ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Τα έργα αξιοποίησης των υδάτινων πόρων αποτελούν σημαντική προτεραιότητα σε περιβάλλον κλιματικής κρίσης, δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα τα «Παραπολιτικά του Σαββάτου».
Ο κ. Σταϊκούρας τονίζει ότι κάθε ένα από τα έργα που υλοποιεί το Υπουργείο έχει ξεχωριστή σημασία για τη βιώσιμη ανάπτυξη μικρών ή μεγαλύτερων περιοχών ή και ολόκληρης της χώρας, καθώς και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων των πολιτών.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισημαίνει ότι όλα τα εμβληματικά έργα, όπως οι νέοι αυτοκινητόδρομοι και το Μετρό της Θεσσαλονίκης, προχωρούν βάσει χρονοδιαγράμματος, όπως επίσης και οι παρεμβάσεις στις αστικές συγκοινωνίες και στον σιδηρόδρομο.
Ακολουθεί το κείμενο της συνέντευξης:
Έχετε μιλήσει για δέσμη 188 έργων ύψους 27,6 δισ. ευρώ στον τομέα των υποδομών και των μεταφορών. Στην υλοποίηση ποιων έργων θα δοθεί προτεραιότητα, ώστε να επιτύχετε τους στόχους για εκσυγχρονισμό των υποδομών και αναβάθμιση των μεταφορών;
Να ξεκαθαρίσουμε ότι τα μεγάλα έργα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στην πλειονότητά τους, απαιτούν μακρείς χρόνους για την ολοκλήρωσή τους, για αυτό και οι αναφορές έχουν ως ορίζοντα το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε.
Συνεπώς, την τρέχουσα περίοδο οφείλουμε, αφ’ ενός, να ολοκληρώσουμε εντός των υφιστάμενων χρονοδιαγραμμάτων, με ποιότητα και αποτελεσματικότητα, τα μεγάλα αλλά και τα μικρότερα έργα που βρήκαμε σε εξέλιξη υλοποίησης και,αφ’ ετέρου, να σχεδιάσουμε και να αρχίσουμε την υλοποίηση μιας νέας δέσμης έργων.
Τη νέα περίοδο, υψηλά στις προτεραιότητές μας τοποθετούμε τα έργα υποδομών για τη βέλτιστη αξιοποίηση των υδάτινων πόρων, κυρίως για σκοπούς άρδευσης, σε περιβάλλον επιτεινόμενης κλιματικής κρίσης.
Κάθε ένα από τα έργα που υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει μεγάλη σημασία για τη βιώσιμη ανάπτυξη μικρών ή μεγαλύτερων περιοχών ή και ολόκληρης της χώρας και, βεβαίως, για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής όλων των πολιτών.
Ως εκ τούτου, οφείλουμε να μεριμνούμε με το ίδιο ενδιαφέρον για όλα τα έργα. Και αυτό πράττουμε.
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα που έχετε θέσει για την ολοκλήρωση εμβληματικών έργων, όπως αυτό του ΒΟΑΚ, του Πάτρα – Πύργος και του Ε65;
Η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης προχωρεί.
Τα τμήματα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος και Χερσόνησος – Νεάπολη έχουν ήδη συμβασιοποιηθεί. Στο τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος έχουν εγκατασταθεί, μάλιστα, και τα πρώτα εργοτάξια. Μέσα στην τρέχουσα τετραετία προβλέπεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή τους, ενώ θα προχωρήσει και η κατασκευή του τμήματος Κίσσαμος – Χανιά – Ηράκλειο, αφού ολοκληρωθούν οι τρέχουσες διαγωνιστικές διαδικασίες και συναφθούν όλες οι συμβάσεις παραχώρησης.
Στη Δυτική Ελλάδα, η περάτωση της κατασκευής του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος προσδιορίζεται μέσα στο 2025. Κατά την πρόσφατη επίσκεψή μας στο εργοτάξιο, διαπιστώσαμε ότι ο ρυθμός εκτέλεσης των εργασιών βαίνει αυξανόμενος.
Ο Ε-65 είναι ο αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει την ΠΑΘΕ, πριν από τη Λαμία, με την Εγνατία, κοντά στα Γρεβενά. Τα τμήματα Λαμία – Ξυνιάδα και Τρίκαλα – Καλαμπάκα αναμένεται να ολοκληρωθούν τους πρώτους μήνες του 2024, ενώ στο σύνολό του ο αυτοκινητόδρομος προβλέπεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία έως το τέλος της τρέχουσας τετραετίας.
Συνοψίζοντας, η ολοκλήρωση αυτών των τριών οδικών αξόνων στις τρεις ευρείες περιοχές της χώρας συνιστά ισχυρό προωθητικό παράγοντα τόνωσης της βιώσιμης ανάπτυξής τους, ενίσχυσης της ασφάλειας των μεταφορών και βελτίωσης της ποιότητας ζωής των πολιτών τους.
Ποιες πρωτοβουλίες έχετε αναλάβει για την οργάνωση του ελληνικού Σιδηροδρόμου και τον συντονισμό των εμπλεκόμενων φορέων; Υπάρχει σχεδιασμός για γεωγραφική επέκταση του υφιστάμενου δικτύου;
Η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των πολιτών στον ελληνικό σιδηρόδρομο είναι προτεραιότητα.
Εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση και παρακολουθούμε στενά την εγκατάσταση του σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης σε όλο το δίκτυο, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το φθινόπωρο.
Η ανάταξη και η επέκταση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου είναι στις προτεραιότητες της νέας περιόδου και, σε συνεργασία με τις διοικήσεις των εμπλεκόμενων φορέων και οργανισμών, εργαζόμαστε επάνω σε αυτό το σχέδιο.
Από τις επισκέψεις σας στα αμαξοστάσια της ΟΣΥ και του ΟΑΣΘ, θα διαπιστώσατε πως ο στόλος των αστικών λεωφορείων είναι γηρασμένος. Ποιες παρεμβάσεις σχεδιάζετε για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών στα ΜΜΜ; Πότε θα δούμε τα νέα, «πράσινα» λεωφορεία;
Κατά την επίσκεψή μας στα αμαξοστάσια των δύο εταιρειών διαπιστώσαμε την προσπάθεια των τεχνικών να διατηρούν σε ασφαλή λειτουργία και υψηλή διαθεσιμότητα τον γηρασμένο, πράγματι, στόλο των λεωφορείων.
Σημειώνω ότι ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου προσεγγίζει τα 19 έτη και είναι αρκετά υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, που είναι κοντά στα 13 έτη.
Γι’ αυτό, μια από τις πρώτες ενέργειές μας ήταν να «ξεμπλοκάρουμε» τον διαγωνισμό για την προμήθεια των νέων λεωφορείων και, έτσι, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024, περιμένουμε την κυκλοφορία των πρώτων 250 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Ο συνολικός σχεδιασμός προβλέπει τόσο την προμήθεια συνολικά 1.300 οχημάτων όσο και την περαιτέρω ενίσχυση του προσωπικού των συγκοινωνιακών οργανισμών, κυρίως σε ειδικότητες πεδίου. Η αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς είναι χρονοβόρα διαδικασία, αλλά σύντομα οι πολίτες θα δουν ορατά αποτελέσματα στην καθημερινότητά τους.
Έχετε δεσμευτεί ότι το μετρό στη Θεσσαλονίκη θα ξεκινήσει τη λειτουργία του στις αρχές του 2024. Υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω καθυστέρηση;
Όπως ανέφερα και στις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης η λειτουργία του Μετρό της Θεσσαλονίκης προγραμματίζεται μέσα στο 2024.
Μάλιστα, μέσα στον Σεπτέμβριο θα υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. και της αναδόχου εταιρείας της λειτουργίας του Μετρό.
Σε πρόσφατη επίσκεψή μας στη Θεσσαλονίκη επιβεβαιώθηκε η πρόοδος των εργασιών.
Σύντομα η πόλη θα αποκτήσει έναν νέο μέσο μεταφοράς, με 13 σύγχρονους σταθμούς, που θα χρησιμοποιούν καθημερινά περίπου 300.000 επιβάτες.
Εκτιμώ, συνεπώς, ότι βαδίζουμε στο πλαίσιο του χρονοδιαγράμματος και, μόλις ολοκληρωθεί το βασικό έργο, θα ακολουθήσει η επέκταση προς την Καλαμαριά.
Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας; Πότε θα είναι έτοιμοι οι πρώτοι σταθμοί;
Σήμερα έχουν ολοκληρωθεί σχεδόν οι μισές από τις πρόδρομες εργασίες, ενώ ο πρώτος μετροπόντικας έχει ήδη διανύσει τα πρώτα μέτρα και βρίσκεται στο στάδιο που χαρακτηρίζουν οι μηχανικοί ως «συστηματοποίηση της εκσκαφής». Το φθινόπωρο προβλέπεται, επίσης, να ξεκινήσει τη διάνοιξη και ο δεύτερος μετροπόντικας που έχει φτάσει στην Ελλάδα. Η πρώτη φάση της ανάπτυξης της γραμμής Άλσος Βεΐκου – Γουδή αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2029 και θα περιλαμβάνει 15 σύγχρονους σταθμούς, που θα συμπληρώνουν το σημερινό δίκτυο.
Ενδεικτικά, ο επιβάτης που θα μπαίνει στον σταθμό της Βεΐκου θα αποβιβάζεται στην Πανεπιστημιούπολη σε λιγότερο από 15 λεπτά, ενώ καθημερινά η νέα γραμμή θα εξυπηρετεί περισσότερους από 340.000 επιβάτες.
Τα έργα προχωρούν. Η χώρα γίνεται, διαρκώς, πιο ισχυρή.
Διαβάστε επίσης
Σταϊκούρας: Δέκα προτεραιότητες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
Σταϊκούρας: Προτεραιότητα της κυβέρνησης η υλοποίηση των μεγάλων έργων υποδομών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike