Τα σιτηρά της Ουκρανίας φορτώνονται πλέον σε φορτηγίδες, αποστέλλονται μέσω του Δούναβη και στη συνέχεια από το ρουμανικό λιμάνι της Μαύρης Θάλασσας, τη Κωνστάντζα, προωθούνται στον τελικό προορισμό τους.

Η Ρουμανία στοχεύει να διπλασιάσει τη μηνιαία ικανότητα διέλευσης ουκρανικών σιτηρών στο σημαντικότερο λιμάνι της στη Μαύρη Θάλασσα, την Κωνστάντζα, έως και 4 εκατομμύρια τόνους τους επόμενους μήνες, ειδικά μέσω του ποταμού Δούναβη, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Sorin Grindeanu .

1

Η Ουκρανία είναι ένας από τους κορυφαίους εξαγωγείς σιτηρών στον κόσμο, αλλά η Ρωσία, η οποία παρακωλύει τη γεωργική και λιμενική της υποδομή, αρνήθηκε να επεκτείνει τον διάδρομο ασφαλούς διέλευσης, για τον οποίο έχουν μεσολαβήσει τα Ηνωμένα Έθνη και η Τουρκία.

Πριν η Ρωσία βγει από τον διάδρομο ασφαλούς διέλευσης, τα λιμάνια του Δούναβη αντιπροσώπευαν περίπου το ένα τέταρτο των εξαγωγών σιτηρών της Ουκρανίας.

«Τόνισα τη σημασία των ρουμανικών σιδηροδρομικών, οδικών και θαλάσσιων μεταφορών για τη διατήρηση μιας σταθερής ροής για τις ουκρανικές εξαγωγές», είπε ο Σορίν Γκριντεάνου μετά από συνάντηση με εκπροσώπους από την ΕΕ, τις ΗΠΑ, τη Μολδαβία και την Ουκρανία στην παραδουνάβια πόλη Γκαλάτι.

«Ήταν μια καλή συνάντηση που θα μας καθοδηγήσει στα συμφωνηθέντα μέτρα για την αύξηση της ικανότητας διαμετακόμισης σιτηρών από περισσότερους από 2 εκατομμύρια τόνους το μήνα επί του παρόντος σε σχεδόν 4 εκατομμύρια τόνους τους επόμενους μήνες».

 Στη συνάντηση συμμετείχε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης της Ουκρανίας Oleksandr Kubrakov, ο οποίος δήλωσε ότι ο Δούναβης παραμένει «μία από τις βασικές οδούς εφοδιαστικής για την εξαγωγή ουκρανικών αγροτικών προϊόντων».

Διαβάστε επίσης:

ΑΒΒank – Αποκαλυπτικό: Τσάκος και Κούστας ζητούν της έγκριση της ΤτΕ για να ανεβάσουν στο 55% τη συμμετοχή τους

Ρόδος: Εντυπωσιακή αύξηση τουριστών κρουαζιέρας κατά 33%

Performance Shipping (Αλίκη Παληού-Ανδρέας Μιχαλόπουλος): Συμμορφώθηκε με τους κανονισμούς του Nasdaq