Μετά από δεκαετίες απουσίας η Formula 1 επέστρεψε στην ιστορική πίστα του Ζάντβρουπ πρόπερσι.

Οι Ολλανδοί δημιούργησαν από την πρώτη στιγμή μοναδική ατμόσφαιρα και ο συμπατριώτης τους Μαξ Φερστάπεν τους δικαίωσε κερδίζοντας για λογαριασμό της Red Bull και τα δυο χρόνια.

1

Πριν απ’ αυτά τα δυο GP, νικητής στο Ζάντβρουπ ήταν ο αείμνηστος Νίκι Λάουντα πίσω στο 1985. Η πίστα έχει μήκος 4.259 m και εκτός από την ευθεία εκκίνησης τερματισμού δεν διαθέτει άλλο σημείο για εύκολο προσπέρασμα.

Υπάρχουν δυο σημεία ενεργοποίησης του DRS, μετά τη στροφή 10 και στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Η διαδρομή είναι δεξιόστροφη με 9 δεξιές και 5 αριστερές στροφές.

Το πρώτο Ολλανδικό GP έγινε το 1952 στην πίστα του Ζάντβρουπ. Με μερικές απουσίες συνεχίστηκε ως το 1985. Πέρασαν 36 χρόνια μέχρι να ξαναγίνει αγώνας, το 2021. Πρόκειται για το μεγαλύτερο διάστημα που έχει καταγραφεί στη F1 όσον αφορά επιστροφή σε πίστα όπου έχει ξαναγίνει αγώνας. Φέτος θα διεξαχθεί το 33ο Ολλανδικό GP. Πολυνίκης ο αείμνηστος Τζιμ Κλαρκ με 4 νίκες 1963, 1974, 1965, 1967. H επιστροφή έγινε λόγω της μεγάλης απήχησης που έχει στους Ολλανδούς η πορεία του Φερστάπεν αλλά και λόγω της Ολλανδικής Heineken.

Το βάθρο των περσινών τριών πρώτων.
Το βάθρο των περσινών τριών πρώτων.

Προφανώς αρκετοί από τους σημερινούς οδηγούς δεν έχουν σημαντική αγωνιστική εμπειρία από τη συγκεκριμένη πίστα, ας είναι καλά οι προσομοιωτές. Η Pirelli προσπαθώντας να αντιμετωπίσει τις γρήγορες στροφές όπως η Tarzanbocht και η Scheivlak έφερε στο Ζάντβρουπ τις πιο σκληρές γόμες της γκάμας της: C1 είναι η άσπρη σκληρή, C2 είναι η κίτρινη μέση και C3 είναι η κόκκινη μαλακή γόμα.

Η μάχη του τίτλου έχει σε μεγάλο βαθμό ξεκαθαρίσει με το Φερστάπεν και τη Red Bull να είναι οι απόλυτοι πρωταγωνιστές με. Ο Ολλανδός στους 10 αγώνες που απομένουν δεν κινδυνεύει να απωλέσει την 1η θέση καθώς απολαμβάνει μιας διαφοράς 125 βαθμών από τον δεύτερο που ο άλλος οδηγός της Red Bull ο Σέρτζιο Πέρεζ.

Μοιραία το ενδιαφέρον μετατοπίζεται στο αν υπάρχει οδηγός ικανός να κοντράρει τον Ολλανδό εντός έδρας. Το βλέπω δύσκολο αλλά τα χαρακτηριστικά της πίστας πιθανόν να ταιριάζουν περισσότερο από το Σπα στα μονοθέσια της Ferrari και της Mercedes. Μένει να δούμε αν η επιστροφή από την καλοκαιρινή ανάπαυλα επιφυλάσσει κάποια ανατροπή.

Υπό το πρίσμα των ελαστικών

• Η γόμα C1 έχει επιλεγεί στο Ολλανδικό Grand Prix ως P Zero λευκή – σκληρή, η γόμα C2 ως P Zero κίτρινη – μέση και η C3 ως P Zero κόκκινη – μαλακή. Είναι η ίδια επιλογή με τα προηγούμενα δυο χρόνια (από τότε που το Ζάντφορτ επέστρεψε στο πρόγραμμα) με τη διαφορά ότι τώρα η γόμα C1 είναι πιο μαλακή από την περσινή.
• Στο Ζάντφορτ από το 1952 έχουν διεξαχθεί, 32 Grand Prix Formula 1. Η πίστα επέστρεψε στο πρόγραμμα το 2021 μετά από απουσία 35 ετών. Πολυνίκης ομάδα στο Ζάντφορτ είναι η Ferrari με 8 νίκες, πολυνίκης οδηγός είναι ο Jim Clark (4).
• Οι περισσότεροι οδηγοί πραγματοποίησαν 3 αλλαγές ελαστικών πέρυσι. Θεωρητικά ταχύτερη στρατηγική είναι αυτή των δυο αλλαγών, ενώ μπορείς με προσεκτική διαχείριση να κάνεις ακόμη και μια αλλαγή. Πέρυσι η ευκαιρία για μια τελευταία αλλαγή όπου επελέγησαν τα μαλακά ελαστικά, ήρθε όταν εμφανίστηκε προς το τέλος το αυτοκίνητο ασφαλείας, μετά από καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.

• Το προσπέρασμα είναι δύσκολο, καθώς η πίστα είναι στενή και έχει συνεχείς στροφές. Αυτό καθιστά τις κατατακτήριες δοκιμές ακόμη πιο σημαντικές για το τελικό αποτέλεσμα.
• Το Ζάντφορτ κατασκευάστηκε το 1948 και βρίσκεται ανάμεσα σε αμμόλοφους στην παραλία της Βόρειας Θάλασσας. Κάποιες φορές η άμμος φτάνει με τον αέρα στην πίστα και μειώνει την πρόσφυση των ελαστικών: Ένα ρίσκο που έχουμε και στην πίστα του Μπαχρέιν, το Σακχίρ.
• Το Ολλανδικό Grand Prix είναι ο αγώνας με τον οποίο ξεκινά το δεύτερο μισό του πρωταθλήματος μια βδομάδα πριν την Μόντσα. Το Formula 1 Pirelli Gran Premio d’Italia 2023 θα διεξαχθεί από 1-3/9: Είναι ο εντός έδρας αγώνας για την Ferrari και την AlphaTauri.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε:

«Το δεύτερο μισό της σεζόν ξεκινά με έναν μοναδικό αγώνα. Το Grand Prix της Ολλανδίας θα διεξαχθεί στο Ζάντφορτ: Μια από τις παραδοσιακά απαιτητικές πίστες στο ημερολόγιο που επέστρεψε στο πρόγραμμα της Formula 1 πριν από τρία χρόνια χάρη στη δυναμική υποστήριξης των συμπατριωτών του προς τον Max Verstappen, ο οποίος ανταπέδωσε στους θαυμαστές του κερδίζοντας τους δυο τελευταίους αγώνες εκεί.

Είναι μια πολύ στριφογυριστή πίστα με δύο επικλινείς στροφές – Στροφή 3 και Στροφή 14 – που έχουν μεγαλύτερη κλίση από το αντίστοιχο οβάλ της Ινδιανάπολης, συγκριτικά.

Σε τέτοιες στροφές η πίεση στα ελαστικά είναι μεγαλύτερη από ό,τι θα ήταν στις κανονικές στροφές, καθώς οι κατακόρυφες δυνάμεις αυξάνονται με τις πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες λόγω κλίσης.

Επελέγησαν τα ίδια ελαστικά με το 2022, τουλάχιστον όσον αφορά τους κωδικούς: C1, C2 και C3. Ωστόσο, η φετινή γόμα C1 είναι στην πραγματικότητα νέα, τοποθετείται μεταξύ της C2 και της περσινής C1, η οποία τώρα ονομάζεται C0.

Πέρυσι, σε έναν αγώνα που χαρακτηρίστηκε από δύο αυτοκίνητα ασφαλείας, τουλάχιστον 14 οδηγοί – συμπεριλαμβανομένων των τριών κορυφαίων – χρησιμοποίησαν και τις τρεις γόμες, αναδεικνύοντας τη μεγάλη ποικιλία επιλογών στρατηγικής που υπήρχε».

 

Το πρόγραμμα μεταδόσεων του 3ημερου είναι:

F1 FP1 25/8 13:30 ANT1+
F1 FP2 25/8 17:00 ANT1+
F1 FP3 26/8 12:30 ANT1+
F2 Sprint Race 26/8 14:15 ANT1+
F1 Qualifying 26/8 16:00 ANT1, ANT1+
F2 Feature Race 27/8 11:00 ANT1+
F1 Formula 1 Show 27/8 15:00 ANT1, ANT1+
F1 Race 27/8 16:00 ANT1, ANT1+
F1 Formula 1 Show 27/8 Με τη λήξη του αγώνα ΑΝΤ1+

 

Διαβάστε επίσης:

Σαρκοζί: Θα δικαστεί για παράνομη χρηματοδότηση της προεκλογικής εκστρατείας του από τη Λιβύη

Welcome to Miami: Πώς ο τυφώνας Ίρμα γέννησε ένα αρχιτεκτονικό διαμάντι

Peter Marino: Πώς ο εκκεντρικός αρχιτέκτονας μετέτρεψε σε γκαλερί το κατάστημα του Tiffany στη Νέα Υόρκη