Rebalancing: Στο επίκεντρο Πειραιώς, Τέρνα, Alpha και Mytilineos
Χθες στο rebalancing που έγινε στις μετοχές του δείκτη MSCI GREECE όλα κυλήσαν σχετικά ομαλά.
Στην Πειραιώς άλλαξαν χέρια 55,9 εκατ. μετοχές και στην Τέρνα Ενεργειακή 6,5 εκατ. μετοχές.
Οι ειδικοί αναφέρουν ότι ο όγκος των μετοχών που αλλάξαν χέρια στην Τερνα Ενεργειακή ήταν αυξημένες περίπου κατά 1,5 εκατ. μετοχές από ότι είχε υπολογιστεί.
Σημαντικές διαφοροποιήσεις είχαμε στην Alpha Bank που έκλεισε με κέρδη 0,29% στα 1,55 ευρώ και όγκο συναλλαγών 15,600,000 μετοχές και στη Mytilineos που έκλεισε αμετάβλητη στα 37,44 ευρώ με όγκο συναλλαγών τις 342.000 μετοχές.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η μετοχή καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας βρισκόταν στα κόκκινα, όμως στο κλείσιμο ισορρόπησε.
Σωκράτης Κόκκαλης: Τι συμβαίνει με Ιντραλότ και ΚΛM;
Χθες επίσης άπαντες κοιτούσαν με ενδιαφέρον τις 3 μετοχές του ομίλου Κόκκαλη και κυρίως την Ιntralot και την Κλουκίνας Λάππας (ΚΛΜ) η οποία θα μετονομασθεί σε Intracom Ακίνητα.
Η Ιntralot έκλεισε με κέρδη 9,38% στα 0,70 ευρώ και η ΚΛΜ με κέρδη 4%, στα 1,17 ευρώ και όγκο συναλλαγών τις 349.000 μετοχές.
Προχθές η μετοχή της Κλουκίνας – Λάππας, που έκλεισε με άνοδο σχεδόν 10% στο 1,12 ευρώ, μία ημέρα μετά την ανακοίνωση για ολοκλήρωση της περιόδου αποδοχής της υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης από την Intracom Ακίνητα.
Η δημόσια πρόταση ήταν στο 1 ευρώ ανά μετοχή, με τη μετοχή να κινείται υψηλότερα, επιβραβεύοντας με υπεραξίες όσους δεν έδωσαν τις μετοχές τους, οι οποίοι ήταν αρκετοί, δεδομένου ότι προχθές άλλαξαν χέρια 312.854 μετοχές ή το 0,78% της εταιρείας.
Πλέον η Intracom κατέχει το 87,729% της ΚΛΜ, της οποίας η κεφαλαιοποίηση αγγίζει τα 47,060,000 ευρώ.
Οι ειδικοί πάντως αναφέρουν ότι η εταιρεία επειδή θα «απορροφήσει» τα ακίνητα της Intracom στο χαρτοφυλάκιό της, θα πάρει σημαντικές υπεραξίες.
«Δεν αποκλείεται δηλαδή να τη δούμε σε πολύ υψηλότερα επίπεδα» λένε όσοι παρακολουθούν από κοντά την μετοχή.
Η Βρέττου και το ASTIR 1
Μετά από πολλούς μήνες διαπραγματεύσεων η Ελένη Βρεττού, το αφεντικό της Attica Bank, ανακοίνωσε την υπογραφή συμφωνίας με επενδυτικά κεφάλαια υπό τη διαχείριση της AB CarVal Investors, L.P. για την πώληση του συνόλου του χαρτοφυλακίου της τιτλοποίησης Astir I, λογιστικής αξίας 312 εκατ. ευρώ.
Η συναλλαγή θα έχει θετική επίδραση στα αποτελέσματα της Attica Bank, ενώ παράλληλα θα ενισχύσει τα εποπτικά κεφάλαια της κατά περίπου 60 μονάδες βάσης, με τον συνολικό δείκτη κεφαλαιακής επάρκειας να διαμορφώνεται σε 17,8% (pro-forma) κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Σύμφωνα με την Ελένη Βρεττού: «Κάναμε ένα καθοριστικό βήμα στη στρατηγική μας για την οριστική εξυγίανση του ισολογισμού μας από τα κόκκινα δάνεια, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στην ιστορία της τράπεζας.
Η πώληση του χαρτοφυλακίου “Astir Ι” έχει θετική επίδραση, ενισχύοντας τόσο τα εποπτικά κεφάλαια όσο και τη ρευστότητα της Τράπεζας, δίνοντάς μας επιπλέον ώθηση να συνεχίσουμε την πορεία μετασχηματισμού και ανάπτυξής της.
Υλοποιούμε στο ακέραιο τις δεσμεύσεις που έχουμε αναλάβει έναντι των μετόχων μας και των εποπτικών αρχών, μέσα από διαφανείς διαδικασίες και συμφωνίες με διεθνείς επενδυτές εγνωσμένης εμπειρίας και κύρους.
Η εκκαθάριση του ενεργητικού της Τράπεζας από τα Mη Εξυπηρετούμενα Δάνεια αποτελεί βασική προτεραιότητα του επιχειρηματικού σχεδίου μας και δεσμευόμαστε να αξιοποιήσουμε όλα τα διαθέσιμα εργαλεία κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο προκειμένου να επιτύχουμε τον στόχο αυτό άμεσα και αποτελεσματικά».
Βαρδινογιάννης – Γκάλι: «Έπεσαν» οι τόνοι στην κόντρα
Η αναμονή της κρίσιμης απόφασης των Βρυξελλών πάντως για την κρατική ενίσχυση στο πρότζεκτ της «Διώρυγα Gas» έφερε και προσωρινή καταλαγή σε ένα άλλο «καυτό» μέτωπο: Γιάννης Β. Βαρδινογιάννης (MOTOR OIL) και Ρίτα Γκάλλι (ΔΕΣΦΑ) προς το παρόν και για ευνόητους λόγους έχουν ρίξει τους τόνους στη μεταξύ τους αντιπαράθεση.
Θυμίζω συνοπτικά πως όταν ο wiseman σας πληροφορούσε τόσο από τον προηγούμενο Δεκέμβριο όσο -κυρίως- το Φεβρουάριο ότι «αυτή η κολόνια, της κόντρας, θα κρατήσει χρόνια» πολλοί είχαν σπεύσει να μιλήσουν για «δημοσιογραφικές υπερβολές ή και σενάρια».
Αμέσως μετά «έσκασαν» οι επιστολές της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ προς τον Θανάση Δαγούμα τότε της ΡΑΕ και τώρα της ΡΑΑΕΥ όπου το πρόβλημα αναδείχθηκε ανάγλυφο και «καυτό» με σκληρούς χαρακτηρισμούς.
Για να καταλάβουμε όλοι το νόημα της αντιπαράθεσης: Ο Γιάννης Β. Βαρδινογιάννης λέει πολύ απλά πως η ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ φτιάχνει το δικό της πλωτό σταθμό (FSU) αερίου, αλλά η κα Ρίτα Γκάλλι και ο ΔΕΣΦΑ που είναι ο Διαχειριστής του Δικτύου, έχουν το δικό του FSRU αλλά και FSU στη Ρεβυθούσα, που είναι ευθέως ανταγωνιστικός οπότε καθυστερούν σκόπιμα τους αγωγούς σύνδεσης της «Διώρυγα Gas» που πρέπει να κατασκευάσουν.
Συνεπώς, λένε εκεί στους Αγίους Θεοδώρους, η κα Γκάλλι παρεμποδίζει με κάθε τρόπο τον κο Βαρδινογιάννη να υλοποιήσει ένα μεγάλο επενδυτικό σχέδιο κοντά στο μισό δισ. επειδή είναι ανταγωνιστικό προς τα δικά της σχέδια.
Η κα Γκάλλι πάντως απάντησε αργότερα ότι «ο αγωγός Πάτημα-Λειβαδιά, μήκους 100 χλμ και κόστους 150 εκατ. ευρώ, θα μπει σε φάση ωρίμανσης, μόνον εφόσον η Διώρυγα Gas, θυγατρική της Motor Oil, που τρέχει το έργο, λάβει την οριστική επενδυτική απόφαση της για το project» και τότε η κόντρα κορυφώθηκε.
Σήμερα πάντως η εμπλοκή των Βρυξελλών έχει ρίξει τους τόνους εκατέρωθεν.
Τζαννετάκης (MOTOR OIL): Μέχρι τέλος του χρόνου θα κριθεί η τύχη του FSRU «Διώρυγα Gas»
Μέχρι τις Βρυξέλλες θα «ταξιδέψει» ως το τέλος του χρόνου η υπόθεση της πλωτής μονάδας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), η «FSRU Διώρυγα Gas», που σχεδιάζει εν μέσω αντίξοων συνθηκών η Motor Oil.
Ως το Δεκέμβριο συνεπώς θα κριθεί και η συνέχιση του φιλόδοξου αυτού project όπως αποκάλυψε ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Motor Oil, Πέτρος Τζαννετάκης ενημερώνοντας τους αναλυτές μέσω conference call.
Ο κ. Τζαννετάκης είπε ότι η Motor Oil βρίσκεται ήδη σε διαπραγματεύσεις με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG Comp) της Κομισιόν.
Όπως έχετε ήδη διαβάσει σε wiseman και mononews.gr, η Motor Oil βρίσκεται στη λεγόμενη «διαδικασία ερωτηματολογίου» με την DG Comp στις Βρυξέλλες.
Η διαδικασία αυτή αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου 30-45 ημέρες ανάλογα και με τους ρυθμούς των ανθρώπων της Κομισιόν.
Καταλυτική απόληξη των ερωτο-αποκρίσεων θα είναι η δυνατότητα κρατικής στήριξης στο έργο όπως για παράδειγμα έγινε στη Ρεβυθούσα και το ΔΕΣΦΑ. Αυτή τελικά θα είναι και η κρίσιμη παράμετρος για την υλοποίηση ή όχι του έργου του FSRU.
Πάντως ο Γιάννης Β. Βαρδινογιάννης και η MOH συνεχίζουν τις διαδικασίες του έργου «Διώρυγα Gas» κανονικά και η επένδυση πήρε πρόσφατα περιβαλλοντική αδειοδότηση.
Θυμίζουμε ότι τόσο η «Διώρυγα Gas» του Ομίλου Βαρδινογιάννη όσο και ο Χρήστος Κοπελούζος με το FSRU της Gastrade στην Αλεξανδρούπολη, περιλήφθηκαν στο αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) με τον χαρακτηρισμό «Εθνικές Πύλες εισόδου LNG στη χώρα».
Τζαννετάκης: Αισιόδοξος για τα αποτελέσματα της ΜΟΗ
Αναφερόμενος στην κάμψη των οικονομικών αποτελεσμάτων της Motor Oil κατά το 2ο τρίμηνο του έτους, ο κ. Πέτρος Τζαννετάκης στη διάρκεια της ενημερωτικής τηλεδιάσκεψης, σημείωσε πως οι κύριες αιτίες ήταν το εκτεταμένο πρόγραμμα συντήρησης του διυλιστηρίου, αλλά και η υποχώρηση των περιθωρίων διύλισης.
Υπενθυμίζεται πως η κάμψη κατά το 2ο τρίμηνο είχε ως συνέπεια τα καθαρά κέρδη του Ομίλου στο πρώτο μισό του έτους να διαμορφωθούν στα 275,4 εκατ. από 685,4 εκατ. το 1ο εξάμηνο του προηγούμενου έτους.
Όπως ανέφερε αυτολεξεί στους αναλυτές ο κ. Τζαννετάκης, «η προηγούμενη χρονιά δεν προσφέρεται για ασφαλείς συγκρίσεις, καθώς η περσινή χρήση είχε σημαντικές ιδιαιτερότητες, εξαιτίας των συνθηκών που δημιούργησε η ενεργειακή κρίση. Αντίθετα, αν η λειτουργική κερδοφορία του 1ου εξαμήνου συγκριθεί με τον μέσο όρο της τελευταίας 5ετίας, τότε το συμπέρασμα που προκύπτει είναι πως κινήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα».
Πλέον όμως οι αιτίες της κάμψης των μεγεθών κατά το 2ο τρίμηνο έχουν εκλείψει, οπότε υπάρχει ήδη ανάκαμψη κατά το 3ο τρίτο τρίμηνο, ενώ έρχεται και συνολική ανάκαμψη αποτελεσμάτων το 2ο εξάμηνο του 2023.
«Ο κύριος λόγος ανάκαμψης είναι πως το πρόγραμμα συντήρησης, το οποίο ξεκίνησε τον Μάιο, ολοκληρώθηκε στα μέσα του προηγούμενου μήνα» είπε ο κ. Τζαννετάκης.
Οι νέες business του Παπαπολίτη
Στο πολυτελές project για το δεύτερο Six Senses στη χώρα μας, στο Πόρτο Χέλι, εμπλέκεται η δικηγορική εταιρεία «Παπαπολίτης».
H ομάδα της «Παπαπολίτης» εργάζεται συμβουλευτικά για τις εταιρείες Taconic Capital Advisors και Cedar Capital Partners, οι οποίες σε κοινοπραξία με τις CBE Capital και Golden Land Goutos έχουν αναλάβει την ανάπτυξη του νέου resort στην Πελοπόννησο.
Επικεφαλής της ομάδας της δικηγορικής εταιρείας είναι η Partner Ελμίνα Χαδιώ, o Counsel Παναγιώτης Παπαγεωργίου, οι Senior Associates Βασίλης Δημητρούκας και Βίκυ Κουτσοπούλου και οι συνεργάτες Αντωνία Ρούντου και Κωνσταντίνα Τσουρούνη.
QUIZ: Ποιος είναι ο θορυβώδης εφοπλιστής… Γιάννης Σάμιος;
Τις τελευταίες ημέρες βρίσκεται στη ζώσα επικαιρότητα ένας τέως (αυτοαποκαλούμενος) εφοπλιστής, που στο παρελθόν φαίνεται να είχε κάποια πλοία στην κατοχή του, αλλά τώρα στο χαρτοφυλάκιο του δεν έχει κανένα. Προφανώς έχει βγει στην σύνταξη.
Γενικά του αρέσει η μεγάλη ζωή και έχει φροντίσει να κρύψει επιμελώς το παρελθόν του, από φίλους και εχθρούς.
Μόνο που η Ελλάδα είναι μια μικρή χώρα και άπαντες τους γνωρίζουν όλους.
Εμείς λοιπόν θέτουμε τα ερωτήματα, και ας μας απαντήσει ο ίδιος που κάνουμε λάθος και που όχι.
Ποιος αλήθεια είναι ο Γιάννης Σάμιος; Αληθεύει ότι αυτό είναι το πραγματικό όνομα του πρώην καραβοκύρη που τώρα βρίσκεται στο επίκεντρο της επικαιρότητας;
Έχει καταδικαστεί στο παρελθόν (δεκαετία 1980) για οικονομικές ατασθαλίες και για αυτό τον λόγο άλλαξε το όνομα του;
Μήπως πέρασε και κάποιους μήνες στον Κορυδαλλό;
Ισχύει ότι ο πολυτελής βίος ποιεί διάγει τώρα, οφείλεται σε ρωσικά χρήματα που του έδωσε φιλικό του πρόσωπο; Ρώσος ολιγάρχης που βρίσκεται στο στόχαστρο των Αμερικανών;
Ισχύει ότι παλαιοτέρα ήταν μέντορας του ο αποβιώσας διοικητής της Εθνικής Τράπεζας Γιώργος Μίρκος, ο οποίος σχεδόν του χάρισε κάποια δάνεια όπως και ένα ακίνητο στον Πειραιά;
Αυτά τα ολίγα ερωτήματα για τον κ. Γιάννη Σάμιο, που σήμερα βέβαια έχει άλλο όνομα…
Aποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης προσφέρονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης.
Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βασίλης Πατέρας: Η αγάπη του για τη θάλασσα προσφορά για τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού
- ΕΛΓΑ: Την Παρασκευή πιστώνει αποζημιώσεις ύψους 1.236.619,08 ευρώ για Daniel,Elias – Κατέβαλλε 3,5 εκατ. ευρώ για εκκαθαρίσεις του 2021
- Νίκος Χαρδαλιάς: «Ξεκινάμε άμεσα εργασίες εκβάθυνσης και καθαρισμού του Ιλισσού ποταμού»
- Οι εκδηλώσεις Δεκεμβρίου στα Public