Σχέδιο επιθετικής πολιτικής τιμών στα ΙΚΕΑ για την επόμενη διετία προωθεί η διοίκηση του ομίλου Fourlis, που διαχειρίζεται τα καταστήματα στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τα όσα είπε χθες ο πρόεδρος του Ομίλου, Βασίλης Φουρλής κατά την τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα εξαμήνου, στα επόμενα δύο με τρία χρόνια θα υπάρχουν πιο ανταγωνιστικές τιμές για τους Έλληνες καταναλωτές.

1

Μάλιστα, όπως είπε αυτό θα έχει θετικό αντίκτυπο στις πωλήσεις της εταιρείας χωρίς να επηρεαστεί η κερδοφορία.

Έχοντας τη δυνατότητα να παρέχει επιλεκτικά σε συγκεκριμένο κωδικολόγιο καλύτερες τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό αλλά και υποβοηθούμενη από τη γενικότερη ανάπτυξη της οικονομίας, η Fourlis προσδοκά σε διεύρυνση των πωλήσεων αλλά και των μεριδίων αγοράς.

Το come back της ΙΚΕΑ

Άλλωστε μετά την ομαλοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας και με ώθηση από την ανάπτυξη και των τουρισμών, η αλυσίδα οικιακού εξοπλισμού του ομίλου Fourlis είδε τις πωλήσεις της στο πρώτο εξάμηνο να αυξάνονται κατά 24,4%, στα 163,8 εκ. ευρώ έναντι 131,6 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο περσινό εξάμηνο. Οι πωλήσεις στην Ελλάδα, όπου αντιπροσωπεύουν το 58% των συνολικών πωλήσεων του συγκεκριμένου κλάδου, αυξήθηκαν κατά 22,6% στο πρώτο εξάμηνο.

Ακόμη πιο ισχυρή ήταν η ανάπτυξη των πωλήσεων στις διεθνείς αγορές, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 27% σε ετήσια βάση στο πρώτο εξάμηνο «Η αγορά ανεβαίνει ξανά μετά την κρίση στην Ελλάδα, όπου ήταν παγωμένη κοντά στο 17%, με ώθηση από την αύξηση του ΑΕΠ και του τουρισμού» είπε ο κ. Φουρλής τονίζοντας ότι σε αυτήν την ανοδικά κινούμενη αγορά με βεβαιότητα η ΙΚΕΑ θα διευρύνει τα μερίδιά της.

Έμφαση στα full size καταστήματα

Στις προθέσεις του ομίλου, πάντως δεν είναι να δημιουργήσει δίκτυο μικρών καταστημάτων σε κάθε πόλη της χώρας στα πρότυπα της Intersport, όπως είπε ο κ. Φουρλής απαντώντας σε σχετικό ερώτημα.

Η μεγαλύτερη κερδοφορία έρχεται από τα full size καταστήματα, δηλαδή τα καταστήματα άνω των 6.000 τ.μ. που διαθέτουν όλα έχει ένα κατάστημα ΙΚΕΑ, δηλαδή πλήρεις χώρους εστιατορίου, picking και stock προϊόντων και σε αυτό επικεντρώνεται η διοίκηση του ομίλου. «Το ενδιαφέρον μας αυτή τη στιγμή επικεντρώνεται στα μεγάλα καταστήματα που δημιουργεί ο όμιλος σε Πάτρα, Κρήτη και Νότια Ελλάδα. Αυτά τα καταστήματα είναι που φέρνουν μεγαλύτερη κερδοφορία για εμάς» σημείωσε ο κ. Φουρλής.

Οι προβλέψεις για το δεύτερο εξάμηνο

Χαμηλότερη ένταση στην ανάπτυξη των πωλήσεων μετά από ένα δυνατό πρώτο εξάμηνο (+16%) περιμένει στο δεύτερο εξάμηνο ο όμιλος. Όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης ο ηπιότερος ρυθμός ανάπτυξης οφείλεται στο γεγονός ότι το δεύτερο εξάμηνο δεν θα έχει να συγκριθεί με περίοδο κατά την οποία εκδηλώθηκαν οι επιπτώσεις της πανδημίας στο λιανεμπόριο αλλά και στην επιχειρηματική δραστηριότητα ευρύτερα, γεγονός που εκ των πραγμάτων περιορίζει και το ποσοστό αύξησης των πωλήσεων συγκριτικά με πέρυσι.

Ο στόχος των 750 εκατ. ευρώ το 2026

Παραμένει ο στόχος για πωλήσεις 750 εκατ. ευρώ σε επίπεδο ομίλου και περιθώριο ΕΒΙΤ 8-10%, που έχει θέσει η διοίκηση. Όπως είπε ο επικεφαλής του ομίλου ο στόχος είχε τεθεί προ πανδημίας για το 2025 αλλά οι εξελίξεις το μετέθεσαν έναν χρόνο αργότερα, το 2026. Τόνισε, πάντως ότι το ποσοστό EBIT στα επίπεδα του 8%-10% είναι ζωτικής σημασίας για το μέλλον.

 

Διαβάστε επίσης:
Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν: Μετέφερα στον Κυριάκο Μητσοτάκη την ισχυρή μας ευρωπαϊκή αλληλεγγύη

ΟΗΕ: 245 εκατ. γυναίκες υφίστανται σωματική βία από τους συντρόφους τους

Κικίλιας: 10 ελικόπτερα επιχειρούν στις πλημμυρισμένες περιοχές – 67 διασώσεις από αέρα