Από την υποστήριξη που θα λάβει το FSRU της Κορίνθου της Motor Oil εξαρτάται η τελική επενδυτική απόφαση για το έργο, που ακόμη δεν έχει ληφθεί ανέφερε κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη για τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου 2023, ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Πέτρος Τζαννετάκης.

Όπως εξήγησε, η εταιρεία βρίσκεται σε ανταλλαγή επιστολών με την DGComp και ανάλογα την τελική έκβαση, θα ληφθεί η τελική επενδυτική απόφαση.

1

Σημειώνεται ότι προσδοκία της Motor Oil είναι να εγκριθούν από την Κομισιόν κάποιες χρηματοδοτήσεις, οι οποίες αν της επιτραπούν θα μπορεί να προχωρήσει το έργο.

Η Motor Oil έχει ωριμάσει αδειοδοτικά το έργο του FSRU στον Κορινθιακό Κόλπο, στους Αγ. Θεοδώρους, στις εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου της.

Πρόκειται για έναν πλωτό σταθμό υποδοχής και αεριοποίησης LNG, μία επένδυση ύψους 340 εκ. ευρώ, της θυγατρικής της Διώρυγα Gas, η οποία μάλιστα τον Ιανουάριο εντάχθηκε και στο καθεστώς της ταχείας αδειοδότησης, στο πλαίσιο των Στρατηγικών Επενδύσεων.

Ο κ. Τζαννετάκης, σημείωσε ότι το έργο πήρε περιβαλλοντικούς όρους και ότι έχει ενταχθεί στον προγραμματισμό του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα.

Ειδική αναφορά, έκανε ο κ. Πέτρος Τζαννετάκης στην ανάπτυξη του τομέα ΑΠΕ της εταιρείας, για τον οποίο το CAPEX του 2023 ανέρχεται σε 50 εκ. ευρώ.

Σημείωσε ότι ο όμιλος διαθέτει 772 MW ΑΠΕ, που στο πρώτο εξάμηνο παρήγαγαν EBITDA 40 εκ. ευρώ, ενώ πρόσφατα έλαβαν όρους σύνδεσης και 300 MW της UNAGI που εξαγόρασε πρόσφατα.

Όσον αφορά στην προμήθεια ενέργειας, το μερίδιο του ομίλου μέσω της NRG έφτασε στο πρώτο εξάμηνο στο 5,4% από 4,6% πέρσι ενώ συνεχίζεται και η ανάπτυξη του δικτύου ηλεκτρικών φορτιστών που σήμερα είναι 1021 από 520  πέρσι.

Το πρώτο εξάμηνο

Ο κύκλος εργασιών της Motor Oil παρουσιάστηκε μειωμένος στα 5.928,1 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2023 έναντι 7.899,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο 2022  παρουσιάζοντας πτώση κατά 24,96%.

Η πτώση προήλθε από τη μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 8,80% (από ΜΤ 7.449.275 σε ΜΤ 6.793.700) σε συνδυασμό με το μειωμένο μέσο όρο των τιμών των προϊόντων πετρελαίου (εκφρασμένες σε Δολάρια Η.Π.Α.) κατά 25,26% σε σχέση με τις τιμές της αντίστοιχης περιόδου του 2022.

Μέρος της μείωσης του κύκλου εργασιών, σύμφωνα με τη διοίκηση, αντισταθμίστηκε από την ενδυνάμωση του δολαρίου Η.Π.Α. έναντι του Ευρώ (μέση ισοτιμία) κατά 1,16% δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων της Μητρικής αφορά εξαγωγές τιμολογούμενες σε δολάριο Η.Π.Α.

Ο κ. Τζαννετάκης, αναφέρθηκε στις πληρωμές του έκτακτου φόρου αλληλεγγύης, που ξεκίνησαν από τον Ιούλιο και θα συνεχιστούν μέχρι το Φεβρουάριο του 2024 και ανέρχονται σε 88 εκ. ευρώ το μήνα, σημειώνοντας όμως ότι η εταιρεία έχει ικανή ρευστότητα για να ανταποκρίνεται κάθε μήνα στην υποχρέωσή της αυτή.

Η μείωση του όγκου πωλήσεων του Ομίλου το Α’ εξάμηνο 2023 έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2022 οφείλεται στις εργασίες του εκτεταμένου προγράμματος περιοδικής συντήρησης που πραγματοποιήθηκαν σχεδόν στο σύνολο των μονάδων του Διυλιστηρίου την περίοδο Μαΐου Ιουλίου 2023.

Ο κ. Τζαννετάκης σημείωσε ότι για μια εβδομάδα του Ιουνίου ήταν όλες οι μονάδες κλειστές, αλλά τόνισε ότι το κλείσιμο των διαφορετικών μονάδων έγινε διαδοχικά και διήρκεσε 20,30 ή 40 ημέρες.

 Τα  EBITDA του Ομίλου διαμορφώθηκαν το Α’ Εξάμηνο 2023 σε 535.115 χιλ. ευρώ από 932.128 χιλ. την αντίστοιχη περίοδο 2022 (μείωση 42,59%).

Τα κέρδη προ Φόρων του ομίλου ήταν 358.290 χιλ. ευρώ έναντι κερδών 872.221 χιλ. ευρώ το Α’ Εξάμηνο 2022. Τα κέρδη μετά από φόρους του Ομίλου διαμορφώθηκαν το Α’ Εξάμηνο 2023 σε 275.412 χιλ. ευρώ έναντι κερδών 685.410 χιλ. το Α’ Εξάμηνο 2022.

Διαβάστε επίσης:

Motor Oil: Στα 5,9 δισ. ευρώ ο κύκλος εργασιών στο εξάμηνο

Motor Oil: Νέος γενικός διευθυντής οικονομικών ο Μάνος Χρηστέας

Μπαράζ εξαγορών στις ΑΠΕ αλλάζει τον ενεργειακό χάρτη της χώρας