Κατηγορήθηκε το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις από πολλούς ότι, επιστρέφοντας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ της FIA το 2021, απώλεσε τον μοναδικά σκληρό χαρακτήρα του. Η σημερινή, μεγαλύτερη μέρα του αγώνα, απλώς «έκλεισε στόματα».
Και, έπειτα από σερί εγκαταλείψεων των πρωτοπόρων στην κατάταξη, πρώτο στη σχετική λίστα φιγουράρει το όνομα «Kalle Rovanpera».Ήταν η μεγαλύτερη μέρα του αγώνα και η πιο σκληρή, αλλά αυτό το γνώριζαν όλοι. Το ωράριο του Σαββάτου δε χρειαζόταν ιδιαίτερες συστάσεις: Παύλιανη, Καρούτες, Ελευθεροχώρι. Τρεις από τις πλέον κλασικές ελληνικές ειδικές διαδρομές, επαναλαμβανόμενες, αλλού λασπωμένες και αλλού στεγνές, στάθηκαν η αιτία για αλλεπάλληλα κλαταρίσματα, σπασμένες αναρτήσεις και εναλλαγές στην κορυφή μέχρι και το τέλος του σκέλους μιας αναμφίβολα συναρπαστικής ημέρας.
Με δεδομένη τη βροχόπτωση των τελευταίων ημερών, τα πληρώματα δεν ήξεραν τι ακριβώς θα αντιμετωπίσουν. Αναμενόμενα η επιλογή ελαστικών αποτέλεσε πονοκέφαλο για όλους. Στο πρώτο πέρασμα ο επικεφαλής της κατάταξης, Thierry Neuville, έδειχνε πως με το Hyundai i20 N Rally1 είχε την κατάλληλη συνταγή για να φτάσει. Όμως, σχεδόν αναπάντεχα, στο δεύτερο πέρασμα από την ε.δ. Παύλιανη έσπασε η εμπρός δεξιά του ανάρτηση, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει.
Ο Sebastien Ogier με το Toyota GR Yaris Rally1, που ακολουθούσε από χθες στη δεύτερη θέση, πήρε την πρωτοπορία, έχοντας όμως έναν μαινόμενο Kalle Rovanpera να ακολουθεί σε απόσταση βολής. Και ενώ όλοι αναμέναμε μια σπουδαία μάχη ανάμεσά τους, στην τελευταία ε.δ. της ημέρας (Ελευθεροχώρι) ο Γάλλος οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής είδε την ανάρτηση του Toyota GR Yaris να καταρρέει, και μαζί της να χάνεται και κάθε ελπίδα του για νίκη.
Σοφά αγωνιζόμενος καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, ο νεαρός ομόσταβλός του Kalle Rovanpera τέθηκε επικεφαλής, απολαμβάνοντας μάλιστα μια διαφορά ασφαλείας από τον δεύτερο, Dani Sordo. Ο Ισπανός οδηγός της Hyundai κατάφερε να μείνει μακριά από κλαταρίσματα και προβλήματα, με τη στρατηγική του να αποδίδει στο τέλος. Αυτό δεν ισχύει στην περίπτωση του Elfyn Evans (Toyota GR Yaris Rally1), που έχασε πολύτιμο χρόνο από μηχανικό πρόβλημα -το οποίο επιδιορθώθηκε στο ενδιάμεσο σέρβις-, ενώ είχε και ένα κλαταρισμένο ελαστικό στην Ε.Δ. 11 – Καρούτες.
Σωρεία προβλημάτων που αντιμετώπισαν οι περισσότεροι οδηγοί είχε ως αποτέλεσμα στην τέταρτη θέση να αναρριχηθεί ο Ott Tanak με το Ford Puma Rally1. Ο Εσθονός, μετά τη χθεσινή καταστροφική ημέρα (δέχθηκε ποινή 3:40 λεπτών λόγω καθυστερημένης άφιξης σε ΣΕΧ, εξαιτίας προβλήματος που αντιμετώπιζε), μόνο ικανοποιημένος μπορεί να είναι. Ιδιαίτερα δύσκολη ήταν η μέρα για τον Esapekka Lappi (Hyundai i20 N Rally1), o οποίος έχασε χρόνο λόγω προβλήματος στη μετάδοση, αλλά και για τον Takamoto Katsuta με το τέταρτο GR Yaris, ο οποίος είχε δύο κλαταρίσματα σε μία ειδική!
Ανάλογα εξελίχθηκε η κατάσταση και στο WRC2. Ο Nikola Gryazin (Skoda Fabia RS) τέθηκε νωρίς εκτός από σπασμένη κρεμαγιέρα, ενώ ο Yohan Rossel (Citroen C3) είχε ένα κλατάρισμα και «έπεσε» από την πρώτη θέση στην οποία βρισκόταν. Έτσι, ο Andreas Mikkelsen με Skoda Fabia RS Rally2, που χθες είχε τρία κλαταρίσματα, έπειτα από μια αντεπίθεση διαρκείας ολοκλήρωσε το σκέλος επικεφαλής της κατηγορίας. Ωστόσο, τον χωρίζουν μόλις 0,4 δλ. από τον Gus Greensmith με ίδιο αυτοκίνητο, κάτι που σημαίνει πως αύριο αναμένουμε μια σπουδαία μάχη μεταξύ τους. Σημειώνεται, μάλιστα, πως εξετάζεται ο κατ’ εκτίμηση χρόνος που δόθηκε στον Mikkelsen έπειτα από μια μικρή διακοπή στην Ε.Δ. 10 (Παύλιανη 2) και, σε περίπτωση που κριθεί πως ήταν λάθος, επικεφαλής θα περάσει ο Greensmith (θα ανακοινωθεί αργότερα).
Στο JWRC η μάχη του τίτλου παραμένει ανοιχτή και, εκτός απροόπτου, θα κριθεί στην τελευταία ειδική διαδρομή! Ο Laurent Pellier εγκατέλειψε από μηχανική βλάβη, με αποτέλεσμα στην πρώτη θέση να περάσει ο Diego Dominguez. O William Creighton, που συνεχίζει στον αγώνα, παραμένει στο παιχνίδι του τίτλου, με δεδομένο πως οι οδηγοί στο θεσμό κερδίζουν βαθμούς για κάθε ειδική!
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις όμως δεν… έδειξε οίκτο ακόμα και στα ελληνικά πληρώματα. Η πιο ηχηρή εγκατάλειψη ήταν αυτή του πρωτοπόρου έως εκείνη τη στιγμή Λάμπρου Αθανασούλα (Hyundai i20 N Rally2) από έξοδο στη δεύτερη ε.δ. του σκέλους (Καρούτες 1), ενώ στην «πρώτη» Παύλιανη την ίδια τύχη είχε ο Αλέξανδρος Τσουλόφτας με το Volkswagen Polo Rally2, που επανεκκίνησε σήμερα υπό καθεστώς Superally.
Έτσι, στην πρώτη θέση ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα βρίσκεται ο Ιορδάνης Σερδερίδης με το Ford Puma Rally1, ενώ δεύτερος ακολουθεί ο Χρυσόστομος Καρέλλης με το Citroen C3 Rally3. Την τριάδα κλείνει ο Νώντας Καρανικόλας με το Ford Fiesta Rally3. Τέλος, στην κατηγορία RC4, ο Σάββας Λευκαδίτης με το Peugeot 208 Rally4 βρίσκεται στην πρώτη θέση, την ώρα που ο μέχρι χθες επικεφαλής, Πασχάλης Χατζημάρκος, με ίδιο αυτοκίνητο εγκατέλειψε από κιβώτιο.
Η αυριανή, καταληκτική ημέρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις μπορεί να είναι η μικρότερη σε αγωνιστικά χιλιόμετρα, αλλά, με όσα ήδη έχουν συμβεί, τίποτα δεν μπορεί να θεωρηθεί εξασφαλισμένο. Ανέκαθεν, άλλωστε, ήταν γνωστό ότι ένας αγώνας ράλλυ ολοκληρώνεται μόνο στη ράμπα του τερματισμού.
69 Kalle ROVANPERÄ / Jonne HALTTUNEN
«Δεν ήταν εύκολο να πιέσω, γιατί σκέφτομαι το Πρωτάθλημα. Το αυτοκίνητο είναι ακέραιο, είχαμε καθαρό πέρασμα, αλλά απλώς αυτό είναι που χρειάζεσαι κάποιες φορές».
33 Elfyn EVANS / Scott MARTIN
«Ήταν πολύ σκληρή ειδική, άκουγα έναν θόρυβο από πίσω. Ήταν σημαντικό να περάσουμε την ειδική έπειτα από ό,τι έγινε το πρωί».
8 Ott TÄNAK / Martin JÄRVEOJA
«Το αυτοκίνητο ήταν υπερστροφικό, έκανα κάποια λάθη, αλλά ελπίζω να μη χάσαμε πολύ χρόνο».
17 Sebástien OGIER / Vincent LANDAIS
Τερμάτισε την ειδική με σπασμένη πίσω ανάρτηση.
4 Esapekka LAPPI / Janne FERM
«Δεν ήταν άσχημα, τα ελαστικά φθείρονται περισσότερο, γιατί έχω κίνηση μόνο πίσω. Ελπίζω η αυριανή μέρα να είναι καλύτερη».
18 Takamoto KATSUTA / Aaron JOHNSTON
«Κακοτυχία σήμερα. Είχαμε πρόβλημα στην πρώτη ειδική, και μετά δύο κλαταρίσματα. Η τελευταία ειδική ήταν γεμάτη πέτρες».
6 Daniel SORDO / Cándido CARRERA
«Θα προσπαθήσω να πιέσω όσο μπορώ, όμορφη ειδική. Το αυτοκίνητο δούλεψε πολύ καλά».
9 Jourdan SERDERIDIS / Frederic MICLOTTE
«Η ειδική ήταν πιο δύσκολη από το πρώτο πέρασμα. Έχει στεγνώσει τελείως. Προσπαθήσαμε να προφυλάξουμε το αυτοκίνητο».
20 Andreas MIKKELSEN/ Torstein ERIKSEN
«Πιέσαμε πολύ όλη μέρα! Είμαστε χαρούμενοι με την επίδοσή μας. Το αυτοκίνητο δούλεψε καλά και ήταν καλή μέρα για εμάς».
21 Yohan ROSSEL/ Arnaud DUNAND
«Είμαι τυχερός που βρίσκομαι εδώ. Δεν ήταν εύκολο απόγευμα. Υπάρχουν πολλές πέτρες στο δρόμο. Μία θέση στο βάθρο δεν είναι άσχημη για το Πρωτάθλημα, αλλά το σχέδιο ήταν να κερδίσουμε. Τώρα αυτό είναι αδύνατο. Το σχέδιο είναι πλέον να τερματίσουμε και θα δούμε τι θα γίνει».
24 Fergus GREENSMITH/ Jonas ANDERSSON
«Ήταν εντάξει, χωρίς άγχος. Καταφέραμε να μειώσουμε τη διαφορά από τον Andreas. Απλώς αναρωτιόμαστε για αυτόν τον περίεργο εικονικό χρόνο που του δόθηκε. Αφήνω στην ομάδα να καταλάβει τι συμβαίνει. Το σχέδιο για αύριο εξαρτάται από το τι θα συμβεί με το χρόνο του Andreas».
25 Kajetan KAJETANOWICZ/ Maciej SZCZEPANIAK
«Το πρωί ήταν καλύτερο! Δύσκολη μέρα για όλους. Δεν τα παρατάμε ποτέ, θα συνεχίσουμε να παλεύουμε αύριο».
Chrysostomos KARELLIS / Ilias PANAGIOTOUNIS
«Οι ειδικές είχαν μεγάλη φθορά από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα και ο δρόμος ήταν γεμάτος πέτρες. Είμαι ευχαριστημένος που γυρίσαμε πίσω χωρίς προβλήματα. Αύριο ο στόχος μας είναι να επιστρέψουμε στον τερματισμό».
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ebury: Προς συρρίκνωση η οικονομία της Ευρωζώνης
- ΙΚΕΑ: Nέα προϊόντα – Ανακαλύψτε τις νέες χειμωνιάτικες τάσεις από την ΙΚΕΑ
- Ουκρανία: Ο νέος πύραυλος που εκτοξεύθηκε από τη Ρωσία έκανε πτήση 15 λεπτών με ταχύτητα μεγαλύτερη από Mach 11
- Βιομηχανία χρωμάτων: «Καμπανάκι» για τους ευρωπαϊκούς δασμούς στις κινέζικες εισαγωγές