«Αυτοκράτειρα» των παραχωρήσεων καθίσταται πλέον η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Καθώς η ανάληψη για τα επόμενα 25 χρόνια της Αττικής Οδού, που αποτελεί τον εμπορικότερο αυτοκινητόδρομο της χώρας, έρχεται να διπλασιάσει το ήδη διευρυμένο χαρτοφυλάκιο, του επιχειρηματικού ομίλου του Γιώργου Περιστέρη.

Η προσθήκη του νέου «ασημικού» στην εξ ολοκλήρου θυγατρική εταιρεία στον τομέα των παραχωρήσεων, ενισχύει σημαντικά την παραγωγή υψηλών, σταθερών και συνάμα προβλέψιμων ταμειακών ροών σε μακροπρόθεσμη βάση. Δίνοντας στο συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο στοιχεία μοναδικότητας, όχι μόνο για τα ελληνικά, αλλά και για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Αφού εκτός από μέγεθος του, είναι ένα από τα νεότερα στην Ευρώπη με διάρκεια ζωής άνω των 20 χρόνων…

Όπως όλα δείχνουν η θυγατρική των παραχωρήσεων αποκτά το συγκριτικό πλεονέκτημα της τεράστιας χρηματοοικονομικής μόχλευσης. Ενώ από την άλλη πλευρά έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον των διεθνών επενδυτών.

Αν και ακόμη είναι νωρίς για αποφάσεις, εν τούτοις «στο τραπέζι» έχουν αρχίσει να απλώνονται τα πρώτα σχέδια για την επόμενη μέρα. Ανάλογα δε με τις εξελίξεις που θα προκριθούν, μπορεί να επιτευχθεί μια άμεση ή έμμεση μείωση κόστους σε ότι αφορά το project του μεγάλου συμβολαίου για την Αττική Οδό. Όπου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μόνη αυτόνομη ανάμεσα σε έξι διαγωνιστικά σχήματα, υπερίσχυσε με την εντυπωσιακή προσφορά των 3,27 δισ. ευρώ.

Από την πλευρά του επιχειρηματικού ομίλου τονίζεται με έμφαση ότι η χρηματοδότηση είναι απολύτως εξασφαλισμένη. Καθώς η ρευστότητα παραμένει ισχυρή, με τα ταμειακά διαθέσιμα (χωρίς να υπολογίζονται τα επιπλέον credit lines) να ανέρχονται στα επίπεδα των 1,6 δισ. ευρώ. Ενώ παράλληλα, οι υφιστάμενες επενδύσεις με τις ισχυρές επαναλαμβανόμενες ταμειακές ροές λειτουργούν ως capital multipliers.

Είναι επίσης άκρως σημαντικό το γεγονός ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένει πάνω από 6 δισ… ευρώ συνολικά, σε μερίσματα από το υφιστάμενο χαρτοφυλάκιο συμμετοχών της σε έργα παραχωρήσεων… Επιπρόσθετα αναμένεται στιβαρή οργανική κερδοφορία και ελεύθερες ταμειακές ροές από τις άλλες δραστηριότητες του Ομίλου, καθώς και σημαντική υπεραξία από την εκτέλεση του επενδυτικού προγράμματος της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή.

Στην παρούσα φάση και σε ότι αφορά το ομοειδές χαρτοφυλάκιο των αυτοκινητοδρόμων, μετά από την προσθήκη της Εγνατίας και της Εγνατίας θα φτάσει να διαχειρίζεται οδικούς άξονες μήκους 1.600 χιλιομέτρων.

Ταυτόχρονα, στο δεύτερο σκέλος της θυγατρικής των παραχωρήσεων περιλαμβάνονται εμβληματικά έργα, όπως ο νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, το οδικό τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, η Ολοκληρωμένη Διαχείριση Απορριμμάτων στις Περιφέρειες Ηπείρου και Πελοποννήσου, το ηλεκτρονικό εισιτήριο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και άλλα.

Όλη η γκάμα των επιλογών για την επόμενη μέρα

Στους σχεδιασμούς και τις εναλλακτικές λύσεις που εξετάζει ο Γιώργος Περιστέρης, υπάρχει μια ευρεία γκάμα επιλογών.

Δεδομένου του επενδυτικού ενδιαφέροντος που έχει αρχίσει να εκφράζεται, μπορεί να υπάρξει placement για ένα τμήμα μετοχών της θυγατρικής παραχωρήσεων με τα συμβόλαια στους αυτοκινητοδρόμους. Για το ίδιο αυτό αντικείμενο ενδέχεται να επιλεγεί και η στρατηγική συμμετοχή κάποιου fund. Υπάρχει επίσης και η δυνατότητα έκδοσης ομολόγου που θα «υπερασπιστεί» το συγκεκριμένο «πακέτο» παραχωρήσεων. Πέραν τούτων κάθε άλλο παρά θα μπορούσε να αποκλειστεί και το άνοιγμα σε κάποιον ή κάποιους επενδυτές, που θα πλαισιώσουν τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Αττική οδό.

Τα σχέδια όμως δεν σταματούν εδώ. Αφού υπάρχει η δυνατότητα για τη θυγατρική των παραχωρήσεων, ως ενιαία οντότητα και για τα δύο σκέλη δραστηριοτήτων της, να πάρει το δρόμο εισαγωγής στο χρηματιστήριο. Προσφέροντας τη δυνατότητα για σημαντική άντληση κεφαλαίων. Με «όπλο» το υψηλό, εσωτερικό ποσοστό απόδοσης (IRR).

To πώς τελικά θα μορφοποιηθούν οι σχεδιασμοί που τώρα είναι υπό συζήτηση, είναι κάτι που θα διαπιστωθεί στο επόμενο χρονικό διάστημα. Αν και σε κάθε περίπτωση γίνεται εμφανές, ότι με τον έναν ή τον άλλο τρόπο θα προσφέρουν τη δυνατότητα κεφαλαιακής ενίσχυσης.

Οι πρώτες αξιολογήσεις των αναλυτών

Ανεξαρτήτως όλων αυτών, τα νέα δεδομένα για τον επιχειρηματικό όμιλο, μπήκαν από χθες και στο μικροσκόπιο των αναλυτών.

Η ΑΧΙΑ σημειώνει ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα είναι σε θέση να διαχειριστεί τη χρηματοδότηση του έργου της Αττικής οδού χωρίς την ανάγκη για νέα κεφάλαια (ΑΜΚ) ενώ υπό ορισμένα σενάρια σχετικά με την κίνηση και τις τιμές των διοδίων το έργο θα μπορέσει να αποφέρει double digit IRR, κάνοντας το ένα πολύ κερδοφόρο έργο για την εταιρεία.
Σε σχέση με την αποτίμηση, η επενδυτική τράπεζα επισημαίνει ότι υπολογίζει το incremental value σε 2 έως και 7 ευρώ ανά μετοχή , με την τρέχουσα τιμή στόχο, χωρίς την Αττική Οδό, να είναι στα 21,20 ευρώ.

Χθες η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έκλεισε στα 12,5 ευρώ (+0,16%) με την κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης να ανέρχεται σε 1,29 δισ. ευρώ.

Η Euroxx χρηματιστηριακή τονίζει ότι «τυπικά για έργο παραχώρησης με μεγάλη διάρκεια, αναμένουμε 20% ίδια κεφάλαια και 80% τραπεζικό δανεισμό». Προσθέτει επίσης μεταξύ των άλλων ότι «η κίνηση της μετοχής έως τώρα δείχνει την σύγχυση της αγοράς σε σχέση με την αξία του έργου. Με την αγορά να προσπαθεί να καταλάβει την επίδραση στα χρηματοοικονομικά του Ομίλου. Σε κάθε περίπτωση ο Όμιλος αναμένει περαιτέρω ισχυροποίηση του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων με μακροπρόθεσμα έργα και επαναλαμβανόμενες σταθερές χρηματορροές».

Από τη δική της πλευρά η Πειραιώς χρηματιστηριακή σημειώνει: «Το ποσό χρηματοδότησης απο τα ίδια κεφάλαια (εκτιμάται στα 650 εκατ.) θα μπορούσε να προέλθει από ένα συνδυασμό από τα διαθέσιμα μετρητά της εταιρείας (εκτιμώνται στα 300 εκατ. μετά την αφαίρεση 400 εκατ. για την χρηματοδότηση της Εγνατίας και του IRC) αλλά και επιπλέον ρευστότητα από άλλα asset του Ομίλου. Είτε «τραβώντας» υπάρχοντα ταμειακά διαθέσιμα είτε μέσω μόχλευσης».

Η χρηματιστηριακή αναφέρει επίσης ότι «σε επίπεδο αποτίμησης αναμένουμε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να έχει στοχεύσει ένα υψηλό μονοψήφιο IRR. Το είναι πάνω από το IRR των έργων που ήδη λειτουργούν (Νέα και Κεντρική Οδός ~7,5%) αλλά πιο κάτω από την Εγνατία (~13%) που δικαιολογείται από το γεγονός ότι η Αττική Οδός έχει πολύ χαμηλό ρίσκο κυκλοφορίας και σαν αποτέλεσμα και κόστος κεφαλαίου».

Διαβάστε επίσης:

Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Γιατί γίνεται ο απόλυτος κυρίαρχος των διοδίων σε όλη την Ελλάδα

Euroxx-AXIA-Πειραιώς για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι σημαίνει για τη μετοχή η παραχώρηση της Αττικής Οδού

AXIA για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Η παραχώρηση της Αττικής Οδού μπορεί να προσθέσει 2 έως και 7 ευρώ ανά μετοχή