολάρια έκαστο.

Η παράδοση τους στη ναυτιλιακή προγραμματίστηκε για την διετία 2025-2026.

Η ναυτιλιακή εταιρεία Alberta Shipmanagement, του Νικόλα Ιγγλέση, η οποία την τελευταία διετία ισχυροποιεί σημαντικά τον στόλο της, παρήγγειλε το καλοκαίρι δύο τάνκερ χωρητικότητας 158,000 dwt, τα οποία θα παραλάβει το 2025. Το τίμημα δεν έγινε γνωστό.

Η Laskaridis Maritime του εφοπλιστή Αθανάσιου Λασκαρίδη, έκλεισε συμφωνία με το κινεζικό ναυπηγείο Yangzijiang Shipbuilding για την ναυπήγηση ενός δεξαμενόπλοιου χωρητικότητας 115,000 dwt, κόστους 62 εκατ. δολαρίων, το οποίο θα παραλάβει το 2026.

Επίσης, σύμφωνα με την Advanced Shipping η Kyklades Maritime της οικογένειας Αλαφούζου, συνδέεται με την παραγγελία δύο τάνκερ suezmax, κόστους 81,5 εκατ. δολαρίων.

Θα κατασκευαστούν στο ιαπωνικό ναυπηγείο Japan Marine United (JMU) και θα παραδοθούν στην εταιρεία το 2026.

 Containerships – LNG carriers

Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Danaos Corporation του Γιάννη Κούστα, υπέγραψε συμβόλαιο με το κινεζικό ναυπηγείο Yangzijiang Shipbuilding για τη ναυπήγηση δύο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 8.000 teu και κόστους 94 εκατ. δολαρίων έκαστο.

Η Evalend Shipping υπέγραψε συμφωνία με το HD Korea Shipbuilding για τη κατασκευή δύο πλοίων gas carriers χωρητικότητας 174,000 cbm, κόστους περίπου 260 εκατομμύρια δολάρια το καθένα, που θα παραδοθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2027.

Η Capital Maritime, συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη συνδέεται με την παραγγελία δύο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου χωρητικότητας 22,000 cbm, κόστους 70,7 εκατ. δολαρίων το καθένα, σύμφωνα με την Advanced Shipping & Trading.

Θα ενταχθούν στον στόλο της εταιρείας το 2025.

Διαβάστε ακόμη:

Κρίσιμα ερωτήματα της Galloway Capital Partners στον Χάρη Βαφειά για την Imperial Petroleum

Globus Maritime (οικογένεια Φειδάκη): Πούλησε τρία, ναυπηγεί πέντε πλοία

Οι Έλληνες εφοπλιστές πούλησαν 142 δεξαμενόπλοια με τεράστια κέρδη