Την παλιά της αίγλη φαίνεται να ανακτά η «Καλογήρου»,  το εμβληματικό brand name στην αγορά υποδημάτων, ένδυσης και αξεσουάρ.

Πέντε χρόνια μετά τη διάσωσή της από τον όμιλο Φάις, η εταιρεία, σημειώνει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης πετυχαίνοντας παράλληλα σχεδόν διπλασιασμό της κερδοφορίας της.

1

Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις της «Καλογήρου Ανώνυμη Εμπορική Εταιρεία Υποδημάτων, Ενδυμάτων και Δερματίνων Ειδών» όπως είναι η πλήρης ονομασία της,  οι πωλήσεις πέρυσι ξεπέρασαν τον τζίρο του 2019 φτάνοντας στα 45,9 εκατ. ευρώ έναντι 36,7 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2021 καταγράφοντας μία αύξηση της τάξης του 25%.

Η ιστορική εταιρεία, που αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα κατά την περίοδο ιδιοκτησίας από την οικογένεια Λεμονή, πριν περάσει στον όμιλο Φάις, το 2022 πέτυχε για δεύτερη χρονιά θετικό αποτέλεσμα. Συγκεκριμένα, τα κέρδη χρήσης ανήλθαν σε 4,3 εκατ. ευρώ έναν 2,4 εκατ. ευρώ το 2021.

Βελτίωση στο μικτό περιθώριο κέρδους

Τα μεικτά αποτελέσματα της χρήσεως 2022 προσδιορίστηκαν σε ποσοστό 44% του κύκλου εργασιών έναντι 42% της προηγούμενης χρήσεως. Σημειώνεται ότι στην προηγούμενη χρήση η εταιρεία είχε έσοδα από επιστρεπτέα προκαταβολή καθώς και έσοδα επιδότησης λόγω Covid-19 στο πλαίσιο μέτρων αντιμετώπισης της ομώνυμης πανδημίας.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, «η σωστή διαχείριση σε μια χρονιά με δύσκολες συνθήκες και αβεβαιότητα σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο από το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία, συνέβαλλε στο να επιτευχθεί μια χρήση με θετικό αποτέλεσμα προ φόρων.

Η βελτίωση του μεικτού περιθωρίου κέρδους σε συνδυασμό με την αύξηση των πωλήσεων ήταν οι βασικοί λόγοι της αύξησης της κερδοφορίας της εταιρείας».

Το EBITDA (χωρίς την επίδραση του ΔΠΧΑ 16) διαμορφώθηκε στα 6,8 εκατ. ευρώ από 5 εκατ. ευρώ ενώ ο καθαρός δανεισμός μειώθηκε από τα 26,5 εκατ. ευρώ στα 25,5 εκατ. ευρώ.

Τα ίδια κεφάλαια κατά την 31/12/2022 ανέρχονται σε 10,2 εκατ. ευρώ έναντι 5,4 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2021.

Η αναδιάρθρωση του δικτύου

Η εταιρία δραστηριοποιήθηκε με προσήλωση στους στρατηγικούς της στόχους στοχεύοντας στην σταδιακή επέκταση της δραστηριότητας της, αποκτώντας μεγαλύτερα μερίδια αγοράς τόσο μέσω της συνεργασίας της με νέους επώνυμους οίκους στους κλάδους της ένδυσης, της υπόδησης και του αξεσουάρ, με σκοπό να αναλάβει την αντιπροσώπευση και διανομή αυτών στις χώρες που δραστηριοποιείται, όσο και μέσω του δικτύου λιανικών πωλήσεων που διαθέτει.

Η εταιρεία εντός του 2022 και στο πλαίσιο της στρατηγικής της συνέχισε την ανάπτυξης της και την πολιτική εξορθολογισμού εξόδων με σκοπό να μειώσει τα λειτουργικά έξοδα και το κόστος μισθοδοσίας της με αποτέλεσμα να βελτιώσει το αποτέλεσμα της περιόδου.

Στο πλαίσιο αυτό:

  • Εκλεισαν τρία καταστήματα εκ των οποίων τα δύο στην Αττική (Factory Outlet Πειραιώς, Factory Outlet Αεροδρομίου και το Βurberry  στη Μύκονο.
  • Ανοιξαν δύο νέα καταστήματα Hogan στην Αθήνα και Καλογήρου Pret-a-Porter Outlet στα Σπάτα (εντός εμπορικού κέντρου McArthurGlen).
  • Εντός του Ιουνίου 2023 αποφασίστηκε η διακοπή λειτουργίας καταστήματος (Ferragamo Outlet) στο εμπορικό κέντρο McArthurGlen-Σπάτα. Η εμπορική δραστηριότητα του καταστήματος αυτού θα αφομοιωθεί από τα άλλα δύο καταστήματα Καλογήρου και Pret-a-Porter εντός του ίδιου εμπορικού κέντρου.

Διψήφιος ρυθμός ανάπτυξης στο πρώτο πεντάμηνο

Στο πρώτο πεντάμηνο του 2023 η Καλογήρου καταγράφει αύξηση πωλήσεων κατά 15% ή κατά 2,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Με βάση τα στοιχεία αυτά και τις εκτιμήσεις της διοίκησης προοιωνίζεται βελτίωση των βασικών μεγεθών τόσο σε επίπεδο πωλήσεων, EBITDA και κέρδη προ φόρων όσο και σε επίπεδο αποτελεσμάτων.

Σε κάθε περίπτωση, όπως αναφέρεται,  η διοίκηση επανεξετάζει διαρκώς τα βασικά οικονομικά μεγέθη με στόχο, για φέτος, μια τρίτη συνεχόμενη χρονιά με θετικό πρόσημο σε λειτουργικό επίπεδο.

Διεύρυνση συνεργασιών με επώνυμους οίκους

Στην κατεύθυνση αυτή αναζητά τη διεύρυνση των συνεργασιών με επώνυμους οίκους στους κλάδους της ένδυσης, της υπόδησης και του αξεσουάρ προκειμένου να αναλάβει την αντιπροσώπευση και διανομή αυτών στις χώρες που δραστηριοποιείται. Πεποίθηση της διοίκησης είναι ότι οι συνθήκες της αγοράς είναι σήμερα τέτοιες που ευνοούν εταιρείες με ισχυρή οργάνωση, μεγάλο μέγεθος, εμπειρία της αγοράς και ανεπτυγμένο δίκτυο διανομής, και δίνουν συνεπώς στην εταιρεία τη δυνατότητα να διεκδικήσει νέες επωφελείς συνεργασίες με επώνυμους διεθνείς οίκους.

Διαβάστε επίσης

Λάμψα: Τι ανακοινώνει για το αίτημα σύγκλησης ΓΣ με θέμα το δάνειο προς την North Star

ΔΕΗ, Mytilineos, Intrakat, Helleniq Energy: Εξασφάλισαν 346 MW στον πρώτο γύρο έργων αποθήκευση ενέργειας

Exor: Απέκτησε το 15% της Philips για 2,6 δισ. ευρώ