Ο πρόεδρος της CEXIM Ren Shengjun αναφέρθηκε στη συμβολή της Ελλάδας στην ανάπτυξη του BRI στην Ευρώπη με αιχμή του δόρατος το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο όπως χαρακτηριστικά σχολίασε είναι «πρότυπο των επιτευγμάτων της αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας Κίνας και Ελλάδας».

Οι ελληνοκινεζικές οικονομικές και διπλωματικές σχέσεις, με αφορμή και την 10η επέτειο του BRI βρέθηκαν σήμερα στο επίκεντρο εκδήλωσης που διοργάνωσαν η Πρεσβεία της Κίνας στην Ελλάδα, η Export-Import Bank of China (CEXIM) και η Ένωση Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας.

1

Ο R. Shengjun υπογράμμισε ότι η CEXIM προωθεί την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας παρέχοντας χρηματοοικονομική υποστήριξη σε περισσότερους από 100 πλοιοκτήτες από 30 και πλέον χώρες για νεοναυπηγήσεις πράσινων πλοίων και τόνισε με νόημα: “διατηρούμε μακροχρόνια συνεργασία με δεκάδες Έλληνες πλοιοκτήτες τους οποίους έχουμε στηρίξει οικονομικά στην παραγγελία περισσότερων από 100 πλοίων διαφόρων τύπων στα κινεζικά ναυπηγεία”.

Επισημαίνεται ότι η κινεζική τράπεζα έχει σημαντική συμβολή στην ανάπτυξη του BRI μέσω επενδύσεων στην κατασκευή σιδηροδρόμων 4.000 χλμ, οδικών συνδέσεων 23.000 χλμ ενώ έχει συμμετάσχει ενεργά στην ανάπτυξη 40 αεροδρομίων και 30 λιμανιών.

Από την πλευρά του, ο Πρέσβης της Κίνας στην Αθήνα, Xiao Junzheng τόνισε ότι θα πρέπει να σημειωθεί μια μετάβαση από τη χρηματοδότηση της ναυτιλίας στη χρηματοδότηση των εφοδιαστικών αλυσίδων και στο πλαίσιο αυτό τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα θα πρέπει να προσαρμοστούν με τις νέες επιταγές. Ακόμη, υπογράμμισε την ανάγκη ενίσχυσης της χρηματοδότησης για τη μετάβαση της ναυτιλίας στην ψηφιακή και πράσινη εποχή.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν Έλληνες εφοπλιστές, δεδομένου αρκετοί είναι πελάτες της CEXIM. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται οι εταιρείες, της Μαρίας Αγγελικούση, Capital, Chandris, Chartworld, Diana, Dynacom, Laskaridis, Navios, Starbulk, Thenamaris.

O Γιώργος Προκοπίου, αφού παρότρυνε κι άλλους πλοιοκτήτες να συνεργαστούν με την EXIM, υπογράμμισε τους ισχυρούς δεσμούς φιλίας Ελλάδας και Κίνας σημειώνοντας ότι η ελληνική ναυτιλία και η κινεζική δεν είναι ανταγωνίστριες αλλά συνεργάζονται για την ευημερία και πρόσθεσε: «Ζούμε στην εποχή της συνεργασίας και όχι των αντιπαραθέσεων και όσο πιο σύντομα το κατανοήσουμε τόσο το καλύτερο για τους λαούς και την ευημερία τους»,

Από την πλευρά του, ο δρ. Ιωάννης Κούστας αναφέρθηκε στη συμβολή και στη βοήθεια της CEXIM σε περιόδους κρίσεων για τη ναυτιλία, ιδιαίτερα λαμβάνοντας υπόψη ότι «το μεγαλύτερο πρόβλημα με τις τράπεζες είναι η στάση που κρατούν σε δύσκολες περιόδους».

Η Σεμίραμις Παληού τόνισε ότι η Diana Shipping ήταν από τις πρώτες ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων η οποία υπέγραψε συμφωνία με την CEXIM για ναυπηγικό πρόγραμμα νεότευκτων, επιβεβαιώνοντας τα όσα είπε ο Γιάννης Κούστας, τονίζοντας τη συνεισφορά της CEXIM στην υπερκέραση των σημαντικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει η ναυτιλία.

Ο Μιχάλης Χανδρής, τέλος, αναφέρθηκε στις περιβαλλοντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα κάνοντας λόγο για μεγάλη αβεβαιότητα η οποία καθιστά δύσκολη τη χάραξη σαφούς στρατηγικής για νεοναυπηγήσεις πλοίων. Επίσης, τόνισε ότι με βάση τα ανωτέρω είναι σημαντικό το γεγονός ότι η δέσμευση της CEXIM για χρηματοδοτήσεις ναυτιλιακών project δεν οδηγείται από τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις.

Διαβάστε επίσης

Attica Group: Ποινικές διώξεις στους συλληφθέντες για τη δολοφονία στο Blue Horizon

Βαγγέλης Μαρινάκης: Στα 6,7 δισ. δολ. ανέρχονται οι επενδύσεις του σε 59 νεότευκτα πλοία – Προσαρμογή στην “πράσινη ναυτιλία”

Άλλα 4 πλοία ναυπηγεί ο Γιώργος Προκοπίου – Κατασκευάζει συνολικά 22 πλοία αξίας 1 δισ. δολάρια