Ένα καινοτόμο ηλεκτρικό πλοίο, ναυπηγήθηκε στην Αυστραλία χάρη στη ναυπηγική εταιρεία Incat Tasmania που δημιούργησε ένα «πράσινο κόσμημα» για την Ουρουγουανή εταιρεία Buquebus.

Το πλοίο έχει μήκος 130 μέτρα και χωρητικότητα 2.100 επιβατών, ενώ έχει μεταφορική ικανότητα 225 αυτοκινήτων, ονομάζεται Hull 096 και είναι ένα πλοίο Ro-Pax που θα έχει τη διπλή λειτουργία επιβίβασης οχημάτων και επιβατών που χρησιμοποιούν μόνο ηλεκτρική ενέργεια με 40 MWh, σύστημα μπαταρίας τέσσερις φορές μεγαλύτερο από οποιαδήποτε εγκατάσταση μπαταρίας που έχει κατασκευαστεί ποτέ για το θαλάσσιο περιβάλλον.

1

Η απαλλαγή των θαλάσσιων μεταφορών από τον άνθρακα αρχίζει σιγά σιγά και δεν υπάρχει έλλειψη λύσεων για τη μείωση ή την εξάλειψη των ναυτικών εκπομπών του άνθρακα.

Αν μέχρι τώρα φαίνεται ότι τα βιοκαύσιμα είναι η πρώτη απάντηση για τα μεγάλα εμπορικά πλοία –εν αναμονή περαιτέρω τεχνολογικής προόδου από την πλευρά του υδρογόνου και της αμμωνίας– για τα μικρά σκάφη, η πρόωση με ηλεκτρισμό, φαίνεται να είναι η νικητήρια προσέγγιση.

Το ίδιο επέλεξε η Incat Tasmania για το νέο πορθμείο της, αν και αρχικά προοριζόταν να κινείται με υγροποιημένο φυσικό αέριο. Όμως, όπως εξηγεί ο ίδιος ο κατασκευαστής, «μετά από στενή συνεννόηση με τον πελάτη, ζητήθηκε πρόσφατα να αξιολογηθεί η δυνατότητα αντικατάστασης του κινητήρα LNG με μια μπαταρία-ηλεκτρική λύση».

Το πλοίο θα είναι πλήρως λειτουργικό και πρόκειται για το μεγαλύτερο ηλεκτρικό πλοίο στον κόσμο, θα φιλοξενεί 2.100 επιβάτες και πλήρωμα, θα μεταφέρει 225 αυτοκίνητα και θα περιλαμβάνει επίσης ένα κατάστημα αφορολογήτων ειδών που καλύπτει πάνω από 2.000 τετραγωνικά μέτρα σε ένα επίπεδο.

Οι μπαταρίες θα τροφοδοτούν μια σειρά ηλεκτρικών κινητήρων που κινούν το σύστημα πρόωσης υδροβολής.

«Είμαστε περήφανοι που κατασκευάζουμε αυτό το πρώτης τάξεως σκάφος στην Τασμανία για την Buquebus που, όπως και εμείς, μοιράζεται το όραμα να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ναυτιλίας χαμηλών εκπομπών ρύπων στον κόσμο», σχολίασε ο ιδρυτής της Incat, Robert Clifford. «Τα σχόλια από το εξωτερικό ήταν συντριπτικά θετικά, αναμένω ότι θα δούμε να κατασκευάζονται πολλά περισσότερα ηλεκτρικά σκάφη με μπαταρία».

Διαβάστε επίσης:

Οι «καρχαρίες»-εφοπλιστές θέλουν να κατασπαράξουν τους «αδύνατους»;

Αυξήθηκαν κατά 4,4% πρώτη φορά τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια – Το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου που έφτασαν τα 10.222 

Drewry: Πτώση των ναύλων που διαμορφώθηκαν στα 1.739,59 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο